IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 2 » 007: Everything or Nothing
007: Everything or Nothing

Sneti da dol tako slabo kot dobro bejbo, a se zadovoljen počuti ne.

Ne sodi knjige po platnicah in ne sodi iger po začetkih. Če bi se ne ravnal v nasprotju z dotično modrostjo, bi se pod temle frišnim Bondom svetila ocena z zamenjanima številkama. Če kaj, je Everything or Nothing namreč v prvih zamahih spektakel, kakršnega redko doživiš. Ne le, da so Electronic Arts pljunili ostudne količine goldinarjev za to, da so za to izvirno avanturo agenta MI-6 pridobili vse zvezde, ki zaznamujejo zadnje bondovščine, od Pierca Brosnana prek Judi Dench (M) do Johna Cleesa (Q, ampak ne naš), ter inštalirali par drugih privlačnih frisov, kot sta Snannon Elizabeth (pr0n-Čehinja iz Ameriške pite) ter nemška suhica + joškarica Heidi Klum. Dotičniki niso prispevali le glasov, marveč so jih predelali v poligonske modele, presenetljivo podobne njihovim mesenim pojavam. Nadalje Vse ali nič tolče z uradno licenco studia MGM, kar zajema znano muziko, spodobno špico z babami in tanki, nanovo izmišljene Qjeve onegaje, tremi vozili (porsche cayenne, aston martin V12 vanquish, triumph daytona 600) in še čuda stvari. Čeprav so vmesne sekvence izdelane z grafičnim srčkom in nato shranjene v video ter niso posnete s kamero, je Everything or Nothing hudirjevo efektivna zadevščina, ki te z uvodnimi prizori pošlje v ekstazo, v kateri bi prijel za rit Rogerja Moora in začel ceniti igralske poskuse Timothyja Daltona.
A ne le to. EON spočetka pričara vtis, da so razvijalci končno dojeli, kaj je smisel Bonda. Iz prvoosebne perspektive so agenta ruknili v tretjeosebno, tako da ga buljimo in kontroliramo od zadaj - kar je po mojem mnogo bolje kot prej, saj se lahko z njim bolj poistovetimo - ter ga postavili v tako nemogoče situacije kot običajno fejst zadeti h'woodski scenaristi. Bond tako kojci prekine kupčijo, v kateri želi dežurni negativec Nikolaj Diavolo (glas ino stas: Willem Dafoe) od še bolj dežurnih Rusov kupiti jedrsko konico; z bazuko razčefuka britanski lovec harrier in par oklepnikov; ter se med eksplozijami in uletavajočimi nasprotniki rukne po jezu navzdol, pri čemer alpinistično visi na novi pridobitvi, jekleni vrvi s kavljem. Nato ob povsem prijetni nadzorni shemi sede v cayenne ali na motocikel in jame med loviti vlak, na katerem skozi vagone odstranjuje stražarje in na koncu sreča Jawsa, jup, onega modela s kovinskimi zobmi iz starih bondov. Sledi letenje s helikopterjem in raketiranje ter bombardiranje, malo peš-akcije, spet vožnja z za odtenek bolj možganskim pristopom, saj se ogibamo naokoli furajočim se patruljam, pa uporaba priprav, kot so eksplozivni pajkci, zaslepitvene granate, avtoček na daljinsko z laserjem ter toplotni pogled (pljunjen naravnost iz Splinter Cell). Nerazgibanosti igri spočetka nikakor ne gre očitati in zdi se, kot daje Bond končno postal pravi superagent poševnica nindža poševnica jebač. Navsezadnje se mu v animacijah ne moreta upreti ne tradicionalna dobra, ne slaba bejba (Elizabeth in Klum). Tudi štorija ni napačna - normativna bondovska zapretiravanost, ki se vrti okrog nanorobotkov, okrašena s tipičnimi šekspirjanskimi domislicami dvakrat nič sedmice. In za nameček je pridodana zanimiva večigralska komponenta, ki zajema tako deathmatch kot sodelovalni način na ločenih kartah, na katerih morajo posamezni člani moštva sinhrono opravljati naloženo. Kot je postala navada, evropska verzija za PS2 tako kot za ostali dve konzoli podpira samo udejstvovanje za eno konzolo na razdeljenem zaslonu, medtem ko je spletno povezovanje v primerjavi z ameriško inačico šlo po gobe.
Vendar pa so to platnice in prve strani, medtem ko je telo povesti manj vzburljivo. Poglavitni težavi sta dve: problematično jemanje kanalj na muho in hitro kopnenje domiselnosti, kar oboje pride do izraza pozneje. Kar se prvega tiče, špil vztraja na tem, da na slehernega nasprotnika najprej nameriš (L1), nakar ga lahko kojci ustreliš ali z desno paličico natančneje nastaviš merek.

007: Everything or Nothing
Electronic Arts za playstation 2, xbox, gamecube
objavljeno: Joker 128
marec 2004

66
okvirčki:

Zlatouč