IGROVJE
stranka » igrovje » wii u » Monster Hunter 3 Ultimate
Monster Hunter 3 Ultimate

Sneti gleda paleorecept: "Eno zobat­čevo stegno in tona vztrajnosti."

Tretjeosebna akcijska erpegejka Monster Hunter je fenomen, le da v neki drugi deželi - tisti, od koder so samuraji. V Ameriki in zahodni Evropi se je še kar prijela, ni pa to primerljivo z manijo, ki jo vsaka nova inačica ustvari doma na Japonskem. O njej se meni staro in mlado, izmenjavajo si taktike, prosijo nasvetov in iščejo soigralce za družno mikastenje nakaz.
Naj bo v solo ali v več, klanje je daleč najbolj poudarjena MHjeva plat. Medtem ko zahodneži v Skyrimu čvekamo, postopamo po mestih in se čudimo neprekinjenim planjavam, Japonci vstajajo z bornega le­žiš­­ča v ribiški vasici in se triinosemdesetič podajo v domala enako bližnjo okolico. Edina sprememba je, da naokoli lomasti monstrum, čigar rogove gilda potrebuje za povečanje potence. Ali kaj podobnega, kdo bi vedel pri teh posušenih starcih.
Omejitve se le še nabirajo. Ozemlje je dokaj majhno in staromodno ločeno na sobam podobne lokacije, med katerimi je treba nekaj sekund strmeti v ekran 'Now loading'. Nič ni potikanja po ječah, obiskovanja oddaljenih gradov in podobnega. Osebki, s katerimi se je moč meniti, so izven naselja bele vrane. Še manj je okruškov zgodbe, ki gre takole: “Mi revni ribi­či, ti silak, ki upleniti tečno morsko kačo Lagiacrusa, kthxbye.” Vse drugo je trobezljanje za vzdušje.
So nori ti Japonci, da imajo radi tako enostaven, da ne rečem nazadnjaški špil? Človek bi si mislil, da je vsa dežela obtičala v devetdesetih. A ne sodita prezgodaj, prebivalec Tamriela ino meščan Caldeuma! Kakor Monster Hunterjem manjka širine, to sčasoma v veliki meri nadomestijo z globino.

Cha-Cha in Kayamba sta umetnopametna kompanjona, ki ju pridobiš sčasoma. 'Shakalaka warriorja' plešeta, nosita maske in izvajata pomočniške čarovnije.

Moga, čudna vas doma­ča
Poudarjam, da sčasoma, kajti spočetka se zdi Monster Hunter celo v najbolj napredni inačici 3 Ultimate kot slabo kuhana, pekoča bržola. Hecno je vse, od azijatske vasice Moga, ki rabi kot izhodišče za plenilske pohode in sčasoma ponudi obdelovanje polja ter pomoč ljudem v slogu Animal Crossinga, prek prebivalcev, ki čvekajo do nezavesti in nič ne povedo, do otoške okolice, ki ji ne bi mogel pripisati tehnološke naprednosti. MH3U je navsezadnje spedenan Monster Hunter Tri, ki je že pred štirimi leti izšel za kilavi wii. Je lepši, a se mu zapuščina pozna v statičnosti in oglatosti vsega.
Predvsem tistim, ki so vajeni obilnih tutorialov, ne bo jasno, kaj naj bi sploh počeli. In ko bodo ugotovili, kaj, ne bodo vedeli, kako. Ultimate je prijaznejši od Trija, a namesto jasnega uvajanja in ciljev še zmerom pleteniči s pomanjkljivimi razlagami, ki te pošljejo na internet gledat ter brat boljše vodiče. Bi rekel 'čitat priročnik', ampak natisnjenega ni in celo digitalni je ohrn! Na vsak način se dolgo ne znebiš občutka, da se toliko kot s pošastmi boriš z igro.
Približno enako časa traja, da se dodobra znajdeš. Pozabi na opletanje z rezili, ekspresno razpošiljanje puščic in rabo čarodejstva. Monster Hunterji so počasni, taktični naslovi, kjer je bistveno, da poznaš sposobnosti tako izbranega orožja kot plena. Si precej normalen človek brez blaznih nadnaravnih sposobnosti. Če boš silil v razjarjenega raptorja, drkal knofe in pričakoval zmago, boš hitro videl napis 'Quest failed'. Tudi zato, ker lahko pogled zakleneš le na večje pošastke, dočim je treba manjše ciljati ročno, kar je zlasti žurersko pri strelnih orožjih. No ja, še vedno bolje kot v inačici Tri, kjer lockona ni bilo.
Dlje kot si v igri, bolj moraš študirati vedenje bitij, krožiti, se izmikati, blokirati, izvajati protinapade, iskati šibke točke, uporabljati pasti ter alternativne metode, kot so zastrupljeni naboji, in podobno. Referenčna točka nista Skyrim in Diablo, marveč Dark Souls, Severance in podobne titule, ki poudarjajo boj.

