IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Total War: Shogun 2
Total War: Shogun 2

Aggressor se pripravlja na veliko bitko, nakar mu general pobegne z ženo. BAKAAA!

A veste, kako zasejati prepir med ljubitelje proslavljene strateške serije Total War? Recite jim, da Rimljani nimajo za hren proti samurajem ali vitezi proti Napoleonu. “A daj no, samuraji so bili neki pozerji, poglej te pisane in okrancljane oklepe, pa vedno so se držali tako, kot bi jih tiščalo na sekret.” Toda japonski srednji vek je ravno zato zanimiv! Ena formacija samurajskih suličarjev z morjem pisanih zastavic napravi trikrat večji vtis kot katerikoli vitez. Vse dileme pa itak padejo, ko pridemo od nindž. Konec debate.

Hecno, slogovno posrečeno izrazje se je zajedlo tudi v bojni vmesnik, Med osmimi velikimi formacijami, ki razporedijo enote različnih vrst glede na namembnost, najdemo 'borovo lubje', 'letečo gos' in 'ležečega zmaja'.



Totalna vojna
Skrivnostnost daljnih dežel nedvomno pridoda k privlačnosti okolja. V Shogunu, prvem naslovu iz zdaj dolge serije Total War, leta 2003 nismo klikali po lasatih barbarih, ampak po v rdeče kimone odetih mečevalcih z dolgimi sabljami. Pa tudi za fasado je imel Šogun kaj pokazati, saj je šlo za posrečen spoj strateške potezne igre in realnočasovnega taktičnega poveljevanja. Na istih temeljih so stali naslednji deli, ki so obiskali rimski imperij, srednji vek na stari celini in začetek industrijske dobe.
Zdaj, po štirih evropskih naslovih in pol (ma ja, Napoleon je 'pol') se avtorji vračajo h koreninam, v srednjeveško Japonsko. V obdobje, zvano sengoku, kar pomeni 'doba vojskujočih se dežel'. Trajalo je od 1467 do 1573 in v tem času so se daimji - lokalni fevdni gospodje s svojimi vojskami TOTALNO spopadli za položaj šoguna. Šogun pa je bil vojaški in s tem dejanski vladar Japonske, saj je bil cesar le lutka. Naravnost idealno okolje za računalniško igro.
Shogun 2 se prične leta 1545, na vrhuncu prepirov med klani. Krajša od dveh kampanj nas pelje skozi umiritev razmer, ki jo je ob koncu dobe sengoku dose­gel daimjo Oda Nobunaga, do leta 1580. Daljša na­­daljuje prav do leta 1600 in vrhunca v bitki pri Sekigahari, iz katere je naposled izšel novi šogun, Ieyasu Tokugawa, ki je razmere povsem umiril. Vsaka po­teza na strateški karti predstavlja en letni čas, torej jih imamo skupno 220. Nemara se ne zdi veliko, toda upravljanje dežele je bolj razgibano kot doslej.

Četudi so ta hip lokostrelci zelo močni, je njihovo strelivo omejeno in se zgolj z njimi bitk ne da dobiti. Slejkoprej je treba potegniti meč in se z besom zakaditi v sovražno bojno linijo.



Sloves ni za odmet
Shogun 2 se kakopak ni odrekel preizkušeni kombinaciji poteznega strateškega in realnočasovnega bojnega udejstvovanja. Ob začetku igre nas pričaka karta japonskega otočja s tremi glavnimi otoki: Hon­šu­jem, Kjušujem in Šikokujem (Hokaido tedaj ni bil tako pomemben). Razdeljena je na 65 provinc, razdrob­ljenih na množico klanov. Devet jih je igralnih, to so: Chosokabe, Date, Hojo, Mori, Oda, Shimazu, Takeda, Tokugawa in Uesugi. Kupcem zbirateljs­ke edicije je poleg tega na voljo rodbina Hattori. Klani imajo samosvoje prednosti: Tokugawci so prvovrstni spletkarji in nindže, pod Takedo blesti konjenica. Ra­zen tega je precejšnja razlika, če začnemo sredi Hon­šuja ali bolj na robu. Ne le, da prej trčimo na močnejše sosede, ampak je tamkaj še mesto Kjoto, ki ga je treba za končni cilj, položaj šoguna, zasesti in držati skozi vse leto.
Ne, v Shogunu 2 ni ovinkarjenja z 'miroljubnimi' zma­­gami. Tu letijo puščice in še najbolj usmiljena mož­nost za naše nasprotnike je, da jim pustimo čast­no napraviti obredni samomor. Vse je usmerjeno v gradnjo in vzdrževanje vojske, ki bo poteptala sovraga. Sleherna provinca ima osrednje mesto z utrdbo, katere razvitost določa, koliko posebnih stavb lahko zgradimo. Med slednje spadajo obrtniške, kot sta kovačnica in konjušnica, ter vojaške, kot sta meče­vals­ki dodžo in lokostrelski poligon. Province imajo samosvoje naravne danosti, kot so nahajališča železa ter pristanišča, in so kot v Empire: Total War raztresene izven mest, da jih je moč z vojsko tudi blokirati. Iz Imperija je vzeto raziskovalno drevo, a je tokrat razdeljeno na gospodarske in bojne izboljšave z luštno fasado azijske filozofije.
Akcija gre na nož že od prve poteze dalje, zasluga pa gre izjemni strateški umetni pameti, ki tokrat do potankosti izrablja vse trike, ki so ji na voljo. To pot tudi invazije z morja! In to na hudo prepričljiv način. Siliciju se ne kolca več z nelogičnostmi, kot so nenadne napovedi vojne, v katerih ne more zmagati, ali zahteve, ob katerih bi te posilil smeh. Zares imaš občutek, da je na drugi strani nekdo, ki mu za njegov klan ni vseeno, zato skrbno gradi sloves, ki ga ne bo kar tako zapravil. Ko ti sovrag napove vojno, si lahko gotov, da bo prikorakal z zajetno armado.
Sklepanje zavezništev in sporazumov je zato za odtenek bolj sigurna reč kot v sorodnih strategijah, saj je prelamljanje besed nečastno in kdor si to privošči, ima koj na grbi kopico jeznih rodbin. A razloga za lagodje ni, ker ima na koncu sleherni daimjo svojo računico, možnosti za spletkarjenje pa je več kot dovolj. Na prvi pogled to ni razvidno, saj je diplomatski vmesnik klasičen, z raznimi oblikami zavezništev, trgovinskih menjav in poročanj hčera sem in tja. Potem pa pride en nindža in je heca konec.

Bojevniki teme so resna nevarnost in znajo poleg umorov izvajati sabotaže ter zastrupljati hrano za armade. Nostalgiki bodo veseli dejstva, da se vračajo filmčki, ki v mestoma zabavnem stilu predstavijo njihove podvige.

Total War: Shogun 2
založnik: The Creative Assembly / Sega
objavljeno: Joker 213
april 2011

91
slog in vzdušje
fantastična umetna pamet v strateškem delu
enosta­ven, a vseobsegajoč vmesnik
od­li­čen videz
kančki frpjstva
številne večigralske opcije
ohranja vojaško globino predhodni­kov
nekaj težav realnočasovne pameti
hrošči
okvirčki:

Strojna vojna