IGROVJE
stranka » igrovje » gamecube » NBA Live 06
NBA Live 06

Superzvedniški Sneti deklasira vso NBA. Tak domišljijski svet je edino, kar pri Live 06 seka.

Ravno zdaj, ko je zanimanje za košarko pri nas vsled nedavno minulega evropskega prvenstva v Beogradu še vedno na višku, Electronic Arts dopremijo verjetno najslabši oziroma vsaj najmanj smiseln Live doslej. Če nam hočejo dati zapretiravano arkado, naj predelajo NBA Street, kjer ljudeki vsaj poletavajo, kot se spodobi, in naj ne mutijo!

Med \'posrečenosti\' spada tudi pogosta animacija jezne (ja, jezne) reakcije igralca, ko zadene težak met!

Osrednja novost v Live 06 so superzvezdniške sposobnosti (superstar abilities). Zdaj se nadstarlete v ligi NBA, kot so Iverson, Bryant, Shaq, Nash, Ming in kompanija, od običajnih žogometcev razlikujejo po tem, da lahko s pritiskom na gumb 'superstar' (ki je nadomestil face up) in enega od štirih osrednjih akcijskih knofov izvajajo svoji klasi ustrezne poteze. Obstaja šest superzvezdniških razredov: organizator igre (playmaker), prinašalec točk (scorer), samofrč (high flyer), mišičnjak (power), strelec (shooter) in spreten obrambnež (stopper). Ko stisnete knofa, bo igralec izvedel tisto, kar obvlada, na posebej spektakularen način. O'Neal bo masovno zakucal z obema rokama in pri tem kot huda burja zgazil vse, kar bo dovolj neumno, da bo stalo blizu; Nash bo podal izza hrbta; Kobe bo polagal s preklado žoge; in podobno. In kako to vpliva na igranje? Kar v redu - če je tvoja ideja košarkaščine konstanten napad in užitek ob tem, ko koši padajo brez vnaprejšnjega premisleka, predvidevanja, izdelanih akcij, spretnosti. Afk

Prizor, ko košarkaš zabija ali izvaja alley-oop, je tako običajen kot mišljenje, da EA Sports nategujejo.
ors, tudi taki so med vami. Ampak, prvič, ne vem, zakaj se morajo take reči odvijati na pravem namesto na uličnem igrišču (oziroma, vem - zato, da omedlevajo cekina polni mulci, ki jih pri košarki zanima le to, kdo zna sfrčati šest metrov v luft in kdo nosi kakšne superge). Drugič, to ni več košarka, marveč tekmovanje v zabijanju (hecno, ker dunk contest se od lani itak vrača, tako kot 3-point shootout, malce popravljena dinastija in sploh vsi klasični načini). Tudi arkada mora imeti neke sorte protiutež, in tu je je bore malo. Tretjič, tak pristop smo v seriji že gledali, nazadnje v verziji 2003. In četrtič, superzvezdniške sposobnosti naredijo špil dolgočasen, saj se je treba za dosego koša minimalno truditi. Prideš pod koš, kar je tako težko kot Nemcem v četrtfinalu opraviti s Slovenijo, nakar stisneš gumba in bumtadabum pa hudič na pol preklan, že je žoga med tremi branilci v košu oziroma je osebna v obrambi. No, superstarji niso edini problem, zakaj je obrambo težko držati. Žoge gredo izjemno rade noter čez roke

Medtem ko je treba v NBA 2K6 za konzole delati, da iz take pozicije prideš do koša, je v Livu to rutina.
branilcev iz povsem nemogočih položajev, postaviš v blok, napadalec pride do tebe, nakar te odrine ali pa gre mimo tebe, kot bi te ne bilo, zabijanja gredo nemoteno na obroč dobesedno skozi telesa, alley-oopi, ki bi morali biti poslastica, so standard ... Ali pa trikrat uletiš v prazen prostor z odličnim strelcem, mečeš standardno, branilca itak ni blizu - in trikrat zgrešiš. Z ustreznim drsnikom, potisnjenim močno proti skrajnosti. Halo? Ravno ko so take traparije v 2005 (J135, 87) porihtali, gredo in naredijo vse po starem. In računalo igra butasto ter goljufivo, posebej v obrambi. In stik med igralci je večinoma slabši kot lani. In pobiranje žog je katastrofa. In taktike so vredne toliko kot lanski sneg, saj na igrišču vlada zmeda. In podaje gredo iz neznanega razloga pogosto k nekomu drugemu kot tjakaj, kamor si potisnil igrator. In zabija se kar skozi tablo. In glede na nič izboljšano podobo je zatikanje v najvišji ločljivosti, 1024, na mašini, ki gladko poganja vsak špil v tem vesolju, nezaslišano. In če bi publika navijala, namesto da naključno vpije in nato ponikne v tišino, bi bilo fino. Takisto če bi komentatorja imela kaj pametnega povedati. Bom raje še tu nehal.

Sredice igre niso popravili, je pa pomembno, da se črte pri prostih in ikone pod špilavci zdaj svetijo.

Velja se vprašati o smislu Live 06. Problem ni v tem, da je reč arkada, temveč to, da gre za okrancljano, s par elementi lanske inačice ovešeno Live 2003 - oziroma za Live 2005, iz katere so brez posluha za celoto, kot Sub Zero hrbtenico iztrgali defenzivo in pozornost usmerili na napad, zlasti kar se superzvezdnikov tiče. Zakaj bi moral še enkrat igrati 2003 oziroma močno poslabšano, poenostavljeno 2005, se mi ne sanja, in med vsemi Livi zadnjih let je bil 06 tisti, ki je najhitreje letel z mojega diska. Najhuje pa je, da tale špil lepoto košarke zajame približno tako dobro kot Nosov, ko je metal proste.

NBA Live 06
Electronic Arts za pc, playstation 2, xbox, gamecube
objavljeno: Joker 147
oktober 2005

58
za brezmožgansko polnjenje obroča kar v redu
enostavno izvedljive superzvezdniške lastnosti krepajo smisel košarke
kup nedoslednosti, nelogičnosti in neumnosti
nerazumljiva strojna požrešnost
manko vzdušja

sorodni članki