IGROVJE
Jak 3

Sneti vzame iz žepa nekaj kosmatega in si obriše nos. Soriii!

To je torej konec trilogije o pobu Jaku in žverci Daxterju, ki bi bila idealna za nadomestek menstrualnega tampona, če ne bi toliko čvekala. Naughty Dog sicer nekaj zagotavljajo, da bodo zadevo še ohranjali, a konec da vedeti, da to ne bo šlo na preprost način. Ali na starega. Jak 3 namreč ni docela sličen Jak 2: Renegade, ki se je z odprtim Haven Cityjem močno naslonil na odprtost GTA in do neke mere na streljaštvo ter vozaštvo (avteki, deska). Trojka se namesto v Havenu sprva odvija v mestu Spargus (pozneje se vrneš v Haven, čeprav je ta drugačen in predvsem manjši) - zakaj, kako, kdaj, vse to izveste v štoriji, ki se močno nagiblje na temačno plat, čeprav (črnega) humorja ni malo - ki je manj navdušujoče in razgibano.

Ploščadnih elementov je sicer še nekako dovolj, vendar je Jak 3 najmanj skakalen v seriji. Dobro ali slabo?
GTAjevska zasnova zategadelj stopi na stranski tir, saj od nelinearnosti ne ostane dosti, prav tako pa je Jak 3 še bolj kot Up Your Arsenal oddaljen od tipične platformščine. Dosti več pozornosti kot na hopsanju, več kot prej, je na streljanju, ki snubi Ratcheta (mnogo misij je zastavljenih povsem nažigaško), in na vozakanju z bagiji po puščavi. Dirkanje je močno tako kot v seriji GTA, ki se ji Jak nikakor ne kani odpovedati, in je dobro izvedeno. V boju pridejo prav tako temne kot svetle eco-moči; prvim iz dvojke, ki pomagajo pri napadu, se zdaj pridružijo druge (light Jak), ki so namenjene predvsem obrambi in premagovanju ovir - upočasnjevanje časa, letenje s prosojnimi krili in podobno. Razgibavanju izkušnje so namenjeni dodatni pristopi, kot so ritmično pritiskanje gumbov, simuliranje Pac-Mana, krmiljenje bojnega lovca. O nadzoru ni moč reči nič zares slabega, čeprav zna kamera zabluziti, o tempiranju dogodkov in vzpenjanju težavnostne krivulje prav tako ne.

V vmesnih srčkastih animacijah zopet naletimo na izdelano risankasto podobo.
A poudarek ostaja na rešetanju in vožnji z nekako četrtinskim deležem ploščadarjenja, kar je še manj od petelinsko veselega R&C3. In kakor je Jak 3 z razporeditvijo nadaljevalnih točk elegantnejši od 2, ki je bila nepravična, je istočasno precej lažji in krajši, saj ga je komaj za devet, deset ur, in to s pretežnim deležem skrivnostmi vred.
Vse v vsem je Jak 3 dober zaključek čislane trilogije, čeprav po odprtosti, težavnosti in dolžini zaostaja za odlično dvojko (J126, 90), po eleganci, krivulji ter humorju za Ratchetom 3l, medtem ko čistega ploščadnega izziva nudi malo. A čislavci zvrsti, ki si žele novotarij, naj slejkoprej zaidejo tudi sem.

Jak 3
Sony za playstation 2
objavljeno: Joker 137
december 2004

81