IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 4 » Skylanders Superchargers
Skylanders Superchargers

Snetija v Skylanders Superchargers naskoči trop komaj rojenih Nebesnikov, ki ga grizejo z mleč­­ni­mi zobki. Ubeži jim v njihovih frišnih vozilcih.

Za Skylanderje je letošnje leto morebiti prelomno, saj se bo izkazalo, ali je prodajni padec, ki ga je zabeležil lanski Trap Team, stalnica. To bi lahko pomenilo resne te­ža­ve za dos­lej lukrativni trg z igrač­kami, ki oživljajo na zaslonu (toys to life). Ne bi se čudil, saj je bil ob­čutek pri zadnjih dveh izvedenkah precej sli­čen. Spočet­ka je šlo za lahkotno frpjko v slogu Diabla, nakar se je recept prevesil v ustaljeno me­ša­nico skakanja, bojevanja in re­še­va­nja ugank, zapakirano v ognjemet barv ter učin­kov. Resda so Giants prinesli večje like, Swap Force je uvedel razstavljive figure in Trap Team ključke za lovljenje nepridipravov. Toda izvirnost je pe­ša­la, finančno breme pa je bilo zmerom manj vzdr­žno. Govorimo o vsakoletni naložbi ok­rog 70 evrov za paket z igro, portalom in tremi igračami, nakar dolo­če­ni deli terjajo vložek v naknadne kose plastike, ki stanejo po 15 do 20 evrov. So Superchargerji, v katerih moč uporabiti vse figurice od preteklih izdaj, tega vredni?

Superchargerji so narejeni za vse sisteme. Nekaj posebnega je paket za wii U z Bowserjem ali Kongom, ki sta amiiba in Skylanderja hkrati.

V kaotičnih logih
Saj ne, da je zgodba ključen del nebeške izkuš­­nje, zlasti za slovensko mladež, ki jo zaradi nemalo žebranja v tujem jeziku bržda preskoči. A vendar so peti Skylanderji v tem pogledu nekoliko lenobni. Skupek zlobcev v Trap Teamu nadomesti dobra stara tečnoba Kaos, ki pa je manj gobčen in zabaven kot njega dni. Nakar se pozornost usmeri na re­še­vanje ključnih frisov in obnovo Akademije. Z nostalgi­jo se spomnim enice in dvojke, ki sta bili polni štorijalne energije.
Na srečo je uveljavljeni del igranja bolj ambiciozen in razgiban. Po delih Nebesne dežele, kot sta Svet mrtvih in dolg hrbet zmajske kače, vnovič izvajaš enostavne skakalne ak­ro­bacije in z dvogumbnim garbanjem odstranjuješ risankave sitnobe. Med slednjimi je nekaj novih vrst in določene terjajo več spretnosti, predvsem izmikanja, ker so med napadi denimo neranljive. A dogajanje je bolj raznotero kot lani. Nekod ti vidno polje omejuje megla, nagaja ti spremenljiva gravitacija ali dobiš pomanjševalno-povečevalni žarek. Dru­god te čaka obisk čarobne knjižnice, kjer si deležen od strani gledane ploščade in šu­ter­ja. Škoda zato, da je dosti novih, 'super­char­ga­nih' Skylanderjev zunanjostno in sposobnost­no medlih. Dvajset jih je, toda ali med njimi res potrebujemo izpeljanki starodavnih Spyra in Stealth Elfa, ki za nameček prideta že v temeljnem paketu?

Vozakanja je po izdajateljevih zagotovilih za polovico špila. Naj gre za arensko destrukcijo (zgoraj) ali brzodirkanje v solo ali v dvoje.

Mladostniki hitrostniki
Prava zvezda Superchargerjev so vozilca. Tudi teh je dvajsetero in se delijo na talne, zrač­ne in (pod)vodne. Vsem je moč nadgrajevati oklep in orožje, jim spedenati auspuh in kota­če ter nastaviti novo hupo. No, na igranje bolj vplivajo s tem, da se stalno mešajo med skakanje in tepež. Na številnih točkah skočiš v vozilo in odigraš dirkalno-bojevalno sekcijo. Nadzor je preprost in nič se ti posebej ne upira, vendar je ob­čutek razgiban. Ponekod si omejen na pogled od zadaj, drugod se razis­ko­valno furaš po ozemlju in vstopaš v arene, kjer streljaš, se umikaš nevarnostim in ska­češ čez rampe. Z vozili odpraviš tudi par simpatičnih šefov, kot je starorimski napihnjenec v letečnežu, kar seveda ni preveč zahtevno.

Tudi zaslužkarstvo tokrat sloni na furalicah, ne na običajnih likih, saj ni več elementarnih vrat, za katerimi bi se skrivali deli stopenj. Če naknadno ne kupiš zračne oziroma podvodne igrače, si odrezan od teh sekcij v glavni igri. Najbolj skrajno v tem pogledu je lo­čeno dirkanje. Na šestih talnih, zračnih in vodnih stezah se udejstvuješ samotarsko, dvo­igralsko ali spletno, kar spomni na Mario Kart in Sonic All-Stars Racing. Kljub majhnemu številu sodelujočih je ta plat v redu, zlasti upoštevaje spreminjajoče se pogoje v spektakularnem okolju. Prišteti je treba mož­nost lova na rekorde s spletnimi lestvicami. A žal je stez prgišče, vse so neposredno dirkalne in nekoliko predolge. Če hočeš jerbas dodatnih, jih moraš dokupiti v fizičnih tematskih paketih, katerih ce­na zna­ša, pazi to, 40 evrov. Mogoče bo že­lja po tem koga zgrabila, ker pri sodelovanju eden od igralcev šofira in drugi strelja. Vendar je cena brutalna in na rovaš vožnje je šel vnemar priljubljeni arenski modus.

Superchargerji so razgiban špil, ki seže globoko v izročilo video­iger. Zvečine si v 3D-pogledu, a notri je tudi od strani gledan del. In še kaj.

Vse za otroke?
V Superchargerjih sem se imel bolje kot lani v Trap Teamu (novi portal ima luk­njo za njegove ključke) in v Disneyjem Infinityju. Za razliko od slednjega je to orenk špil - vznemirljiv, zabaven, barvit, humoren in manj zmeden. Dokupiti ti v resnici ni tre­ba ni­če­sar, saj je moč igro končati s plas­tično vsebino osnov­nega paketa ali uporabiti starejše nabildane Sky­landerje. Vozilca pa lahko ponu­caš kot obi­čaj­ne igračke, saj imajo gibljiva kolesa. Po drugi strani pa je zbiralništvo drago, temeljni recept res že dodobra prežvečen in dirkanje spet ne tako kakovost­no in širno, da bi ga odpeljalo v čisto nove loge.

Skylanders Superchargers
Activision za playstation 4, xbox one
objavljeno: Joker 267
oktober 2015