IGROVJE
stranka » igrovje » pc » APB
APB

Sneti, Alejandro in Ergin družno ukradejo beli prašek ter natrosijo svinca v nasprotniške riti.

Vem, zamujam z opisom, kajti All Points Bulletin je izšel že julija. Ampak tako je s temi nalinijskimi zadevami. Izkušnja je ponavadi v marsičem odvisna od drugih ljudi in treba je igrati kar nekaj časa. Ne v par gromozanskih kosih, temveč v manjših grižljajih, da se izkušnja usede, da dojameš sistem in da v miru razmisliš. Na nek način to sicer velja za vsak špil, a najbolj za spletščine. Zato nisem pristaš hitrih opisov za vsako ceno, s kakrš­nimi je net nabit vsak dan znova.

Avtomobili niso licenčni, vendar so dovolj dobro skopirani iz resničnosti, da promet daje vtis pravega. Medtem ko lahko navadne štirikolesnike z nažiganjem pripraviš do eksplozije, igralcem lastnih ne moreš.

Še več. Menim, da so kritiki, ki so APB raztrgali že okrog dneva lansiranja in pri tem napisali bore malo o čemerkoli izven nizkonivojske samotarske izkušnje, iz­delku storili krivico, saj adutov ne razkrije takoj. S tem so ključno prispevali k slabi prodaji, ki po več kot petih letih dela, 150-članskem moštvu in visokih st­roš­kih razvoja (investitorji naj bi v firmo spumpali vsaj 60 milijonov evrov) ne pomeni nič dobrega za prihodnost projekta. Razpoke so se pokazale že avgusta, ko je škotski studio Realtime Worlds, ki so ga ustanovili bivši člani DMA Designa (Grand Theft Auto, Lemmings), zašel v tako resne denarne težave, da je romal v stečaj. Je pa res, da ima igra sama po sebi marsikako napako in da je ne gre obravnavati kot princesko, ki so se ji nevljudneži posrali na krožnik. Avtorji so si to zadosti nagravžno storili kar sami. 
Je All Points Bulletin nalinijski GTA? Do neke mere ja, saj je poln barabij v njegovem slogu. Toda natanč­ne­je bi bilo reči, da gre za tretjeosebno taktično streljačino v stalnem svetu, usmerjeno izključno v PvP (boj igralca z igralcem). Postavi te v izmišljeno so­dob­no mesto San Paro, mešanico ameriškega in his­panskega, ki ga tvorita dve samostojni tematski četrti, Waterfront ter Financial. Obe sta mešanici revnih in bogatih predelov, nebotičnikov ter skladišč, nakupovalnih centrov in visokih silosov. Režejo ju številne glavne in stranske ulice, preganjati pa se je moč tudi po notranjostih stavb, marini, nadvozu, strehah, več­nadstropnih garažah in trajektu. Kak interaktiven objekt več ne bi škodil, vendar sta področji razgibani. Na njunih par kvadratnih kilometrih površine ne manj­ka umetnih ljudi, ki pohajkujejo in počasi vozijo av­tomobile ter tovornjake. Motociklov ni, tudi ne helikopterjev, gliserjev, tankov in podobne eksotike. No, na akcijo NPCji skorajda ne vplivajo in so le lutke, ki jih zbijaš z avti. Bistvo pozornosti namenjaš živi rulji, ki je po internetu povezana v San Paro. 

Začetna uvajalna stopnja je dobrodošla, toda če nimaš kolegov za kasneje, igra kljub samodejnemu združevanju v skupine ne bo tako privlačna. Močno koristijo izkušnje iz drugih streljačin.

Pri stvarjenju lika vsak igralec izbere vlogo policista ali kriminalca, nakar se loti sodelovanja s člani svoje strani in preganjanja pripadnikov nasprotne. Ko nisi na misiji, se sprehajaš ali voziš po metropoli, kjer op­re­zaš za nečednostmi, če si policaj, ali jih počneš, če si tolovaj. Ko v vlogi moža postave zagledaš capina, ki je storil nepoštenost (to označuje ikona lisic), ga lah­ko prijaviš ali ga skušaš onesposobiti z nesmrtonosnimi orožji. V koži lopova pa delaš ratata & badabum, kradeš prevozna sredstva, vlamljaš v trgovine (nič naprednejšega od pritiska gumba pred vrati) in iz­siljuješ pešce, s čimer si dvigaš razvpitost. 
Pravi žur se začne, ko ti izbrani kontakt po radiu ponu­di misijo in jo sprejmeš. Naloge so časovno omejene z nekaj minutami, razdeljene na več faz in ponudijo opravilo, ki ga mora ena stran opraviti in druga pre­prečiti. Oditi moraš recimo na kraj, ki ga označuje sličica, tam vzeti paket in ga nekam dostaviti nekam, nasprotniki pa se trudijo, da bi ti to ne uspelo. Variacij na to krovno temo ni malo, od težkih zavojev, ob nošnji katerih si okoren in jih moraš spraviti v prt­ljaž­nik avta, prek branjenja člana moštva do postrelitve vseh sovražnikov. 

APB
založnik: Realtime Worlds / Electronic Arts
objavljeno: Joker 206
september 2010

samosvoja zasnova
zabavna
taktično spo­dobno globoka, zlasti v družbi
razgibani mestni območji
ustvarjalna prilagodljivost videza
ne traja dolgo, da se iztroši
manko vsebine
dokupovanje igralnega časa