IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 2 » Ratchet & Clank 3
Ratchet & Clank 3

Sneti je bolj streljalen kot skakalen. Samo da ni smrdalen.

Vez novodobnega pristopa s starodavno ploščado je pri tretjem delu Insomniacove sage o uhljatem risoidnem lisjaškem mačku Ratchetu (tisti, ki žverci natančno določi rod, se lahko mirne duše okliče za mojster-biologa), ki se v spregi z robotkom Clankom tepežka z robotejsko nevarnostjo, grozečo biološkemu univerzumu, dokaj šibka. R&Cji se od nekdaj bolj kot na ploščadno nagiblje na strelsko stran, in tretji del je najbolj nažigaški od vseh. Iz bodisi tretje, bodisi prve osebe Ratchet zamahuje ali bljuje topljeno kovino po skupkih sitnob, pri čemer se ni moč za krepanje (špil ne nažira z življenji, marveč te rukne na zadnjo nadaljevalno točko) nikdar izgovoriti na kamero ali slab nadzor.

Tempo je v tej igri takorekoč popoln. Hordice manjših sovragov se lepo izmenjujejo z večjimi, ti pa z največjimi. Nenehno zabavno!
Z levo gobico ne glede na to, ali sovražnika lovimo na muho ali ne, lik premikamo tako, da ostanemo obrnjeni proti sovražniku, razen če jo potisnemo nazaj, medtem ko z desno vodimo merek. Na ta način lahko istočasno in elegantno streljamo, skačemo, krožimo, se izmikamo ... To je posebej pomembno, ker je Up Your Arsenal (besedna igra: up yours pomeni pojdi v tazadnjo, to up something pomeni nekaj izboljšati, medtem ko je arse britanski zapis riti) najbolj razgiban v seriji. Kanalje uletavajo z vseh strani in čeprav je mnogokrat tako, da lahko z njimi opravite z daljave, je nemalo situacij, kjer nimate kritja in morate zaplesati iz neposredne bližine. Frpjski koncept nadgrajevanja orožij je priveden do skrajnosti, saj je moč vsako krepelo z uporabo razviti do pete stopnje, pri čemer se ne spremeni v drugo različico (ki je v R&C2 ni bila vedno najbolj kul), temveč poveča in razširi trenutne sposobnosti. Rešetalo hypershot na petem nivoju recimo pri vsakem zadetku poškoduje še bližnjega sovraga, mini črne luknje sesajo bliže in elektrokutirajo dlje proč stoječe nasprotnike, plazemski bič pridobi energetski val in tako naprej. Seveda je treba vsako krepelo kupiti in strelivo zanj takisto, za kar potrebujemo šraufe (bolts), ki delujejo kot valuta in ki jih dobimo za nagrado za opravljene naloge ter sesute sovrage oziroma ki letijo iz lesenih zabojev. Hkrati nabavljamo boljše oklepe in strelivo, ki ni drago, a ga je treba kupovati pri prodajalcu. Ne manjka niti nelinearnost, saj lahko kadarkoli odletimo na katerikoli že obiskani planet oziroma imamo neredko na voljo več izbir, česa se bomo lotili. Osrednja pot je ena, zato pa ne manjka dodatnih izzivov, ki nam prinešejo koristne šraufe in poskrbijo, da se orožja lepo razvijajo. Količina pristopov je bogata, od skakanja + streljanja prek vozakanja z okretnim džipom in letenja z bojevitim plovilom do zadega sebe v globino z ladje, reševanja ugank s preusmerjanjem laserskega žarka, branjenja položaja, čvekanja po sistemu Dance Dance Revolution, igranja 2D ploščade, deljenja pravice s statičnim kanonom, hekanja zakovičenih vrat, netopirskega premikanja po kovinskih površinah z gravitacijskimi škornji, izogibanja padajočemu skalovju ... Tu so številne skrivnosti, brez vloge pa ne ostane niti Clank, zadolžen za puzle, v katerih s štirimi povelji vodimo male kovinkote in enooko opico.

