IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Dragon Age 2
Dragon Age 2

Sneti je izmenjaje tolkač zmajev, detektiv, psihiater, sluga in poklicni deratizator temnic. Še en navaden dan v službi.

Čeprav tretjeosebni frp Dragon Age 2 ni najboljša igra iz BioWarovih kovnic, zna biti najvažnejša. Pove namreč dvoje. Prvič, da to niso razvijalci, ki bi bili za večno vpeti v iste okvirje - še zdaleč namreč ne gre za nadaljevanje po istem kopitu, le z več vsega in speglanimi robovi, marveč za izdelek, ki se od enice loči tako zelo, da bi komot nosil novo ime. In drugič, da imajo bakrena jajca odstopiti od klasične fantazijske podlage, kjer se trumica boltežarjev nabilda ter razsuje Zlo, ki preti Deželi.
Toda kakor je oboje pohvalno, skriva čeri.

S tem šefom bi račune gotovo sedlo poravnati v sodelovalnem (co-op) modusu. No, večigral­st­va Dragon Age 2, tako kot enica, ne pozna.


Pripoved

Dragon Age 2 se godi drugod kot enica, v območju Free Marches na vzhodu celine Thedas. Tam stoji mesto Kirkwall, kamor se s familijo zateče naš/a junak/inja Hawke. Kaj ga ali jo je pognalo v beg? Naskok pošastkov pod vodstvom Naddemona, s katerim v Dragon Age: Origins obračuna Sivi čuvaj. Ampak ta je v nadaljevanju oddaljen odmev, kajti Kirkwall ima lastne probleme. Tu je veliko manj orkastih monstrumov darkspawnov, zato pa jih nadleguje druga fantazijska nesnaga. Poleg tega je v mestu vroče. Načelujejo mu vitezi templjarji, a čarovniki, ki jih imajo oklepljenci za sumljivce, sposobne uničenja sveta, so vedno bolj nezadovoljni. Nakar so tu samurajski rogatoglavci Qunariji (tej rasi je v DA1 pripadal vojščak Sten), ki so se cigansko naselili v enega od predelov in zdaj stoično čakajo na neznanokaj. V to mineštro čofotne naš Hawke in začne rezbariti zgodovino.

Pri takihle demonih in pošastih iz onostranstva pomaga, če imaš orožja uročena z runami. Kot še marsikaj drugega, na primer zbiranje sreds­tev za delanje napitkov in bomb, je tudi vdelovanje run glede na enico hitrejše & enostavnejše.

Kjer je bila zgodba v prvem Dragon Age mešanica Tolkiena in Martina, se pravi visoke pravljične in mrakobne realistične fantazije, se dvojka pomakne proti slednji. Svet ogrožajoča svojat se ne pojavi niti na obzorju, saj so bistvene politično-osebne spletke z dvoumnimi moralnimi podtoni. Ko opravljaš zadače za tega in onega ponudnika, spoznavaš, da je skoraj vse odvisno od tega, kako na zadevo gledaš. Naletiš na frankenštajnovsko oživljeno ženščino in dasi njenega kreatorja pošlješ v nepovrat, se vprašaš - je bil nor ali je zgolj uporabil tisto, kar mu je omogočila krvna magija ... je slaba magija ali je slab on? Kakšen odnos boš imel do brata, ki hoče postati vitez, s čimer bo tvegal življenje, da bi se izvil iz tvoje sence? Boš mladca, ki ima neslutene čarodejske sposobnosti, a s tem predstavlja veliko nevarnost, če se ga polastijo demoni, ubil ali pustil pri življenju? In, hm, s kom boš zlezel v posteljo, ko bo drek udaril v ventilator, s templjarji ali s čarovniki? Gre za pravo odraslost, kajti odrasel si tedaj, ko znaš sprejeti posledice svojih odločitev. Poanta DA2 je ravno to.
Vsekakor bo del občinstva tako nizanje manjših dogodkov brez večje grožnje dojel kot dolgčas. Zlasti mlajši, bolj nestrpni in v angleščini manj podkovani. Tudi zato, ker si BioWare vzamejo res dosti časa za postavljanje temeljev štorije, saj je začetek igre počasen in skorajda nesmiseln. Dolgo časa sploh ne veš, kaj naj bi v Kirkwallu počel, razen da špilaš kurirčka lokalnim veljakom in se greš srednjeveškega detektiva. Kdor je na tesnem s časom, naj se DA2 ne loteva, saj je potrebnih kakih deset ur, da se kolesje uteče. A če vztrajaš, si poplačan s številnimi manjšimi tragedijami in dogodki, ki skupaj skvačkajo impresivno in vse bogatejšo ter bolj napeto pripoved. Ki je vpeta v zanimiv okvir, kajti za nazaj jo pripoveduje tvoj spremljevalec, škrat Varric.

