IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 4 » Disgaea 5
Disgaea 5

Raveer rade volje postane preproga za dolgonogo Seraphino.

Serija japonskih taktičnih frpjk Disgaea je zakorakala v dvanajsto leto, a se v vsem tem času ni dosti spremenila. Ob vsaki novi inkarnaciji je z obstranskimi gradniki začinila temelje - potezno premikanje junačkov po bojevalnih poljih. Vendar se ni nikdar doslej potrudila, da bi postala priljudna, zato je dobila sloves težkega špila za čudake, ki jim dogajajo Excelove preg­led­nice. Tega pa pri izdajatelju Nippon Ichiju niso veseli.

V poteznih bojevalščinah večinoma časa zreš v kvadratke, ki pokažejo, do kod lahko enoto prestaviš. Upošteva se celo razgibanost terena.

Ko si na tleh
Da bi Disgaeo približali množicam, so japubeci pljunili v roke. Konkretno so razširili zgodbo, ki je je v petici za dob­rih štirideset ur ter vsebuje tutoriale in obilo filmčkov. Govori o vojni med pobesnelim overlordom in druščino premaganih vladarjev, ki jih vodi stoični antijunak. Povezujeta jih sla po maščevanju in iz tega izvirajoča zaslepljenost, ki jim onemogoča rast. V družbi izstopajo provoka­tiv­na zapeljivka, zajčica in v demona preoblečen angel. Fabula se odstira počasi in ohranja pridih skrivnostnosti, saj se z nekaj presenečenji razjas­ni šele proti koncu.
Osnove so ostale enake: druščino desetih bojevnikov iz oporišča pošiljamo na misije. Te se sedaj zaradi globalnega konflikta odvijajo na pisanih in raznolikih planetih. Vsak poseduje praviloma pet soban in v zadnji čaka s steroidi nabasan šef. Tako se prek zakisanega močvirja, ki te zastrupi, če ob koncu poteze stojiš v vodi, in pustinje, kjer je vidljivost slaba, prebijemo do podzemne trdnjave. Stopnje so v šahovska polja vpete arene, po katerih po­tez­no premikamo bojevnike in jim nizamo ukaze. Te obsegajo širok nabor specialk, magije in spretnosti.

V oporišču se razplete večina zgodbe v obliki skečev. Pohvalno jih lahko spremljaš v japonščini, kjer intonacija pridoda h komičnosti.

Ko končamo izmeno, je na vrsti umetna inteligenca, ki na zajetnejših kartah nadzira več kot petdeset sovražnikov. Ti so sestavljeni iz enakega nabora kot naši, od človečkov različnih poklicev prek beštij, kot so mačke, ki te udarijo s kosom tune, do zombijev. Nasprotniki so pretkani, saj namensko ciljajo zdravilce in šibkejše člane oprave, znajo te obkoliti in si povrniti energijo. Šefi pa imajo hudo več energije in močnejše udarce. Precej tečna je denimo smrklja, ki obuja mrtve, in če nisi dovolj hiter pri čiščenju nesnage, te ta preplavi.
Vse je precej slično kot v minulih Disgaeah, le da so borilni sistem razširili z merilnikom maščevanja, ki se polni s prejemanjem udarcev. Ko je mera polna, se enoti pocenijo specialke, in če gre za junaka iz zgodbe, lahko enkrat na nivo izvede še superveščino. Skušnjavka na primer v gromozanskem radiju zacopra vse moške, da se ti pobijejo med seboj. A za stare mačke se dejansko ni kaj dosti spremenilo.

V slogi je moč
Moč petice je v neznanski količini stvari, ki jih je moč početi. Opravil je nemalo že v sklopu kampanje, končni cilj pa je skupinici v stratosfero nabiti vse osnovne statistike. Kako to dose­že­mo, je odvisno od domišljije, razumevanja igralnega koncepta ter vložka časa. Po novem lahko borce tudi najamemo in sicer blizu nivoja najvišjega člana oprave, kar konkretno prihrani čas. Tako lahko nov bojevnik, tat ali zdravilec takoj zamenja nekoga v druščini. Tudi v tem se kaže večja prijaznost petice. Takisto je moč senat prositi za resne in banalne stvari, od razglasitve dneva sardin do odob­rit­ve večjega vojnega proračuna.
Udeleženci so lahko člani raznih skupin, kar omogoča, da si delijo veščine ali zdravijo iz oporišča. Posebna enota omogoča ugrabljanje sov­ragov, s čimer poseljujemo lastni svet in veča­mo zalogo razpoložljivih bojevnikov. Če jih ne uporabljamo v boju, jih lahko pošiljamo na eks­pedicije, od koder zmorejo privleči legendarna orožja. Vključeno je tudi hecno spletno udejst­vo­vanje, kjer s prijatelji deliš predmete ali kot senator delaš štalo v tujih parlamentih, od koder odhajaš s podkupninami. A drugače je D5 striktno enoigralska.

Maščevanje je sladko
Avtorjem je uspelo napraviti najbolj ljudsko in največjo Disgaeo. Odstranili so mnogo balasta in zloščili dobre prakse predhodnic. Preskok na playstation 4 je blagodejen, saj se animacije superc ne zatikajo več. Večje so tudi arene in hkrati je na zaslonu lahko do sto možicljev. A mimogreden in vsakomur prijazen izdelek to ni, saj vseeno terja osredotočenost. Nadgrajevati je treba tako osebe kot orožja. Šele s tem odkleneš silnejše poklice, posebne udarce in uroke. Denimo take, ki omogočajo krajo oklepa ali zacoprajo sovraga, da par potez ne more udariti. 
No, vse to je le priprava za zabijanje časa v 'item worldu', kjer odpotuješ v nek predmet in ga nadgradiš v sto naključno generiranih nivojih. Nato se skozi posebne sobane z zagonetkami prebiješ v 'carnage dimension', kjer prebivajo najhudejši zlodeji. Vse postranske aktivnosti so tudi to pot spretno vpletli v rdečo nit, tako da celota deluje kot neke vrste peskovnik. Tak, ki ni prav izviren, a te zaposli za mnogo ur.

Disgaea 5
NIS America za playstation 4
objavljeno: Joker 270
januar 2016

82