IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Limbo
Limbo

Sneti gre v gozd napravljat les. Naposled iz njega zbije krsto.

Gozd se zdi nevaren zlasti mestnim otrokom, ki odraščajo v betonu in gonijo računalnike bolj kot njihovi vaški sotrpini. Daj jih med ko­čevs­ke hraste in bodo videli medveda za vsakim grmom. A čeprav sem odraščal v hiški ob gozdu, je Limbo zavdal tudi meni.
Vzdušje v tej dvorazsežni od strani gledani miselni ploš­čadi ni zares grozljivo. Zaradi monokromatske grafike in izvrstne zvočne podlage gre bolj za neprijeten občutek, da se ti zna pripetiti nekaj strašnega, če se ne boš takoj vrnil k stolpnicam. In veš, kaj? Res se ti. V vlogi pobiča, ki po črnem lesu išče sestro, izkusiš smrt na palicah, strmoglaviš v globel in se utopiš, preluknjajo te strelice, zasleduje te ostuden ogromen pajek. (A če je kosmat? Ne vem. ZAPREDEN V PAJ­ČE­VINO NISEM MOGEL ŠLATAT!) Elektrokutirajo te, nabodejo in razrežejo. Bolj kot napreduješ skozi kakih šest ur dolgo linearno odpravo, mimo dreves in parnih strojev do tekočih trakov ter orjaških železnih koles, več crkuješ. Pri tem ni krvošprica, a za svojega dečka ti je bolj žal, kot če bi ga razstrelil Osama. Ko umre, potemnijo njegovi prej svetli učki in telo je le še mrakobna fleha.

Bal se nisem, toda črnobelost in zamorjenost sta me razžalostili. Pajki, ki te zasledujejo, mrtveci v kletkah in dokaj okoren pobič niso radostna kombinacija.

A zasnova tisočerih smrti se izkaže za breme, kajti marsikod bi bilo bolje, če ne bi poginil ob najmanjši napaki. Res je, da je nadzornih točk veliko, a ko sku­šaš ugotoviti, kako naprej, so neprestana umiranja breme. Limba namreč ne tvori le skakanje, treba je uporabljati možgane. Na začetku potiskaš zaboje pod vrvi, da jih dosežeš, kasneje tempiraš hojo čez stikala, kličeš dvigala v pravilnem zaporedju, manipuliraš gra­vitacijo in obračaš ves zaslon. Venomer je na delu solidni fizikalni pogon, najbolj proti koncu, ko špil postane pasji, zlasti pri čisto zadnjem manevru. Tu bo Limbo strašil zlasti tiste brez spretnih prstov. Tudi sk­riti predmeti terjajo veliko ploščadne spretnosti.
Moreča turobnost, ki ne pojenja, in velika količina smrti sta isti težavi kot v verziji za xbox 360 (Joker 205, 82), ki je izšla že pred letom dni. Ker je vsebina enaka kot na konzoli, uganke znova niso vrhunske in sčasoma se igra izkaže za rahlo enolično. A po drugi strani zanjo na Steamu odšteješ le 10 evrov, kar je pet manj kot na X360, in čeprav bi jo lahko danski avtorji še malo dodelali, je s svojo izvedbo, estetiko ter sijajnim vzdušjem nekaj posebnega.

Limbo
založnik: Playdead
objavljeno: Joker 217
avgust 2011

82

sorodni članki