Na matični ladji, ki deluje kot krožišče za izbiro nalog, lahko igrate 2D ploščado s hilarioznim Quarkom v glavni vlogi.
Postane pa Clank tudi ogromen robot (tako kot v dvojki, vendar je izvedba bolj elegantna) in se v slogu Godzile vs. Mothra spopade s konkurenčno pošastjo, pri čemer ruši zgradbe, gazi tanke ter klati helikopterje. Dejansko je vsak svet od več kot dveh ducatov edinstven in količina domišljije, ki je šla v igro, je spoštovanja vredna. To je zlasti očitno pri zgodbi, saj kaj tako zabavnega srečaš redkokdaj. Fabula je sicer malo revna in se v glavnem šlepa na parodiranje Vojne zvezd, toda liki so fantastični in profijevsko odžebrani dialogi ter situacije tako smešne, da se režiš. Režiš! Kako glup je Quark (veliki Q!!!), kakšne spuščata dežurni zlobec dr. Nefarious in njegov megacinični butler, kaj vse mora prenašati Ratchet - prava komedija zmešnjav. Aja, in grafika je carsko risankasta.
Kampanja je za odtenek prelahka za res izkušene, a ni kratka, saj ob pridnosti izpolnjevanja dodatnih zahtev da petnajst, sedemnajst ur odlične zabave. S tem, da mnogo ostane neodkritega, da je izpolnjevanje mojstrskih izzivov zafrknjeno in da te Nefarious na koncu kljub prejšnji popustljivosti nauči ponižnosti. Da boste v svetu R&C3 ostali, pa poskrbi večigralstvo, kar je za ploščadarice novost. Dočim je puščavništvo spričo zvezno dvigujoče se težavnostne krivulje super, čeprav se glede na dvojko in tudi enico ne čuti zares sveže, je multiplayer nekaj docela frišnega. Na voljo so trije načini: deathmatch, ujemi zastavo in obleganje (siege). In če sta prva dva zabavna, a standardna, je tretji biserček, ki zna ob pravi družbi trajati mesece. Gre za inačico moštvenega onslaughta iz UT2004 in dominationa iz BF1942, v katerem si skušata moštvi pridobiti nadzor nad točkami, razmetanimi po kartah. Kontrola prinaša vklopljen obrambni stolpič in orožja ter vozila, kar olajša glavno nalogo, prodreti v sovražnikovo osrednje oporišče in fentati generator. PCjaši so s tem pristopom seznanjeni, vendar pa lastniki PS2 česa takega še niso imeli priložnosti preizkusiti, zlasti ne v okviru ploščade!

Ena od stopenj se odvija na vlaku, ki vijuga po prihodnostnem velemestu, znanem iz enice in dvojke. Tu je treba v redu skakati.
Na eni konzoli so mogoči štirje sodelujoči, dočim internet podpira osmerico bojevnikov. Nalinijski način sem preizkusil in je huronsko zabaven, zlasti siege. Škoda le, da se platformski elementi v multiplayerju skrijejo in da bo večina ostala le pri puščavništvu.
Up Your Arsenal je v vseh načinih in pogledih igralna, domišljijska, pisana, razgibana, štorijalno vrhunsko podprta, napredna ploščadarica, napravljena s tenkočutnim posluhom za zabavo in privlačnost. Ko te zagrabi - kar te bo v sekundi, če le čislaš nenavadni pristop mešanja streljanke s platformami in ne staviš na stari recept - te ne spusti in ti da eno najbolj ubijalskih izkušenj letošnjika. Jaz sem se kljub prvima deloma pod kapo zaljubil vanjo in je nisem odložil, dokler je nisem obrnil podolgem in počez. Dajte jo še vi.

Ratchet & Clank 3
Sony za playstation 2
objavljeno: Joker 137
december 2004

90