IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Command & Conquer 4: Tiberian Twilight
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Sneti komajda učaka zaključek tiberijske sage, nakar od razočaranja postane plešast in zblazni. Novi Kane je rojen!

Če je kaj značilno za moderno dobo, je to pomanjkanje časa. Vsem se mudi in sleherno minuto je treba izkoristiti do skrajnosti, drugače ne bomo umrli čili in zdravi. Zato je bilo treba strimlajnati, kot se temu reče v nju slovinianu, tudi Command & Conquer. Nabiranje surovin? Gradnja baze? Sestavljanje vojske? Plezanje po razvojnem drevesu z izleti v stranske veje? Ne mi s tem upokojenstvom. A ni lepše, če je celotno oporišče združeno v velikem hodcu, ki ekspresno bljuva mogočno soldatesko in se lahko premika po bojišču? In če surovin ni več, tako da je brzinska proizvodnja omejena le z razvojno stopnjo ter populacijsko kapo? V bitkah lahko že po nekaj minutah sodelujejo močne enote, nadomeščanje izgub je brzinsko in če ti začne iti za nohte, hodca premestiš. Sodobni kromanjonec je tako zadovoljen, saj ima občutek, da je sekunde dobro izkoristil. Čeprav jih ni.

Nalog, v katerih bi nadzoroval le enega močnega komandosa, kot je bilo za C&C običajno, ni več. Še en kamenček v mozaiku manjkajočega.

Dobro, Electronic Arts po eni strani razumem, saj so akcijske realnočasovne strategije precej okostenele. Hitrostno obratovanje brez baze je pač smer, ki so si jo izbrali za razgibanje zvrsti. Lahko ti paše, lahko ne, a predvsem je drugačna od tistega, kar smo v seriji že tolikokrat igrali. To ti postane jasno takoj, ko poženeš kampanjo (ta se čez nekaj pokroviteljsko obveznih tutorialskih misij razcepi na GDI in Nod) ter v znanem pogledu iz ptičje perspektive obiščeš razdejano futuristično bojišče. Naj gre za planine, ledeno planjavo ali mesto, povsod manjkajo trejdmarkovske zaplate tiberija, ki bi ga srkali harvesterji in ga vozili v osrednjo stavbo. Štorijalno je to utemeljeno tako, da sta se GDI in Bratovščina Noda pobotala in izgotovila Mrežo za nadzor tiberija, ki je omogočila izkoriščanje strupene snovi iz vesolja.
Posledica je torej nič tiberijskih polj in nič žanjcev, s tem pa tudi nič baze. Vse, kar imaš, je zajeten robotej 'crawler', ki taca okoli in se parkira na poljubno ravno mesto. Tam ima svoje območje vpliva, v katerem podložnike popravlja. Že vmes lahko poklikaš enote, ki naj jih izdela, kar traja manj za šibkejše in več za močnejše. Vsaka pa ne stane toliko in toliko surovin, marveč zasede neko število poveljniških točk. Če je omejitev vojske šestdeset točk, lahko narediš dvajset bojevnikov za tri točke, deset za šest ali malo mešano. Enote so kajpak proti nečemu moč­ne in na nekaj ob­čutljive. Toda nova finta je ta, da je lahko crawler treh vrst ali razredov. Ena sorta izdeluje napadalne enote, druga bolj obrambne, medtem ko se tretja osredotoča na zračne sile in podporne moči. Ker sta armadi dve, GDI in Nod, to načeloma pomeni šest variacij.

Dvanajsterica večigralskih kart je zadovoljivo oblikovanih, manjkajoči folk je moč nadomestiti z boti in prisotna sta lahko dva opazovalca.

Odsotnost gradnje utrdbe in nabiranja surovin ter vpeljava premičnega osrednjega vozila sta elementa, namenjena zlasti pohitritvi dogajanja. In za to C&C4 vsekakor poskrbi, saj imaš v par minutah izgotovljeno konkretno udarno silo. Konzervirana strelska pehota in džipki hitreje skrbijo za manjše nasprotnike, tanki in roboti demolirajo večje, medtem ko štrene pletejo zračne sile, inženirji pa popravljajo poškodovance ter zavzemajo stavbe. V dveh enoigralskih kampanjah se s tako ali drugače sestavljeno jekleno pestjo napotiš po dokaj majhnih kartah in sesuvaš cilje, medtem ko za njimi premikaš crawlerja za dopolnjevanje izgub.

Že če bi GDIjevi roboti lahko streljali samo na talne cilje, bi bila zadeva za nivo bolj kompleksna in manj enolična. Tako pa pew pew pew po vsem.

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight
založnik: EALA / Electronic Arts
objavljeno: Joker 201
april 2010

56
sistem ni napačen
večigralstvo je v redu
meh globina
meh kampanji
meh zgodba
meh odklepanje
meh zaščita
meh izpiljenost
meh zaključek sage