IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 2 » Mortal Kombat: Shaolin Monks
Mortal Kombat: Shaolin Monks

Kako odkleneš belo nindžo z imenom Tesni Sneti? Glasno prdneš!

Finish him!, zatuli Shao Kahn. In odleti en ud. Pa odfrči glava. Po svoje se odpravi noga. Ter se mukoma razpara telešček. Pri vsem čemer kri šprica kot iz brizgalne brizge in se demoni naslajajo ob trpljenju žrtve. Komičnem, seveda. Zakaj kakor gre rdečkarskaŞ serija Mortal Kombat dušebrižnikom na živce, vsi njeni deli v žepih držijo fige. Gre za hec, ki ga moreš jemati resno toliko kot Hulka Hogana v vlogi rokoborca. Brutalna morbidnost s smislom za humor - kako nenavadno. Nič čudnega, da serija, ki se je rodila 1993, vztraja, saj fani s pozornostjo nagradijo vsak nov del te samosvoje mešanice ogabnosti, naivnosti in ironije.

Štorijalnega načina žal ni mogoče opravljati s kom drugim razen z bojevitima menihoma. Ah, kje si, moj Škorpi ...

Natanko tak je tudi najnovejši, štirinajsti (če sem prav štel) sebi lastni kos niza, Shaolin Monks. Mlatež v ringu tod mutira v doubledragonščino (hodiš naprej in tepeš) z močnim pridihom platformščine ter avanture. Špil v slogu Prince of Persia, God of War in Ninja Gaidena, skratka. Za razliko od abizmalnih Special Forces in groznih Mythologies, pred leti udarjenih na isto temo, pa sta Šaolinska duhovna solidna zadevščina, narejena v najboljši MK-tradiciji. Na začetku si izberemo Liu Kanga ali Kung Laa in se odpravimo na kvest, časovno ter štorijalno umeščen med enko in dvojko. Vladar Outworlda Shao Kahn in njegov coprnik-zoprnik Shang Tsung si kljub porazu na turnirju nadvse želita osvojiti Zemljo, da bi na njej priredila najbolj plameneč žur vseh časov, in reši nas lahko le šaolinski kungfujski dvojec Kang & Lao s krmarjem Raidnom, ki kot hudi master periodično soli pamet. Druščinici občasno pomagajo izvirniku zvesti Sub Zero, Džoni Kletka, Sonja, Kitana in Jax, nasproti pa jim stoji znani jerbas malopridnežev: Scorpion, Reptile, Mileena, Goro, Kintaro, Ermac, Shang Tsung, Shao Kahn, Smoke ter nebroj podložniških nakaz v vlogi boksarskih vreč. Liu in Kung imata na razpolago hitri udarec, močni udarec, dvigovalko v zrak, prijem, met, specialke in kombinacije, zraven tega pa še blok, skok ter začetnico usmrtitve. S tem naborom baštardom štejemo rebra na način, zelo sličen 'tapravim' Mortal Kombatom. Prijetno kratki in uničujoči komboti, boleča žongliranja in efektivni posebni udarci vsled gibčnosti likov, odzivnega nadzora ter pretežno ubogljive kamere, ki ji je moč tristopenjsko spreminjati oddaljenost, padajo kot za stavo. Zapletenost bojevanja se ne približa Devil May Cry 3 in Ninja Gaidenu, temveč ostane na nivoju Warrior Within, God of War ter starih Mkjev. Vendar Mortal Kombat nikoli ni bil tehnična pretepalka, temveč je stavil na direktno akcijo, kri in surovo e

Še pomnite, tovariši, fajerbole spod Liu Kangovih manikiranih nohteljnov? Zdaj jih vedo tudi ti pošastki.
nergijo, česar ima novinka v izobilju. Dalje. Ko nekoga sesujemo do smrti, nam obnovi del energije, a le, če ga pokončamo sami. Ako ga zafrtačimo v kako okoliško nevarnost, se lahko za vsrk zelenih krogel obrišemo pod nosom. Toda verjemite, da je to vabljivo, saj moremo pridaniče metati v prepade, jih nabadati na osti, kuriti v plamenih, predelovati v mesoreznicah, topiti v kislini, natikati na kavlje ... Se spomnite, kako smo v MK2 gruntali, če bi se dalo nasprotnika vreči v brbotajočo tekočino ali gofljo drevesa? Zdaj lahko želje uresničimo. Istočasno na ta način razmontirani falotje ne dajo izkušenjskih točk, tako da se trud z lastnoročnim učenjemkozjih molitvic splača. Za tako dobljene EXP namreč odklepamo kombinacije in nadgradnje osnovnih specialk. Liu Kang vse močneje in bolje pljuva ognjene krogle, deli aperkate in zmajsko frči s taco naprej, dočim Kung Lao znalsko luča priostreni klobuk, se vrti na mestu in se teleportira. Če vam je to znano, se čudite ne, kajti lika sta jako MKjasta, s fatalityji, brutalityji in multalityji vred. Ko s komboti naberemo zadosti moči, lahko sovraga na poseben način počimo, nakar kot v starih časih vnesemo kombinacijo smeri in gumbov. Fatalityji ubijejo enega pizdnika, multalityji z mesta posrkajo v krepot bližnje gravže, medtem ko brutalityji junaka tako ojačajo, da za določen čas po mili volji teka naokoli in deli krvavo justico. In da, pobiramo lahko orožja, kot so meči in kavlji na verigi. Lahko si mislite, da je tedaj na jedilniku dobro zmleta žvarovina. Pri vsem tem, zlasti pa pri usmrtitvah, rdeča tekočina obilno štrca iz človeškemu telesu lastnih in nanovo ustvarjenih orifik. A nenehno je prisotna zvrhana merica hecnosti in zavedanja nesmiselnosti vsega skupaj, zaradi česar je magija enaka kot v starih Mortal Kombatih. Zlasti ker vse skupaj spremljajo originalni glasovi (s "Toasty!!!" vred), glasba in nepozabna prizorišča iz MK1 in 2, od The Pita do Bazena mrtvih. Nepoznavalci Mortal Kombata špila resda verjetno ne bodo popolnoma dojeli oziroma bodo v njem uživali manj kot fani. Posebej kar se tiče zgodbe, ki se bo tistemu, ki ni udarjen na Tsunga in kompanijo, verjetno zdela trapasta, dočim bo znalec užival v številnih referencah, povezavah ter tipičnem zapletanju in pretiravanju. Tudi igričarji, ki prisegajo na resnejše zadeve tipa GoW, bodo gledali izpod čela. Ampak MK je star ducat let, je nespregledljiva klasika in dozdaj menda vsakdo ve, če mu njegova odbitost sede ali ne.

Ujaša, asa in prebunk! Grupni premlati in usmrtitve so kul, se pa začno ponavljati. Priporočam nepretiravanje z njimi.

Mortal Kombat: Shaolin Monks
Midway za playstation 2, xbox
objavljeno: Joker 147
oktober 2005

83