IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Battlefield Academy
Battlefield Academy

Aggressor najde naslov, s katerim bi v šoli učil o vojaških zakonitostih.

Vojaške poteznice imajo prizvok zateženih behemotov, po katerih posegajo nekdanji šahisti, ki so se ob kraljevski igri dolgočasili zaradi manka pokanja. Toda vrsta naslovov je s tem predsodkom opravila - kot je pokazal že konzolni Advance Wars, potrebuješ samo roza tankce. Tudi Battlefield Academy spada v to srenjo poljudnih, začet­ni­kom prijaznih poteznih strategij. Vendar v nedrjih skriva več, kot je videti na prvi pogled.

Grafika je od blizu oglata, toda risani stil se igri in vzdušju dobro poda. V obliki stripa so tudi uvodi v misije.


Pod oklepom ...
BFA ni veliko-potezna (hehe) igra, kot Panzer General, saj nadzorujemo posamezna vozila, ne celih divizij. Zgleduje se po legendarnih Steel Panthers in temelji na oklepnikih iz druge svetovne vojne. Pomikamo jih po simpatični risankasti karti s štirikotnimi polji, imajo pa le tri bojne lastnosti: učinkovitost proti oklepljenim in 'mehkim' tarčam ter oklep. Vsako potezo se jim obnovijo akcijske točke za gibanje in število napadov, ponavadi dva. Ko v daljavi ugledamo sovražnika, pošljemo proti njemu granate, ki iz njega naredijo kup smodečega se železa ali se teatralno odbijejo od odklepa. Več sreče prihodnjič. Enostavno, a?
Na začetku je. Toda kmalu igra razprostre finese posrečenega bojnega sistema, ki boleče pristno predstavi realnost. Tanki nimajo življenjskih točk. Granata bodisi prebije zaščito in je štorije konec, bodisi zleti mimo. Zato je nujno streljati prvi in ostati čimdlje ne­opažen, na drugi strani pa izvidovati.
V konzervah in zaklonih nadalje ždijo ljudje, ne roboti. Količina morale je glavni razloček med rekruti in veteranskimi enotami, v katere soldati napredujejo z uspehi. Sovražni ogenj, ki traja, jim najprej prepreči streljanje, če postane res prevroče, pa jo ucvrejo ali se predajo. Še kako hitro se človek nauči na slepo užgati po možnih zaklonih, kajti v njih je prevečkrat zarejena sovražna pehota, ki zna iz zasede uničiti nepazljiva vozila. Hkrati jo je s tanki težko izbezati ven, zato potrebuješ lastne pešake. Ti pa seveda podporo topništva in lastnih vozil, kar ustvari naravno potrebo po kombiniranju rodov vojske.
Battlefield Academy je ena redkih iger, kjer pehota pride do izraza in ni le kanonfutr. Dogajanje je zaradi teh zakonitosti enostavno, a hkrati infarktno in sive celice zahtevajoče.

Največja odlika BFA je tekoče dogajanje, ki potegne in ti požre ure, preden se zaveš, da si dal čez dvajset turnov.


... in zunaj njega
Za to so zaslužne tudi odlično zastavljene naloge. Osemindvajset jih je v treh kampanjah, ki nas od severne Afrike popeljejo v Normandijo in dalje v Ardene. Afriške so sprva bolj uvajalne in kratke, a najkasneje v Franciji ti postane jasno, da za špilom stojijo ljudje z izkuš­nja­mi. Prav nič ujčkanja ne pričakuj, kajti razmerja sil so taka, da kot zelenci ko­majda pridemo skozi nalogo. Smrto­nosne cevi pasje umetne pameti so v vsakem grmu, hkrati pa tik­taka ura, zaradi katere švicaš in pošiljaš vozila na vrat na nos v meg­lo. Cilji so raznoliki, saj slalomiramo med naskakovanji vasic in čemen­jem z bazuko med ruševinami, ča­kajoč na sovražno kolono.
Battlefield Academy izziva z nalogami in ne zahojenostjo knjige z navodili, kar je edino pravilno. Toliko bolj si potem besen zaradi napak. Pomanjkljiv je vmesnik, ki nima hitrih po­kazateljev, katera enota je že streljala, pa tudi za doseg orožij se moraš iti testiranje v praksi. Enote se med misijami večinoma ne prena­ša­jo, kar je za ljudski špil čudna odločitev. Veterani bodo po drugi plati negodovali nad tem, da so naloge precej skriptane in da le redke nudijo preigravanje z drugačnim pristopom.

Ko se oklepna vozila brez podpore soldatov zaženejo v osje gnezdo vkopanih padalcev, je rezultat kup skurjenega železja. Včasih se da iti okoli, a kot nalašč je večina strateških točk ravno na sredini vasic.

Med zamere dodam še premajhno razdelanost zgodovinskega ozadja. Misije so napravljene po resničnih dogodkih, kot je spopad pri Villers Bocagu, ki pa sploh niso predstavljeni! In to v naslovu, ki ima poljudno, stripovsko podobo in se kiti z BBCjevo oznako, saj je ustvarjen po njihovem istoimenskem spletnem špilčku za pojasnjevanje hiš­torije. Ničjasno. In tri kampanje so le zavez­niš­ke in z Nemci lahko igramo šele na liniji, skirmisha pa ni.
Samo še eno potezo!
Toda zamere ne prevagajo. Vseeno gre za posrečen strateški naslov, ki v puščavništvu ponuja dosti ur zabave, nakar le pojdite na linijo. Večigralstvo je organizirano na uradnem strežniku skozi eleganten vmesnik, ki predalčka tekoče igre in nas opominja, če katera potrebuje našo pozornost. Nasprotnikov je obilo, če­prav tipov kart zaenkrat manjka, saj je na voljo le zasedanje strateških točk za dva igralca. Skupnost je z izdelovalnikom ozemelj že na delu, zvrstili pa so se tudi popravki z dodatnimi kartami in enotami. Igra je za 30 evrov na voljo za dolpoteg na Matrixgames.com.

Battlefield Academy
založnik: Slitherine / Matrix Games
objavljeno: Joker 210
januar 2011

80
prijaznost začetnikom
globina
zahtevne naloge
umetna pamet
pehota!
nalinijski sistem
vmesniške nerodnosti
ni skirmisha in nemške kampanje
brez zgodovinskih razlag
malo svobode v kampanji