IGROVJE
stranka » igrovje » xbox » Ninja Gaiden
Ninja Gaiden

Shinobi? Tenchu? Le dojo material, zadihano ugotavlja Sneti!

Nindž v špilih ne manjka, res pa je, da jih je glede na njihovo univerzalno uporabnost (obstoječi in prihajajoči naslovi, kot so Ninja vs. World-Destroying Koala, Menstruating Ass of the Ninja: Sacred Blood, Me and My Left Katana, Ninđa i kandža smrti - deo 6) še premalo. Toda zdaj se na teve zaslone vrača nekdo,

Lista akrobacij, ki jih obvlada naš junak, je dolga in impresivna. Eden najboljših detajlov je ta, da se Ryu ne polomi ne glede na to, s kakšne višine pade. A-sa!
ki bo za lep čas zadostil potrebi po morfanju v japonske srednjeveške obrtnike v črnem. Spoznajte Ryuja Hayabuso, najslaboritnejšo nindžo daleč naokoli (sorči, Zobo-san!), z domom v Ninja Gaidenu.
Starine strica Ryuja poznate, zakajti besedi Ninja Gaiden vam nista tuji. Tecmov legendarni trodelni niz s strani buljenih arkadnih pustolovščin, ki se je proslavil zlasti z za tiste čase nevideno gibčnim glavnim junakom (tip se je odrival od zidov, se vihtel po uličnih svetilkah in se med trojnimi saltami ležerno čohal po gonadah), je delal raztur v osemdesetih na NESu, kar je težko pozabiti. Nakar vse tiho je bilo, dokler ni prišla zopet Tecmova 3D pretepalka Dead or Alive, v kateri je kot eden od likov nastopil prav Hayabusa. Šumenje šurikenov se je pak v vihar sprevrglo, ko je Team

Od majhnih tečnih do velikih nadsitnih. Črvasti, čisto malček alienski šef Ryuja spremeni v faširano meso z dodatkom seksi usnja, preden rečeš ava ava.
Ninja napovedal stvaritev nadaljevanja Gaidena posebej za xbox in obljubil, da bo šlo za najhudejšo akcijado, kar jih je kdaj uzrlo igričarja zrklo. Za spremembo se je samohvala večidel uresničila ...
Najprvo gre ceniti to, da so ustvarjalci ostali trdni kot kamen skala kost in v Gaiden niso tlačili skrivalnih elementov a la Tenchu. Čeprav nindže slovijo po svojih spretnostih neslišnega bluzenja po sencah in scanja proti vetru brez oblačil pomokrenja, kar zahteva dolgoletni trening tihe hoje ter stiskanja prostate, Ryu pri svojem iskanju zmajskega rezila (ne sprašujte, zgodba je bolj kot ne povprečnostripovska) ne bi mogel biti bolj neposreden. Tihotapljenje ne pride v poštev, možnosti sta samo boj ali hitrotek dalje z dobršno mero upanja, da ti mimobežni zadetki ne bodo pobrali preveč moči. V ta namen je nindžek a) nadmočno gibčen, b) opremljen z nebrojem pretepaških spretnosti, ki skorajda že sodijo v pravo tepežkarico. Kar se pretegovanja okončin tiče, zna naša herojčina, ki jo nadzorujemo v

Med magijo ninpo sodi tudi razmetavanje ledu, ki nasprotnike zaustavi, da jim lahko podrobneje preštejete rebra. Pozor, vsi niso občutljivi na vse!
izzaritnem pogledu, teči po zidu navzgor in se od njega odrivati, teči vzdolž sten in skakati med njimi, ako so dovolj blizu, se prijemati za robove, delati salte v vsemogoče smeri, podaljševati skoke ... Nasploh je vodenje eno najbolj solzeče elegantnih in intuitivnih v tovrstnih špilih in če bo Ninja Gaiden kdajkoli igral kak avtor zadnjega Tomb Raiderja, ga bo razsvetlitev oslepila za vse večne čase. Malce čudna je zgolj odločitev, da na desno analogno gobico ne prilepijo vodenja kamere, ki je, kandža v srce, postavljena za spoznanje nizko, marveč žok dotične privede do preskoka v prvoosebni pogled. Ta je sicer uporaben, ko je treba nadrobneje čekirati okolico, zakaj Ninja Gaiden ni le sekljačina, marveč vsebuje marsikak element platformske arkade in brez skakalnih spretnostih napredovanja ne bo. A namesto neposredne kontrole nad pogledom imamo tako na voljo gumb R, ki kamero postavi za Ryuja. Zadovoljivo, vendar ne popolno,

Ryu pomeni zmaj in kot veli pesniška ironija, se slejkoprej sreča sam s seboj. Velekuščar najbolje ponazori ubijalsko grafiko z megastičnimi efekti.
in ker se pogledni avtomatiki zna zbloditi, velja biti glede tega rahlo jezen. Kar pa se dejansko vedno znova razblini ob lepoti, ki jo nudi rezljanje. Pozna se, da so Team Ninja avtorji orenk pretepačine Dead or Alive 3, saj mlatilni sistem v NG vsebuje marsikak element namenske 3D preštevalke reber. Ryu lahko s katerimkoli orožjem izvaja preštevilne kombinacije, ki so po dolžini in hitrosti namenjene natanko določenim in predvidenim položajem. Če bi rad sovraga in sebe postavil tako in tako, bo izvedel ta in ta kombo, v nasprotnem primeru drugega. Resda je moč dokaj brezglavo mlatiti po obeh akcijskih udarjalnih gumbih in doseči marsikako zmago, tako da je sistem dostopen vsakomur. Toda mojstri bodo iz njega potegnili neprimerno več, natanko tako kot v pravi pretepačini. Kombinacije so vezane na posamezna orožja, ki jih je cela vrsta, od osnovnega meča prek raznih nunčakov do ogromne sekire, in se vedejo jako različno.

Ninja Gaiden
Microsoft za xbox
objavljeno: Joker 129
april 2004