IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Recettear: An Item Shop's Tale
Recettear: An Item Shop's Tale

Gigen

Prva beseda v naslovu je besedna igra na racketeer, kar pomeni nekoga, ki denar pridobiva z nelegalnimi posli, špil pa je na Japonskem izšel že dvatisočsedmega. Sedaj se je v režiji drobnega pre­vajalskega podjetja Carpe Fulgur naposled priplazil na zahod. Gre za risankasto, od zgoraj gledano simulacijo prodajalca, ozaljšano s frpjskim bojem v tem­nicah in cepljeno z dobršno mero cinizma, ki jo za nizko ceno tržijo na Steamu. Nekaj izvirnega, torej.

V štacuni moraš pri barantanju paziti, da postaviš ceno, primerno vrsti kupca. Drobna sirota namreč ne premore sredstev zarejenega bogatuna.

Lahkotna, priljudna igra te postavi v vlogo prikupne ka­pitalistične trgovke Recette. Ko jo oča pusti samo s kupom dolgov, se odloči, da jih bo odplačala z odprtjem trgovine. Kampanja traja pet navideznih tednov in vsakih sedem dni je treba plačati čedalje višji ob­rok, sicer gre baba na ulico. Da bi to preprečil, moraš naključnim strankam prodajati vsakovrstne izdelke, od mečev prek bonbonov in obglav­ljenih kipov. Robo lahko dobiš na dva načina. Najmanj dobičkonosni je odkup od prodajalcev na debelo. Za doseganje stoodstotnega dobička pa lahko najameš avanturista, s katerim se greš nato tretjeosebno pojat po temnicah. Tam je boj realno­časoven in je podoben jrpgjski seriji Secret of Mana, saj imaš en osnoven ter vrsto posebnih napadov, ki se razlikujejo od plačanca do plačan­ca. Nivoji so nak­ljučno zgenerirani, težavnost narašča z nadstropji, sov­ražniki pa so več risankavih oblik: modri sluzkoti, podobni onim iz Dragon Questa, raznobarvne lovkaste stvari, ščeneta, ki lučajo kamne, in podobna šara. Na koncu vsakih pet stopenj se soočiš z izvirnimi, vendar malo prelahkimi šefi.

V temnicah je treba biti hudimano previden, saj ti igra v primeru crkota iz žepov izpraska skorajda poslednji kos opremljene in nabrane robe.

Vedno se je treba odločiti, kaj od najdenega se splača porabiti na mestu (napoji, hrana, uroki), kaj je treba zaradi omejenega inventarja odvreči in kaj je vredno obdržati ter v trgovini prodati. Junak lahko namreč nosi le dvajset artik­lov, vključno z opremo. Boš tipčka iz pohlepa poslal za sov­ražnikove črte skoraj golega? Ali mu dal pošteno opremo, s čimer bo izplen manjši, ampak bo preživel? Zanimivo je tudi odločanje, ali bomo kak poseben artefakt dali na police ali ga obdr­žali in bili s tem prikrajšani za izplen. Izkušenjsko rast poznata tako izbrani avanturist kot Recette, s čimer slednja odklepa nove trgovske sposobnosti. Mednje spadajo kombiniranje predmetov, preurejanje trgovine, sprejemanje naročil in podobno. Igra te stalno zalaga z novimi opravili in te hkrati sili, v odločitve, saj je vseskozi prisotna grožnja bankrota.
Grafika ne para gat in sčasoma se ritem nakupovanja, plenjenja grobnic ter prodajanja malo obrabi. Toda Recettear do neke mere ohrani svežino in je prav simpatično zabaven. Če te ne moti nekaj grinda, le pljuni 15 evrov na Steamu, saj boš zelo verjetno cenil zasvojljivo igralnost ter pikri humor.

Recettear: An Item Shop's Tale
založnik: Carpe Fulgur
objavljeno: Joker 208
november 2010