IGROVJE
stranka » igrovje » gameboy advance » Fire Emblem
Fire Emblem

Sneti

Stare japonske frpjske serije me vzburjajo tako kot Fabiova rit Dodota, zato sem priredbo Nesovega Fire Emblema za GBA zgrabil tako, da je škatlica kepa mastne lepenke postala. A semenčica se tokrat z jajčecem združila ni, saj je težav preveč. Emblem spada v podzvrst strateških frpjk, kot so Shining Force, FFT, Onimusha Tactics in Borovnichev Yoghurt Tactics. Razlika glede na običajno igranje domišljijskih vlog je majhna, a sladka: medtem ko se tam

Bojevanje poteka na temle ločenem zaslonu brez vašega vpliva na dogajanje.
šetate in uletavate v boje, kjer pokažete vojskovodno znanje, je treba v taktičnih enote primerno razporediti že pred fizičnim spopadom. Ta je potem navadno manj podroben kot v sorodnicah. In Fire Emblem sledi temu receptu. V srednjeveškem svetu vitezov, coprnij in spopadajočih se regij postanemo mlad taktik, ki se mu razni ljudeki mečejo pod noge, naj jih vodi in tako reši njihov obstoj. Hitro pademo v dvorne spletke, katerih sučna točka je mladi plemič Eliwood z mnoštvom prijateljev in nasprotnikov. Pripoved je domišljena in četudi se dialogi v oblačkih nad animejskimi sličicami oseb mestoma vlečejo, preskakovanje sekvenc ubije največji adut špila. Skoraj vsaka oseba, na katero naletimo, ima prepoznavno osebnost, prevratov, presenečenj in šokov pa je več kot ko Joker priredi sestanek za hlapiče. Mladeži se bo zgodba bržkone zdela raztegnjena in nezanimiva, zlasti v primerjavi s preprostejšo FFTAjevo. Ampak Emblem že vsled ekspozicije ni špil za desetletnike, marveč za zrelejše stratege.
Prav to pa ga stane spoštovanja, zakaj razkol med globino pripovedi in enostavnostjo taktičnega dela je prezajeten. Igranje močno spomni na AW, torej potezno premikanje enot po nevidnih kvadratih in z boji, televizijsko predstavljenimi na ločenem zaslonu, le da je popreproščeno ter neizzivalno. Naslov obsega 26 poglavij - bitk z nekaj stranskimi nalogami, praktično v nobeni pa nisi zares ogrožen, saj tvoji izkušnje pridobivajoči junaki, ki jih opredeljujejo lastnosti v slogu moči, hitrosti in sreče, brzinsko postanejo madafakerji, ki jim velevečina nasprotnikov ne more nič. Pri tem je umetna pamet na nizki stopnji, saj tarče izbira bolj naključno kot glede na položaj na bojišču. Enote so dane vnaprej, na vas je le, da pred bojem določite

Videti je, da je Fire Emblem zapleten in dodelan strateški frp, vendar je igranje precej samodejno.
opremo ter izberete one, ki bodo sodelovale, pri čemer je omejitev nadvse prijazna. Težavnostnih nivojev ni in krivulja zahtevnosti od konca učnih misij, ki jih je nič manj kot enajst, niti ne narašča in za končanje ti ni treba uporabiti emblemov, ki bojevnike naredijo nadmegastične. Probleme imaš kvečjemu, ker liki umrejo za vselej. Če ti koga fentajo (po ne-sreči ali neumni potezi), boš pač šel spopad od začetka, čeprav je moč triumfirati s peščico soldatov. Reset ne pomaga, saj se položaj shrani v modul po vsaki potezi.
Skratka, glede na to, da sta v vsej igri nekako dve kanalji, ki sta vas sposobni prebutati, boš, če si vsaj malo taktika, za ves Fire Emblem porabil okrog deset ur precej rutinskega premikanja figuric. Dodam naj ne vedno praktičen vmesnik in zmuzljivo kupovanje orožij ter opreme, pa dobimo zadevščino, katere največja dobrina je zgodba. Če bi bil zloben, bi rekel, da raje preberem kul fantazijsko bukvo, ki me stane tri jurje, kot se silim s Fire Emblemom za petnajst.

Fire Emblem
Nintendo za gameboy advance
objavljeno: Joker 128
marec 2004

67