IGROVJE
stranka » igrovje » xbox » Forza Motorsport
Forza Motorsport

Sneti v kupku na tričetrt razbitega pleha. Kako realistično.

Evo, pa ga je dobil. Xbox, namreč - lasten Gran Turismo, namreč. Zakaj kjer sta se Project Gothama ukvarjala z bolj arkadno platjo cestnega avtomobilskega dirkanja, želi biti Forza dokaj (a ne docela!) realistična simulacija in zadovoljiti volanske navdušence, ki ne želijo zgolj tiščati plina ter pobesnelo drseti skozi ovink.. Čas je že bil za nekaj takega, ne, iksboksarji?
O tem, da se špil trudi z realizmom, ne more biti dvoma. Prvi včitevalni zaslon navaja slovarsko definicijo besede simulacija, meniji so naphani z informacijami o vplivu trenja, spojlerjev, višine avtomobila in pasme gum na šofiranje, tu so telemetrija, grafi, številni podatki o sposobnostih motorja ... Ne da naslov ni prijazen do začetnika; navsezadnje lahko slednji upošteva le količino konjev pod

Vas spomni na prizor iz Gran Turisma? Nič čudnega, Forza se močno zgleduje po Polyphony Digitalovem adutu.
havbo in si vklopi miljavžent pomagal, kar prispeva k temu, da se Forza vozi malodane tako poarkadeno kot Project Gotham. Toda največ bo iz igre izcuzal dirkaški navdušenec oziroma tisti, ki kani to postati. Tak se bo zlagoma izvlekel iz pomagalniškega primeža in končno zapeljal po progi brez bergel, pri čemer bo verjetno v prvem ovinku treščil v zid. Ampak hej, pademo zato, da se spet poberemo, in Forza je do nekoga, ki bi rad sčasoma realistično vozil, vse prej kot nesramna. V prvi vrsti postreže z odlično pomagaško pogruntavščino, ki jo bodo v kratkem kopirali povsod in se imenuje dirkalna črta (racing line). To je dinamična 3D linija na zaslonu, ki ne le, da kaže idealno smer, temveč spreminja barvo glede na vašo hitrost in položaj. Obarvanost rdeče pomeni zaviranje, rumeno obdrži brzino in zeleno pospešuj. Na ta način Forza človeka dejansko uči voziti in se po avtošolni plati lahko meri s Polyphony Digitalovo legedno. Vozni model ni nepopustljiv kot v hardcore simulacijah tipa GTR in Grand Prix 4, niti ni tako dodelan kot v Gran Turismu 4. Avti ne dajejo čisto tapravega občutka teže, ceste se držijo nekam predobro, manjkajo številne šoferske nianse in razlike med posameznimi modeli so manj subtilne kot v Sonyjevem paradnem konju. Vidi se, da skuša igra vseskozi obdržati občutek zabavnosti in človečka za ploščkom nikakor ne zamoriti.

Krmiljenje cestnih monstrumčičev v slogu tele ritaste pošastine olajša pomagalna črta, ki jo vidite, kako vodi pot v ovinek.

A to nikakor ne pomeni, da je Forza na najvišjem realističnem nivoju arkadica, ki jo lahko vozi vsakdo. Jekleni konjički kljub luknjam v fiziki vseeno reagirajo dokaj tako kot v vsakdanjosti in če boste furali najbolj mogočnega viperja, boste ob njegovi pošastni moči, poslani na zadnja kolesa, garali skorajda toliko kot v Turismu. Sukanje volana v tri krasne in živalsko dodajanje plina bo imelo pri praktično vseh avtomobilih za posledico nenadzorovan ples po progi ter obupen čas. In če Forza pri voznem modelu rahlo zaostane za GT, to nadomesti na vsaj dveh drugih področjih. Eno je umetna pamet, ki je dinamična, taka kot v sodobnih računalniških simulacijah norenja, in ne tista konzervirana iz Gran Turisma. Če boste vozili počasi, bo UP-nasprotnik, ki bo pripeljal za vami, zaviral oziroma vas elegantno prehit

Rulja širom oble je bolj kot jaz navdušena nad grafično podobo, ki pa je res prijetno manj šajni kot v saj-veste-kje.
el, tekmeci se bodo izrivali in se izstrelili izven proge, kjer jih bo zavrtelo ravno tako kot vas, pred vami vozeči vas bodo zapirali in tako dalje. So torej več kot kompetentni, edinole res vrhunskih vozniških sposobnosti jim manjka in mestoma počno nerazumljivosti. Namečkoma avtomobili niso prikovani na progo, tako da bi se ob poskusih svinjarij sami odbijali od njih, medtem ko bi oni nemoteno peljali naprej, temveč zaletavanje vzrokuje nesrečam. Tem manjka spektakla, vendar a) so, in b) vplivajo na sposobnosti avta. Ta vidik zopet ni pripeljan do nekih skrajnosti, saj lahko pripičite z dvesto na uro v ograjo in boste staknili zgolj razbunčen pokrov motorja, namesto da bi z dirkališča šepavo odnesli le skrivenčen otroški sedežek. Ampak vsak premočan dotik s trdo okolico ali konkurenco, do katerega na višjih težavnostih pride kar hitro, ob nastavitvi Realistic (na voljo je še Cosmetic) bolj ali manj poškoduje ta ali oni kos vozila. Koliko, pokažeta zunanjost in sličica na HUDu, nakar feler vpliva na vožnjo (upravljanje, pospeševanje, prestavljanje ...) in s tem na uvrstitev ter čas. Fino je tudi, da lahko z avta odletijo deli karoserije, ki nato postanejo ovire na stezi. In če se vam kaka dirka zdi pretežka, lahko vedno zaprežete drivatarja, umetnopametnega voznika po vzoru modusa B-Spec iz GT4. Za njega udejanjenje najprej opravite pet vozniških izzivov, iz česar igra izračuna, kako vozite te in one ovinke, nakar se na podlagi tega drivatar v katerikoli dirki bori s konkurenco. Luštno razpostavljene kamere z menjavanjem snemalnih kotov poskrbijo za adrenalin in teoretično je mogoče z drivatarjem obrniti ves karierni način, čeprav to traja dlje, saj si model kot pravi moški vedno odreže kos zaslužkarske pogače.

Forza Motorsport
Microsoft za xbox
objavljeno: Joker 144
julij 2005

90

 
sorodni članki