IGROVJE
stranka » igrovje » pc » A.R.E.S.: Extinction Agenda
A.R.E.S.: Extinction Agenda

Misfit

Staromodne, od strani gledane teci-in-streljaj igre na PCju niso najbolj zastopan žanr, zato so igre, kot je tale, toliko bolj dobrodošle. Špil, ki na prvi pogled deluje kot klon serijala Mega Man Zero za game boy advance, se tekom igranja izkaže za bolj podobnega Contri in Metal Slugu.
Ko iz globin vsemirja uleti skrivnostna snov Zytron in obsede stroje na vesoljskem odlagališču, je čas, da na pomoč priskoči bojeviti robotek A.R.E.S.. Dogajanje je omejeno na smetiščni okoliš, ki se posveča reciklaži tehnologije, a so stopnje kljub tej tematski zakoličenosti dovolj raznolike, da imamo občutek napredovanja. Svoje doda grafika, ki s podrobnimi, neredko animiranimi ozadji in svetlobnimi učinki uspeš­no ustvarja občutek futuristične akcijade.

Večina smrti se zgodi zaradi nespretnega skakanja in neučakanosti pri prvem tepežkanju z glavarji. Spod­letelost je pri slednjih domala nepogrešljiva.

Streljati znamo v vse smeri, neodvisno od premikanja. Poudarek je na natančnem ciljanju, čeprav zahtev­nost skakanja po ploščadah sčasoma naraste in je povsem spodobna. Za lažje manevriranje po prostoru imamo še dvojni skok, spodrs pa na nas za kratek čas napravi neranljivega.
Sovragi so nekam neraznoliki, saj poleg stenskih pihal­nikov srečamo le par vrst rabotske mašinerije, od letečih bolhačev in pajkastih konzervnjakov do štirinogih, mačkam podobnih neprijetnežev. Zato pa so glavarji toliko večji in boljši. Med njimi se znajdeta gromozanski kovinski kačon in primatski velikan z rotorji namesto rok, dočim se ena od šefovskih sek­venc prične z natančnim skakanjem po jašku, kjer nas zasleduje velik žužkast neprijetnež.
Nasprotniki nam ob ugonobitvi pustijo nadgradnjo orožja ali kako novo pokalico. Razlika med kanoni je v hitrosti oziroma moči šmajsanja in večji občut­lji­vosti sovragov na določeno zvrst izstrelkov. Poleg tega nam uničeni železkoti puščajo raznobarvne vijake, ki rabijo kot valuta za bildanje pokalic in nakup bomb ter paketov prve pomoči v štacuni. Ta je na voljo venomer, le gumb je treba stisniti.

V primeru manka surovin lahko te mirno grajndamo z uničevanjem vedno znova ponavljajočih se sovragov. Le slabi končni oceni se ne smemo čuditi.

Stopnje imajo kljub premočrtnosti nekaj izbire pri nadaljevanju poti in skrivne oddelke, v katerih najdemo in­formacijske ter energijske kocke. Prve so namenjene kompletističnemu polnjenju baze podatkov, druge pa nam dajo različne bonuse, kot je nižja cena medicinske pomoči v trgovini. Vendar je treba vedeti, da pri prvem igranju večina kock ni dosegljiva. Za njih dosego namreč potrebujemo sposobnosti, kot je mož­­nost višjega skoka z granato, ki jih dobimo šele kas­neje.
In ravno to je kleč – mojstrovanje stopenj. Na koncu vsakega levela namreč dobimo oceno, kako uspešni smo bili. Tako hočemo kasirati čim manj batin in stvari opraviti čim hitreje. Za doseganje najboljših rezultatov moramo igrati na (privzeti) težavnosti hard, ki pa imenu navkljub ni pretežka.
Prvi mimohod petih samotarskih stopenj (večigralst­va ni) se konča v treh do štirih urah. Ni og­romno, a vsaj še enkrat toliko porabimo za odstiranje skrivnosti, doseganje boljših ocen in opravljanje dosežkov. In čeprav igra ne sodi v vrh run'n'gun ponudbe, gre za farbovit, kompetenten izlet v konzolaške vode, ki ga najdeš na Steamu. Bojda sledijo nove epizode!

A.R.E.S.: Extinction Agenda
založnik: Origo
objavljeno: Joker 212
marec 2011