IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 4 » FIFA 14
FIFA 14

Sneti navdušeno brca žogo za najbolj zmogljivi konzoli.

Prej: PC, PS3, X360 – Joker 243, 77, zdej: PS4, XBO.

Kako radi vsako leto ob prihodu novih športnih iger skupaj bentimo: "Saj ni skoraj nič novega! Mrhe lene!" Včasih to drži – bodisi so izdelovalske ekipe premalo  zagnane, premalo sposobne ali preveč nasičene s kovanjem enega in istega. Malokrat pa pomislimo, da za širitev igre ni možnosti. Nemara zato, ker smo vajeni prosto nadgradljivih računalnikov? 

\'Next-gen\' FIFA kot NBA sta na razpolago za PS4 in xbox one ter veljata polno ceno. Na peceju igramo stari verziji, torej za PS3 in X360, in sumim, da bo tako tudi jeseni s Fifo 15 in NBA 2K15.

A tržna realnost je taka, da razvoj zvečine narekujejo konzole, sploh tam, kjer je treba povrniti ogromne vložke. Konzole pa ostanejo leta in leta enake in če delaš z njimi, slejkoprej trčiš ob strop tistega, kar je moč udejanjiti. Odsev tega so ravno športne igre ob prehodih v naslednjo generacijo. Spomnim se jadikovanja skupnosti sredi minulega desetletja, kako je Pro Evo 6 videti praktično enak kot prej in se igra na moč slično kot petica. Nakar je na xbox 360 prišla nadgrajena verzija in čeprav je imela dosti igralnih pomanjkljivosti, je odprla oči glede podobe ter fizike, ki smo jima nato prisostvovali več let. Playstation 2 je bil pač prešibek, da bi bilo kaj takega na njem mogoče, pa če smo poskakovali po prsnih bradavičkah. Ni šlo. Pika.
Zdajšnja situacija je enaka. Nogometščina FIFA 14 in košarkaščina NBA 2K14 sta izšli tako za staro (PS3, X360) kot za novo (PS4, xbox one) generacijo sistemov v dnevni sobi. Dočim minuli verziji kažeta, kako so ustvarjalci že strgali po dnu iztrošenega hardvera, novi krepko zakoračita na nove zelenice in dvorane. Tiste, iz katerih se bomo na minule kmalu ozirali le še z nostalgijo.
Prvih nekaj tekem v Fifi 14 za PS4 spremembe niso očitne, saj je izdelek pretežno videti kot navadna FIFA v HD. A skozi ducate tekem se tehtnica konkretno prevesi na stran novinke, vsaj če imaš rad nekoliko bolj zahteven, realističen in počasen fuzbal. 

Na sliki je FIFA 14 za PS4 videti kakor stara. Tudi v gibanju na prvi uč ni blazne razlike, saj so možički majhni. Toda sčasoma …

Ne gre za to, da bi avtorji omejili hitrost odvijanja, ki je še vedno nastavljiva. Preprosto se na zelenici dogaja dosti več, kar zavira drvenje po štadionu. Za to je zaslužna nadgrajena fizika v novem pogonu Ignite, ki bo prihodnja leta temelj EAjevih športnih naslovov. Ko pride do stika dveh igralcev, se ta še bolj kakor v stari verziji naslanjata drug na drugega, ruvata, vlečeta za majici in gonade. Kdo bo prevladal, je odvisno od dosti faktorjev, pri čemer so zelo važne statistike in utrujenost. Tudi zato je Ibro približno enako težko ustaviti kot v resničnosti :). 
Prav tako so športniki težji in imajo več inercije, zato se počasneje ustavljajo po hitrem teku. To pomeni, da so zgrešeni napadi na nasprotnika bolj kaznovani. A istočasno je morebitna nagrada večja, saj žogo hitro odvzameš že z golim naletom, ne da bi se dotaknil gumba za podstavljanje noge. Slednje večkrat kot v stari inačici vodi do prekrška. Nekoliko je spremenjena tudi fizika žoge, kar vodi do manj pinkponka v kazenskem prostoru, kjer zdaj za okroglim usnjem ska­če več športnikov.

Če igraš na xboxu one in te posluša kinect, pazi. Z glasom lahko menjaš formacije, lahko pa si kaznovan za (angleške) kletvice. Isto se zgodi v NBA 2K14 za XBO.

Našteto v družbi večje zaloge potez in trikov privede do tega, da so čiste šanse večkrat nagrajene z lepim golom. Začetkoma neopazna je takisto boljša umetna pamet, ki na najvišji težavnosti legendary igra nadvse življenjsko. Zna si ustvariti prostor in izkoristiti prednosti formacij ter posameznih žogobrcarjev, hkrati pa ob pravem času, da ni videti debilno, počne napake, ki jih izkoristiš in si vesel. Istočasno so sotrpini pazljivejši pri utekavanju, da ni toliko ofsajdov. Nadgradnje pa se tičejo tudi grafike in zvoka. Obe plati sta nadgrajeni, tako glede poligonov, tekstur, nenazobča­no­s­ti robov in 3D-publike kot komentatorjev, ki prepoznata opazno več situacij. 
FIFA 14 ni običajna predelava, marveč obsežna dode­lava. Škoda torej, da si kljub boljšemu igranju ne zasluži zares visoke ocene. En razlog za to so napake, ki jih niso in jih najverjetneje ne bodo odpravili z zaplatami, saj smo že februarja. Vratarjem so logične obrambe mestoma španska vas, enajstmetrovko ti znajo občasno slepi sodniki dosoditi povsem nepoš­teno in če dosti igraš modus seasons, se ti bo stemnilo, ko boš moral brisati dolpobrane enajsterice (squad files), ker so 'corrupted'. 

Po sistemu umirjenih korakov naprej so golmani nekolikanj bolj človeški. Še vedno pa občasno ne znajo loviti normalnih žog.

Drugi motiv je odsotnost nekaterih gradnikov starejše sestre. Nalinijske sezone, ultimate team in direktorstvo so tu, manjka pa način, kjer si za prijatelje na kavču ustvaril turnir po lastnih željah. Prav tako ni več lokalnega sodelovanja v seasons in ultimate teamu, se pravi, da bi s kolegom šla skupaj na linijo proti drugim. V ta namen se je treba povezati čez splet, kar pomeni dve konzoli in dva izvoda igre. In manjka creation center, kjer si izdeloval igralce ter ekipe. To se pridruži bizarnim luknjam, kot je odsotnost hrvaš­ke in srbske reprezentance, ter manku česarkoli zares svežega in nevidenega. Zoprni opustki, če upo­š­tevaš, da igra na next-genu stane 60 evrov. 
Toda pod črto najbolj šteje akcija na zelenici, in ta je slastna. Igra je od stare žlahte podedovala direktnost, čemur je dodala tehničnost in globino po zgledu Pro Eva. V navezi z lepo predstavitvijo tako next-gen FIFA 14 postane najboljši fuzbal, ki je vreden stroška, čeprav že imaš inferiorno inačico. Hkrati pa nudi razgled na boljšosti, ki jih bomo v prihodnje deležni v športnih simulacijah. No, razen nagcev, ki tečejo čez igrišče, in okusa hladnega pirčka v ustih. Nekaj mora ostati za prihodnost.


 

FIFA 14
Electronic Arts za playstation 4, xbox one
objavljeno: Joker 247
februar 2014

82