IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 2 » The Sims 2: Castaway
The Sims 2: Castaway

Retro izvoljenki naredi bikini iz kokosa, lijane in čilija. Woohoo!

Ideja o robinzonskem delu Simčkov je vsekakor ena bolj navdušujočih, saj so dogodivščine na robu preživetja v žanru simulacij dosti bolj edinstvene kot v recimo avanturah. Najava Castawaya za wii, PS2 in ročne drkalice glede na propadle odvrtke v slogu Urbz in MySims sicer ni bila deležna take pozornosti kot (skoraj) polnopravni Castaway Stories za računala. A glej si ga, že prva ura mahanja na wiiju mi je naredila velike oči, da sem bil kot v časih mavrice poln navdušenja ter pričakovanja.

Knjige z nalogami fašemo na obalah in so prijetno neobvezujoče.

Po začetnem dodajanju oglatih stasov v druščino se znajdeš na obali osamljenega otoka za hrbtom enega od nesrečnežev. Mivka v sandalih, slanica v ustih, šimpanz v riti in te stvari. Vsaj kokosi in palme niso fata morgana. Deset minut privajanja te nauči, da moraš skrbeti za zadovoljevanje potreb: spočetka so to spanje, hrana in sekret, čemur se z odkrivanjem novih orodij pridružijo zabava, družabnost in čistoča. Nadalje je treba možgančke držati zaposlene z opravljanjem ciljev, sicer se skisajo in se začnejo pogovarjati z odbojkarskimi žogami. Naloge postopoma dobivamo iz šesterice knjig, a jih lahko opravljamo v poljubnem vrstnem redu. Začnemo pri ognjišču in prijateljevanju z opicami, zgradimo splav in združimo ostalo posadko, raziskujemo sledi starodavne kulture, lovimo kokoši, merjasce in morske pse, poljedeljsko skrbimo za lažji dostop do živeža, iščemo zaklad ter končno zgradimo

Špilanje z večjo družbo se od samotarjenja razlikuje dovolj za ponovno igranje.
radijski oddajnik in se naposled rešimo z otoka. Manjkajo edinole Amazonke, čeprav bi bili za barbarske koncepte komunikacije (rape & pillage) bržda še vedno prikrajšani. Hej, to ni God of War!
Zabava leži v postopnem napredovanju, od glodanja kokosov do postavljanja vikendice s steklenimi okni in latrino. V štartu si lastimo snop načrtov (pomnite Arcanum, Falloutovci?), nakar po množici lokacij nabiramo ovijalke, kamenje in bambus. S tem ustvarimo osnovna orodja in primitivno pohištvo ter se z ravno pridobljeno sekiro in sulico vržemo nad les in ribe. Zraven kopičimo enormen nabor sadežev, oreščkov in začimb, s katerimi na vedno boljših štedilnikih počasi prihajamo do špagetov in ratatuija. Malce premalo vplivno je talanje nabiralniških ali kuharskih zadolžitev ostalim v druščini, so pa sotrpini vsaj dovolj inteligentni, da znajo pametno (samo)zadovoljevati potrebe. Premajhno vlogo imajo znanja, ki jih na začetku različno napolni izbira poklica, še manj na igrane vplivajo značajske lastnosti. Veselje zmoti še repetitivnost izdelovanja nekaterih polizdelkov, recimo vrvi. Za pošteno hišo je potrebujemo več ducat kosov, kar terja nekaj minut dolgočasnega ponavljanja zaporedja, sličnega specialkam v Mortal Kombatu (nagib za izbiro - Z za potrditev - klik na pravo kategorijo - klik na vrv - klik na accept - C za pohitritev časa - jovo na novo). Takisto manjka vodenje več ljudekov z več kontrolerji, dočim pred grafiko noben ne bo spuščal čeljusti. A kurbe slednje sorte na srečo ne kupujejo wiija in so PS2 že zdavnaj vrgle v smeti.

Domek si lahko postavimo po meri, a je laže uporabiti predpripravljene načrte. Wiiljinec kljub naprednosti ne dosega miške.

Vmesnik je preprost in čudovito neposiljen. Za izvajanje akcij ni treba risati silhuet cvetličnih lončkov, niti se pretvarjati, da odvijaš rolico toaletnega papirja. Toda nagibne sposobnosti niso zanemarjene: v bližini uporabnega predmeta eno od možnih akcij preprosto izbereš z nagibanjem nunčaka gor in dol. Učinkovito. Nadzor je sicer b

Na vulkanskem otoku najdemo tempelj, ki spominja na legendarni Indy 4: Fate of Atlantis.
olj neposreden, kot smo ga v seriji navajeni - namesto izdajanja nalog aktivnega Simčka direktno premikaš z gobico - a se za raziskovalno naravo špila odreže odlično. Daljinec večinoma počiva, zbudi se med mišarjenjem po menijih in gradnjo. Ostale tome hankse vmes upravlja umetna pamet, zato je, posebej pri treh naplavljencih in več, dogajanje na otoku vedno dovolj dinamično.
V temelju Castaway najbolj odlikuje pravi pristop k situaciji, ki nastane, ko se znajdeš izgubljen na otoku, brez elektrike in vegete. Običajno brezciljnost Simčkov zamenjajo vzemirljivo raziskovanje lično oblikovanega otoka (plus točke za hitro potovanje po zemljevidu!), gonjo za denarjem pa nabiranje znanja in surovin za samostojno izdelavo stvari, ki bi jih običajno kupili iz kataloga. Kombinacija vleče k igranju kot dobra knjiga in je lep opomnik, koliko radosti prinese igranje nečesa relativno nevidenega.

Kljub švohotnemu wiiju lokacije lepo ujamejo dušo tropskega otoka. Kot v starih časih manko poligonov nadomešča domišljija.

The Sims 2: Castaway
Electronic Arts za playstation 2, wii
objavljeno: Joker 172
november 2007

83

 
sorodni članki