IGROVJE
stranka » igrovje » 3DS » Ghost Recon: Shadow Wars
Ghost Recon: Shadow Wars

Sneti

Kdo bi si mislil, da bo na kakovostnem vrhu splovitvenega nabora iger za 3DS staromodna potezna strategija, ki so jo razvili Bolgari v Ubisoft Sofia. A imeli so hudega mentorja, saj jim je svetoval Julian Gollop, siva eminenca ter oče kultnih špilov, kot sta Laser Squad in UFO: Enemy Unknown.

Skrivanje za ovirami, kot so avti, ter v stavbah je bistveno, saj prejmeš manj poškodb. A gibljivost je tu omejena in mitraljezec dodatno onemogočen.

Shadow Wars se godi v enem od žepov univerzuma pisca vojaških trilerjev Toma Clancyja. Nepridipravi so ruski vstajniki, ki bi radi domovini povrnili slavo, zato se v Kazahstanu, Ukrajini in sličnih deželah znajdejo tvoji ameriški specialci. Osebnosti vseh nastopajočih so tako enodimenzionalne, da bi lahko stali za metlami, štorijica o lovu na moskovskega debilčka pa zadostuje ravno za to, da je nekaj vzdušja.
Privlačnost itak leži drugje kot v štoriji, osnovni poligonski grafiki z domala nepotrebno stereoskopijo ter spodobni muziki. Namreč v dobro zamišljenem in pohvalno razgibanem taktičnem vodenju moštva. Z začetnega enega druščina kmalu nabrekne na šest članov, ki jih v pogledu od zgoraj premikaš po kvad­ratnih poljih. Vsakemu lahko ukažeš premik v njegovem dometu, streljanje ali akcijo, lastno poklicu. Teh je šest: vojak, komandos, zdravitelj, mitraljezec, inže­nir in snajper. Sleherni ima svojo prednost, saj inženir naokoli troga in postavlja statično strojnico, dočim komandos ob blizu povzroči strašno škodo z nožem.

Sovražnike je moč z nekaterimi poklici ustreliti obi­čajno ali jih 'supressati', da kasneje ne morejo napasti.

Sistem ni blazno zapleten. A tudi preprost ni. Upoš­te­vati je treba domet orožij in odpornost tarč nanje, vi­ši­no terena in ovire. Na ozemlju najdeš mala oporišča, ki jih zavzameš, da dobiš točke za posebne sposobnosti, kot je reaktivacija uporabljenega soldata. Važne so specialne sposobnosti, na primer enkratni močnejši strel, za katere moč nabiraš z ubijanjem. Najpomembnejši pa je samodejni vračalni ogenj: ko nekoga ustreliš, on in njegovi kameradi v bližini avtomatično ustrelijo nazaj, in obratno. Zato je treba na najvišji od treh zahtevnosti igrati previdno. Saj težavnost ni taka, da bi ti odprla glavo (itak jo lahko za vsako misijo določiš posebej, pri čemer na nižji pač dobiš manj točk za razvoj likov), niti ni umetna pamet bleščeča. A če ne uporabljaš strateškega možgana in si preveč – ali premalo! – samozavesten, pušiš. To ni ugodno, saj znajo kasnejše misije trajati po eno uro, nadzornih točk ni, snemalni položaj pa je le eden.
Zakaj bi se torej trudil? Sploh če veš, da je napredovanje linearno in da likov ne moreš ne ustvariti, saj ti jih igra dodeli sama, ne podrobno določati, katere spretnosti bodo odklenili s frpjskim napredovanjem? Ter da ni večigralstva razen takega, kjer si z nekom podajaš 3DS v nekaj jako duhamornih misijah, ki jih moraš povrhu odkleniti? Hjah. Zato, ker kampanja poleg solidnih skirmish odprav šteje 37 nalog, ki trajajo več kot dvajset ur in so odlično načrtovane ter udarno razgibane. Onesposabljaš bombe, po vasi iščeš neoznačene sovrage, napadaš iz več smeri, se ubadaš s časovnimi omejitvami in zapovedanim največjim številom ljudi, ki jih lahko vzameš s sabo, tuhtaš, katera orožja in opremo bi uporabil ... Gollop in Bolgari obvladajo. Shadow Wars so kul. Kupi, če imaš rad zvrst in boš igral samotarsko.

Ghost Recon: Shadow Wars
Ubisoft za 3DS
objavljeno: Joker 213
april 2011

80