IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Atom Zombie Smasher
Atom Zombie Smasher

Sneti

Ja, zombiji. In ljudje, ki jih je treba reševati. A za spremembo v tej neodvisnici od Blendo Games (Flotilla) tega ne počneš iz prve perspektive, niti z lastnimi pištolami za pasom in kletvami na ustnah, marveč iz ptičjega očesa v vlogi generala. Na nadkarti nelinearno izbereš območje, kjer so se zaredila hodeča trupelca, in se preseliš v mesto. To meri natanko en zaslon in je izdelano v nalašč primitivni grafiki, kjer so ubogi civilisti svetle točkice, zombiji pa rožnate.

S predstavitvenega stališča je igra grda. Ima pa svoj kockavi stil, ki se podaljša v stripovske vmes­ne st­rani, na katerih skuša parodirati zombijaštvo. Ne rata.

Vendar Atom Zombie Smasher ni običajna realno­ča­sovka, marveč taktična strategijica s finto. Keč je v tem, da imaš na voljo neskončno časa, preden se nivo zares začne, in v tem obdobju moraš po ulicah čim bolj prefrigano razporediti dane elemente. Vedno je prisoten helikopter, ki bo z zapovedane točke odnesel ruljo na varno. Njegov trobeljni signal pritegne bližnje nesrečnike, da priletijo na kup. Ostalo ti špil spotoma dodeljuje naključno. Palice dinamita razsujejo vse v bližini, a jih moraš detonirati ročno ter vse naenkrat ... nagazne mine delajo to, kar morajo ... ostrostrelci s streh pokajo gnusobe ... artiljerija jih obsipava s topovskimi granatami, ki imajo seveda primeren zamik ... vojaki prerešetajo vse v svojem območju ... lažni signal za nekaj časa privleče trupelca, kar da ljudem več časa, da se rešijo ... blokade preusmerjajo navale strohnjencev ... in orbitalni top spremeni v prah ter pepel celotno čert. Ko akcijo poženeš, lahko posreduješ le pri določenih prvinah, denimo spreminjaš smer streljanja ostrostrelcev. Če ti možgani pregorevajo ali se dolgočasijo, lahko dogajanje upočasniš, pohitriš ali ustaviš.
Ni­vo opraviš, če rešiš določeno število ljudi, običajno šestdeset, kar je dva polna standardna helikopterja. V zameno dobiš izkušnje, za katere nadgradiš posamez­ne dobrote, da soldati denimo rešetajo hitreje in da helič odnese več rulje naenkrat. Kmalu začneš odna­šati modre pike, ki so znanstveniki, te pa uporabiš za dokupovanje novosti in ekstra jačanje obstoječega.
Paziti moraš tudi na nadkarti, saj imajo žarišča okužb štiri jakosti. Silovitejše kot je žarišče, več EXP dobiš, ko ga spucaš, a teže je to doseči. Četrta stopnja je najbolj zajebana, saj tu ni reševanja civilov, marveč je treba v ostri časovni omejitvi ubiti čisto vse zombije v mestu. Brez tega ne gre, saj okužbe četrtega nivoja širijo virus v sosednje regije. To ne bi bilo nič hudega, če ne bi igra stalno beležila količine rešenih in okuženih ljudi v državi. Ko števec slednje doseže najvišjo raven, je kampanje konec, v nasprotnem primeru zmagaš.
To se lahko zgodi hitro ali počasi, z lahkoto ali z ve­liko težavami. Atom Zombie Smasher namreč ho­če, da ga prešpilaš dostikrat in da vedno znova spremeniš kako nastavitev. Lahko vključiš casual način za nedeljske igralce ali hardcore modus za mofote, si omisliš več ali manj čistilnih elementov, podaljšaš dan, ko so zombaklji bolj aktivni, nastaviš številko vrednost, ko se bo kampanja zaključila, in tako dalje.

Ko se čas požene, ni nič nenavadnega, da začno zombaklji uletavati iz ducata rojevalnih točk. Temu se je treba prilagoditi glede na dana orodja, kar je lahko včasih izica, včasih pa hudo zafrknjeno.

Kar je sicer čisto fino, ampak za več kot nekaj preigranj špil ni dovolj raznolik in žmohten. Po začetnem navdušenju nad svojevrstno zasnovo, stilizirano podobo in hecno parodičnimi vmesnimi stripovskimi sekvencami opaziš, da se začno taktični prijemi hitro ponavljati, da zmanjka svežine in da igranje zdrsne v pre­cejšnjo rutino, ki nekoliko razbije le ultimativna te­žavnost, katera je daleč od prijetne. Nadgradnje so blazno počasne in skorajda nesmiselne, saj 7,3 sekunde namesto 7,8 sekunde za en soldatov strel pač ni ravno blazna razlika. Nakar ti igra včasih v roke iznenada potisne superorožja, pri katerih rabi se po­ču­tiš ceneno. Bolj bi bili na mestu večja mesta, bolj pisan nabor taktičnih pomagal, ki bi jih izbiral sam, več vrst zombijev, saj so tu le številčni manjši ter redki veliki, inteligentnejše parodiranje zombijaštva ter nižja cena, saj je 15 evrov na Blendogames.com za digitalen garažni izdelek s takimi lastnostmi nastavljenih viso­ko.
Je pa res, da je možnosti za naknadno preigravanje obilo, saj so med drugim neposredno omogočeni modi, za katere je treba zgolj poklikati menijsko opcijo, in da 'God fights on the side with the best artillery'. To sva midva. Bedni zombiji na koncu dneva nimajo šans.

Atom Zombie Smasher
založnik: Blendo Games
objavljeno: Joker 212
marec 2011