IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Medieval: Total War
Medieval: Total War

Sneti zamenja samurajski oklep iz Shoguna za srednjeveško evropsko krepelo in zopet doživi strateško-taktično očiščenje.

Srce mi krvavi. Resnično, zakaj moj s takimi težavami priborjeni imperij Dancev je v škripcih. V komaj dvesto letih sem vojaški, diplomatski in znanstveni vpliv ubožne državice na severu, katere edina prednost so bile mišice vikinških vojščakov, razširil prek vseh meja. Ozemlje mogočnega kralja Olafa Analsona zdaj sega od Norveške, Švedske in Danske prek Srednje Evrope do Španije in Portugalske. Toda moč privablja mrhovinarje, ki upajo, da se bodo mastili z ostanki iz gobca mogočne zveri. In tem mrhovinarjem zna greben zrasti čez vsako mero. Zahrbtno so me bili napadli tako prevarantski Lahi kot brezverni Egipčani, ki sem jim s pravično jezo iz umazanih krempljev iztrgal sveto provinco Granado. Toda le naj počakajo: trenutno sem ob par provinc, a vse moje okoliške dežele, začenši z Mercio na Otoku in končavši s Švabijo v srcu celine, goreče proizvajajo vojščake, ki se zbirajo ob mejah tako mojih včerajšnjih zaveznikov kot večnih sovražnikov. Resen udarec mi lahko zadajo samo Poljaki, vendar je videti, da raje opazujejo dogajanje. Tor in Odin, bodita z mano!

Moja konjenica besno drvi v napad po klančku dol, kar je bolje, kot če bi se svaljkala v umik po klančku gor. Višina je pomembna prednost.

Aaah, ta sladka strateška kočljivost... Tokrat jo srečamo v Medieval: Total War, neuradnem nadaljevanju neprekosljivega Shoguna (J82, 90), ki temelji na istem principu, le da se odvija v Evropi v zgodnjem, visokem in poznem srednjem veku. Tu si izberete enega od enajstih narodov, ki jih kanite voditi: Almohadi, Bizantinci, Danci, Egipčani, Angleži, Francozi, Germani, Italijani, Poljaki, Španci ali Turki. Tako kot samurajski predhodnik Medieval sestoji iz dveh delov: poteznega strateškega in realnočasovnega taktično-bojnega. Prvi bo takoj znan vsakomur, ki je kdaj igral Civilizacijo, če si je dotični osebek njega

Sovražna enota se je znašla med kladivom in nakovalom: med težkimi konjeniki in kopjaniki, ki so bili skriti v gozdu in so zdaj privršali v napad. Mvahaha.
dni privoščil Shoguna, pa sploh. Vmesnik je praktično isti, kot je bil, in je sveta preproščina: po karti izmenično s sovražniki, pri čemer poteza predstavlja leto dni, vlečeš figurice, ki označujejo enote, in se trudiš prevzeti nadzor nad ozemlji. Več ozemelj kot imaš, več denarja dobivaš iz njih, vendar obenem potrebuješ več vojske, da jih obraniš - če nisi prisoten z dovolj konzervčniki, je upor kaj hitro tu - in več goldinarjev, da jih nadgradiš (prirastek letine, trgovec, krčma, pristanišče, tak in drugačen grad...). Vojašnice dajejo hujše vojake, bolj kot so mesta nadgrajena, tu so pristanišča in ladjedelnice, urjenje odposlancev ter poklicnih morilcev, pojavljajo se presenečenja v obliki upornikov, dovčerajšnji prijatelji ti nenadoma zarinejo nož v hrbet (in obratno, mvahaha)... Bojne enote vodijo taki in drugačni poveljniki, od kraljev prek plemenitašev do okorelih vojnih lic, vsi z lastno zgodovino, izkušnjami in vplivom, ki ga imajo na dogajanje

Nisem še dobro iztrebil Germanov, že so me pri širjenju v Španijo v hrbet napičili Italijani s pomočjo Egipčanov. Bastardje!
. Nenehno skačejo na površje zgodovinski dogodki in nenapovedani pripetljaji, ki ti koristijo oziroma škodijo, od tega, da začne frčati perje med tvojima najhujšima sovražnikoma, do onega, da ti nekdo fenta zvestega generala. Veliko vlogo ima vera. Papež denimo ne pusti, da bi se pridni zahodni kristjani tepli med sabo in napadalce na sovernike kaznuje z izobčenjem, nakar se začno od povsod jemati krščanski banditi, ki vežejo nase dragocene sile, če ne celo zavzeti kakega gradu. Povrhu se širom Evrope svaljkajo razni džihadi in križarski pohodi, na Granado, Švico ali Butale, ki jih je bolje spustiti skozi, da je človek ne skupi pod fanatičnim škornjem. Dobro izvedena klasika s par izvirnimi prijemi, skratka. Skozi prijazno učno urico je vse skupaj priučljivo dobesedno v petnajstih minutah in težav ne bodo imeli niti najhujši začetniki. V kampanji izbor strani vpliva tako na začetni in nadaljnji razvoj kot na razpon enot ter ugodnost štartnega položaja. Če imajo recimo Danci spočetkom tako imenovanega temnega obdobja dobro izhodišče, se to kasneje spremeni, na kar Medieval dodatno opozori z opombo, da je igranje s tem in tem narodom v določeni dobi težje ali lažje od izbrane težavnostne stopnje (teh je četverica).

Medieval: Total War
založnik: Creative Assembly / Activision
demo: natlačenka/tlačenka 109
objavljeno: Joker 111
oktober 2002

90
zopet izjemen spoj potezne strategije in RČ taktike
sposobna umetna pamet
odlične dopolnitve vrhunske osnove
glasba
nam blizka tematika
nepreglednost pri velikem imperiju
neustrezna raba par vrst enot
strojna zahtevnost