Vsaka žival v MH3U ni krvoločna, kot kažeta ta miroljubna rastlinojedca, ki komaj čakata, da ponudita plečeta v obed. Kot vidiš, sta precej oglata, saj igra tehnološko ni biser. Navduši pa življenjska animacija pošastkov, ki krepi igralnost.

Moj ruzak je moje carstvo
Sčasoma ti postane jasno, da igra od tebe pričakuje zlasti dvoje. Prvič, farmanje elementov. Pobrano, nalovljeno in izkoščičeno v vasi bodisi na lastno pest združuješ v predmete, napitke in podobno, bodisi prodaš, za kar dobiš cekin, ki ga vložiš v boljšo opremo. Le-ta je edini faktor, ki vpliva na tvojo moč, odpornost in ostale klasične frpjske pritikline. 
In drugič, ne gre le za to, da si previden. Biti moraš dejansko pripravljen. Sproti je treba denimo paziti tako na življenjsko moč kot na kondicijo. Eno in drugo z napori upada, zato moraš lokati napitke in jesti, najbolje pečeno meso. Tega dobiš z rezanjem s trupel pobitih živali, nakar ga popečeš na tabornem ognju in zaužiješ. Še bolje je, če si odpočiješ v šotoru v kampu, a pri tem ne pozabi na uro, ki odšteva časovno omejitev. Takisto ne smeš dopustiti, da se ti orožje skrha, saj je tedaj manj učinkovito. Nazaj do sijoče ostrine ga spraviš z brusilkami. Če ti zmanjka šniclov, refoška, futra ali brusov, pa hladnih napitkov v puš­ča­vi ter toplih na ledenih poljanah, boš hitro v te­ža­vah. Pri tem luksuzni odstranjevalci utrujenosti stanejo in ne padajo poraženim sitnobam iz riti, prostora v inventarju pa je malo.
Vse to tvori razlog, čemu je Hunter tako neprijazen. S tem simbolizira težke pogoje, ki jim boš izpostavljen, in sporoča, da v temelju ne skuša zabavati, marveč - kako japonsko! - postavlja izziv. V naravi preživijo močni in če nisi tak, se raje poslovi. Moč pa pride tudi od vztrajnosti. Če bi rad bil uspešen, se pripravi, da boš ril po blatu za gobicami, ki jih potrebuješ za to ali ono pomado ... da boš ure zbiral snovi za ta ali oni kos opreme ... in da boš velikokrat poražen. Uspel boš le tako, da boš polome sprejel kot stopnice do triumfa in se igranju sceloma predal. Edino iz tega pride prava sila, neobhodna za odrtje številnih ihtavih animalij, ki tacajo po fantazijsko-prazgodovinskem svetu.

Rogate dinozavrsko-zmajske nakaze so polne izrastkov in čekanov na hecnih mestih. Temu ustrezno nafrfuljeni so lovci, a z namenom. Bolj kot so načičkani, hudejšo opremo imajo, zato so naprednejši zalezovalci kičasti za skozlat.

Monster Hunter 3 Ultimate
Capcom / Nintendo za wii u
objavljeno: Joker 241
avgust 2013

84