IGROVJE
WRC 5

Zdaj visoko v zraku, zdaj globoko v blatu - LordFebo v hyundaiju i20!

Pred desetimi, petnajstimi leti nam je tiščanje čez drn in strn na polno dogajalo. Začetki fran­šize Colin McRae, špil od Richarda Burnsa in Rally Trophy so bili prvorazredni naslovi, ki smo jih navkljub privzeti samotarskosti radi volanizirali. Volanizirali dobesedno, kajti suvalni volani so bili tedaj v modi. Čemu so potemtakem reli simulacije danes le še nišen žanr občasnih sterilnih predstavnic? Je avto­šport izgubil na zanimivosti? Se nam v preobilju vsebin ne da voziti dolgih monotonih prog, kjer so edini nasprotniki smreke? Ali pa razvijalci kratkomalo ne znajo več ustvariti tako privlačne simulacije in se, če že, raje lotijo lučkastih ter zaletovalnih arkad? Najbrž je zatonu relijaških iger botrovalo malo vsega in v kolesnice stare slave jih ne bo vrnil niti WRC 5.

Duhec, torej posnetek prejšnje vožnje, je izključno v načinu hot seat. V solo modusu, recimo da bi lovil lastne rekorde, ga pa ni.

Igra je popolno letošnje licenčna: imena šoferjev in kopilotov, ekipe in njihove nalepke, spisek držav in logotipi lokalnih dirk, vse je na svojem mestu. Otvori se v Monte Carlu, nakar dosledno sledi karavani do zaključ­ka v Veliki Britaniji. Trinajsterica relijev pokaže vse sor­te pogojev, od zasneženih švedskih gozdov prek avstralske pustinje do korziških asfaltnih vijug, podnevi, ponoči in ob padavinah. Hitrostnih preizkušenj je na vsakem prizorišču šest in menda sestojijo iz resničnih odsekov. Seveda so trase skrajšane na nekaj kilomet­rov. Začuda je celotna vsebina dostopna koj spočetka, zato je manj motivacije za karierni modus, ki zahteva prvo sezono v počasnejši juniorski ligi.
Vozni občutek sploh ni napačen, ako si nadaneš slu­šalke, namestiš pošten volan in potegneš zaslon pred nos. Ne teži s posiljeno verodostojnostjo in zajebanostjo, a ipak to ni Sega Rally. Sicer bi lahko avto bolj divjal in tresel, toda vzdušje je kar v redu, vkup z zapoznelimi eksplozijami bencina v izpušnem sistemu. Žal pa je ta privlak kratkotrajen. Špil ne premore ne navdihnjenosti, ne širine. Vsebina je dobesedno le in samo veriga trinajstkrat šestih solo dirk po nepremični krajini s ponavljajočimi se objekti in robotskimi navodili sovoznika. Ni nikakrš­ne­ga zabavnega odmika v slogu relikrosa, osmice ali arene, niti ne izdatnejše kariere z nadgrajevanjem šoferja in zaposlovanjem mehanikov. Znana imena so zgolj skupki črk, mehanična delavnica pa je statičen izbirnik. Brezdušnost čez in čez, kar dodatno zabeli odsotnost kakršnekoli nagrade za uspešnost.

Nekaj dobrih trenutkov divjanje po šodru ponuja, a ti ne spremenijo dejstva, da bi se morali za polnocenovno igro mnogo bolj potruditi.

Kot da bi hoteli avtorji zanalašč postreči s skopo vsebino, so vključili samo letošnje dirkalnike. To pomeni četverico kronskih specialk, kakršni sta fiesta RS in polo R, in par tistih iz razredov WRC-2 ter J-WRC, recimo micko in citroen DS3. Nič audija quattro, lancie integrale in citroena C4, potemtakem. Razumem, da je bil proračun nepoz­nane francoske ekipe Kylotonn najbrž tolikšen, kot so pri razvoju Forze 6 zapravili samo za red bulle, ali to kupca, ki plača enako ceno, ne zanima. Tudi multiplayer je elementaren. Po netu je omogo­če­na le samotarska vožnja brez naprednih postavk v stilu pošiljanja izzivov ali rekordov prijateljem, medtem ko je samohvaljeni hot seat navadno dirkanje proti duhcu. S slednjim načinom, torej med­sebojnim lovom na sekunde z istega kav­ča, se z družbo zabavamo že desetletja, ampak WRC nam ni šel v slast. Zeh.

Škoda je vidna in občutna, časi za mehankarijo pa kratki. Ampak tudi ob izklopljenih pomagalih drvenje ni težaško.

Čeprav popoln ščiš izdelek ni, je nepolnovreden, pust in grafično izrazito last-gen. Ne le, da nima niti ene same domiselne edinstvenosti, je prav mi­zerno pičel v možnostih. Kupiš ga izključno, če bi se rad s Sebastianom Ogierom in njegovo nemš­­­ko specialko na vsak način zapodil po svetov­nih makadamih. Ako pa hlepiš po splošni dirkaški zabavi, je bržda na zadnjem mestu od nas­lovov tega desetletja. Raje tri leta stari Dirt Showdown. Pri tem velja vedeti, da kmalu dospeta še dva slična špila: Dirt Rally in Sebastien Loeb Evo. Oba bosta brez vseobsegajoče licence, a zato bržda s toliko več zabavne vsebine.

WRC 5
Kylotonn za playstation 4, xbox one
objavljeno: Joker 268
november 2015

56