Ko igro končaš, ne moreš več opravljati še neizpolnjenih kvestov, marveč si obsojen na čakanje dolpotegljivih dodatkičev. Ti bodo za EUR prinesli čuda minivsebin.

Drugače kot v enici je osrednji lik obvezno človeški in mu je moč izbrati le spol in poklic - zopet triptih bojevnika, lopova in coprnika. Prav tako ni več različnih začetkov, tako da je DA2 bolj 'normalen' od častihlepnega Origins. Je pa res, da ima heroj tokrat glas, ki ga pridoma uporablja. Čvekanja je namreč obilo, vprašanja in odgovori pa so pripeti na dialogovsko kolo v slogu Mass Effecta 2, kjer izbiraš ton pristopa in odziva. Ko te nekdo pozdravi, si lahko dobričinski, šaljiv ali agresiven, kar ponazarjajo sličice - oljčna vejica, gledališka maska, kladivo. To pelje do različnih odzivov, ki se vejijo naprej. Včasih je izid vnaprej določen, včasih so možnosti odprte in močno vplivajo na kasnejše dogodke. Ko se zgovarjaš s pomembno osebo, se ji lahko denimo zameriš ali prikupiš, zaradi česar se boš moral pozneje nemara bojevati ali pa se ti ne bo treba. Fino je, da te izbire niso trivialne, ampak da res premisliš, kaj bi storil. Hkrati spodbujajo k vnovičnemu igranju, kjer lahko ubereš čisto drugačno pot in primerjaš izkušnjo.
V tradiciji prvega Dragon Aga so pomembne vezi s kompanjoni v druščini. DA2 ni samotarski frp, marveč imaš lahko v skupini poleg svojega temeljnega junaka tri tovariše, med katerimi svobodno preklapljaš. Sleherni ima svojo podzgodbo, kjer je moč najti na specifične kveste. Z vsakim imaš stike, ki segajo od prijateljstva do rivalstva, in če z nekom dosežeš skrajno mejo enega ali drugega, dobi poseben bojevalni bonus. Rivalstvo ne pomeni, da te bo lik zapustil, pa tudi manj je sopotnikov kot v enici. A so še bolj gobčni, saj se na poti stalno vzdušno pogovarjajo, kvantajo in pecajo. To lahko takisto počneš sam in če se pomatraš, po flirtanju slejkoprej pristaneš s kom v postelji. Ja, možne so lezbo in gejevske variante. Sedemstranski opis v reviji društva Legebitra z eksplicitnimi slikicami sledi.
Glavni težavi z zgodbo sta poleg počasnega začetka nezadovoljujoč, odrezan, cliffhangerski konec, ki dobesedno kriči po trojki (menda je že v delu) in dolpotegljivi vsebini (nje bo obilo), in počasna resnobnost, ki je sprta s hitrejšim igranjem. V enici je bila fabula idealno uravnotežena z vrsto dogajanja - krvava, temačna odraslost in počasno, taktično bojevanje z veliko gledanja ter pavziranja za natančnejše ukazovanje. Zdaj je s tem drugače.

Z inventarjem je zdaj manj posla kot v enici, še vedno pa je omejen na 50 kosov. Ker naokoli leži kup brezvredne robe, se kar hitro zafila.

Dragon Age 2
založnik: BioWare / Electronic Arts
demo: natlačenka 212
objavljeno: Joker 212
marec 2011

77
soliden akcijski boj z nekaj mošt­ve­ne taktike
dobra, odrasla, temač­na pripoved, v kateri imajo odločit­ve posledice
plitvejša od enice
generična okolica in kvesti
počasen začetek
drugačnost bo zlahka odbila ljubitelje prvenca
okvirčki:

PC proti konzolama