IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Gratuitous Space Battles
Gratuitous Space Battles

Luni vlažnih oči zre v prečiščeno, epsko, eksplozivno vesoljsko karnažo. Ahhhh, blaženost!

Z besedo gratuitous, kar se izgovori približno kot 'gretúitus' in ne kot morebiti 'gretišes', se verjetno še niste srečali, saj je malce preobskurna za splošno angleščino. Pomeni nesmiselno, brez razloga. In kakšni vsemirski spopadi nimajo pomena? Po mnenju znanega neodvisnega razvijalca Cliffa Harrisa, čigar Democracy 2 in Kudos: Rock Legend smo obravnavali v članku Strupi v majhnih flaškah (Joker 178), so taki bolj ali manj vsi. Cliffski je prepričan, da so spektakularna udarjanja orjaških plovil že sama po sebi dovolj upravičena in da za odvijanje ne potrebujejo dodatnih razlogov. Se povsem strinjam!

Na slikah GSB ne izgleda slabo, toda dogajanje je treba videti v živo. Za modele ladij je poskrbel priznani oblikovalec, Cliff pa se je potrudil z lepimi učinki.

Zajebantski naslov nasploh dobro poda smisel izdelka. Samosvoja vsemirska strategija, v kateri se brez 'balasta', kot sta zgodba ali razlaga ozadja, vneto razsuvajo štiri življenjske oblike, v središče postavlja epske spopade flot. Saj veste, tiste sladke prizore turbolaserske in proton-torpedovske karnaže, zaradi katerih gledamo Star Trek, Battlestar Galactico ter Star Wars. *Beži pred histeričnimi emo-giki, ki v našteto bolščijo zaradi filozofskega smisla in mila.* Le da v GSB ti niso češnja na torti, marveč se odvijajo, kakor dolgo te je volja.
Igranje je težko ukalupiti. Po eni strani gre za upraviteljsko menedžerščino, saj je tvoja prva naloga kot poveljnik izbranega ljudstva sestaviti floto. Za to imaš v vsakem od enajstih scenarijev na voljo omejeno količino denarja in pilotov. Oboje porabljaš za dodajanje ladij treh velikostnih razredov. Najmanjši so lovci, ki ustrezajo enosedim mušicam tipa x-wing. Frigate so vmesna postojanka s precej široko uporabnostjo, dočim kolose v GSBjevi črnini predstavljajo križarke.
Tvorjenje flote je osebna izkušnja, saj je treba lupine ladij najprej napolniti z orožji in moduli. Ta del se navdihuje pri urejevalnikih v Mechwarriorjih, Armored Corih in EVE Online. Že lovci vsebujejo tri do štiri mesta za podsisteme, dočim jih križarke sprejmejo kakih dvajset. Uporabne opreme je obilo, od različnih pokalic in raketolučev prek ščitov in oklepnih plošč do motorjev, generatorjev, prostorov za posadko, sistemov za prikrivanje, samopopravljalnikov, hangarjev za lovce ... Kombinacij je ogromno in neko lupino lahko opremiš kot artilerijsko platformo za boj na daleč, hit­rega in dobro oklepljenega težaka za mikastenje iz bližine, podporno ladjo za obrambo flote pred lovci ali nekaj četrtega. Dizajniranje karjol je že našlo številne privržence, saj te globoki sistem statistik in medsebojnega vpliva komponent mimogrede zaposli za ure.

Začetna razpostavitev plovil igra veliko vlogo. Poskusite v prvo linijo postaviti oklepljene ladje in zadaj križarke s težkimi bljuvali plazme.

Vmesni korak pred spopadom je določanje obnašanja ladij. Temu je namenjen urejevalnik dejanj, v katerem posameznikom in skupinam plovil dodeljuješ splošne ukaze. Nastaviti je moč optimalno razdaljo, s katere ladja obstreljuje cilje, prioriteto slednjih (križarke s počasnimi orožji se pač ne obnesejo pri klatenju lovcev) in naprednejša obnašanja, kot so sledenje, ščitenje, nagnjenost k osredotočanju na sveže ali poško­do­va­ne nasprotnike ...
Čemu je ta urejevalnik tako zmogljiv, spoznaš, ko vesoljski drek zadene ventilator. V bitkah si namreč le opazovalec, ki razen pohitrevanja časa ne more izdati enega samega ukaza! Po eni strani je to dobro, saj se lahko tako osredotočiš na briljantno izvedbo z me­ša­ni­co podrobnih dvodimenzionalnih modelov in vzburljivih učinkov. Prosto približevanje pogleda z miškinim koleščkom omogoča velikansko povečavo, pri kateri je zrtje v zadetke torpedov, eksplozije in odpadajoče dele lupin skoraj poetično. Po drugi strani pa sem pričakoval vsaj ročno premikanje in določanje ciljev. Saj ne pravim, da GSB potrebuje z dejavnim premorom podprti ročni nadzor vsakega modula, kot na primer v Nexus: Jupiter Incident (J137, 87). A več kot enkrat so me pri opazovanju dogajanja zasrbeli prsti vsaj za kakim preprostim ukazom. Morebiti zato, ker v igrah nismo vajeni vloge pasivnega spremljevalca, še bolj pa, ker dejanja umetne pameti niso vedno optimalna, čeprav jih lahko še tako natančno določiš.

Vsako ljudstvo ima svojo posebnost. Uporabniki (levo) stavijo na hitrost in žarkovna orožja, imperij (desno) na ščite in žarkovna orožja.

Gratuitous Space Battles
založnik: Positech Games
objavljeno: Joker 197
december 2009

84
izvirna zamisel
odlična po­doba
globok sistem op­remljanja ladij
odprtost za modifikacije
nalinijski modus, ki šteje
nedomiselne naloge
ozek okvir
okvirčki:

Battleships Forever