IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Beyond Divinty
Beyond Divinty

Dobri Dodo in grdi Udo napneta vse sile, da se rešita nezdružljive umske prepletenosti.

Frpjka Divine Divinity (J111, 88) belgijskih neznancev Larian je ob izidu doživela nepričakovan uspeh, saj je med nas kot strela z jasnega udarila s kulsko zgodbo in dobro mero diablovskega pobijanja hord pošasti, obenem pa v njej ni manjkalo elementov, ki so zaposlovali možgane. Tako je logično, da smo se na glas veselili govoric o nadaljevanju, kar pa Beyond Divini

Prvo dejanje se zaključi s soočenjem z grdim demonom. Boja s hudikom ni, vam pa na pot postavi par jeznih vitezov.
ty (nekdaj Riftrunner, vendar so ga ob krizi identitete preimenovali) ni - je le igra, ki zapolnjuje vrzel med obema deloma. Tako na slab kot na dober način.
Beyond Divinity je tretjeosebno igranje domišljijskih vlog, ki se tako po videzu kot pozasnovi spogleduje z izdelki, kakršne smo preigravali pred desetletjem, dvema. Gre namreč za združek plazenja po zajetnih temnicah, v katerih se soočamo s pastmi in pretikamo ročice, spektakularnih realnočasovnih bojev, v katerih nam je za lažji nadzor v pomoč dejavni premor, in dobršne merice zagonetk, ki jih zadnje čase sam v erpegejih zelo pogrešam. Kakor v predhodnici izbiramo med tremi liki: bojevnikom, čarodejem in tatičem (rečejo mu survivor), vendar niti ni pomembno, koga izberemo, saj lahko izkustvene točke vlagamo v vse šole. Je pa res, da so striclji malce neuravnoteženi in boste imeli sprva težave s čaračem, dočim vam bodo proti koncu lasje siveli, ako boste razvijali zmikavta. Srečoma je moč že vložene pike za denarno povračilo izničiti in jih vložiti v druga vedenja. Prva velika novost, ki je igralci Divine Divinity ne boste zgrešili, je igranje z druščino namesto z osamljenim klepcem. Štorija, ki je sprva bleda, a se dobro razvije, se prične z izpov

Tolkli se ne boste le proti tipičnim fantazijskim kreaturam, pač pa so snovalci malček sprostili svojo domišljijo. Čudni spaki ne motijo vzdušja.
edjo zlobnega viteza, ki se je zoperstavil svojemu gospodarju in za kazen je ta njegovo dušo povezal z umnostjo vrlega paladina (vas, se ve). To ni obema nič kaj pogodu, zatorej je glavna naloga rešiti se te zveze. Zasnova ne pomeni, da ste vi obvezno nek paladin ali kaj podobno trapastega, marveč preprosto to, da se na zaslonu in v partyju hkrati znajdeta pokvarjena (vitez) in dobra (mag / borec / zmikavt) oseba, ki ju miškovno inu tipkalovno nadzorujete tako kot v Baldurju in drugih klasičnih frpjih. Lika napredujeta skladno in ju velja izšolati v različnih strujah. Vedite, da temnemu vojščaku ne morete nadevati močnejših oklepov, temveč mu je moč menjavati le orožje in ga kititi z nakitom. A zato gospodič z vsako novo stopnjo pridobi nekaj naravnih odpornosti na različne napade. Zabavi dveh se lahko pridružijo priklicljive lutke (summoning dolls). Najdemo štiri različne in jih uporabljamo do tri, vendar to niso stalni člani ekipe. Aktiviramo jih pred večjimi boji in družbo nam delajo, dokler so v bližini zaklinjalca, če se stegnejo, pa jih lahko po določenem časovnem obdobju obudimo. Vrh vsega jih opremljamo in takenako napredujejo v stopnjah. Na vsak način so ti stvori dobrodošel dodatek, saj predvsem v začetni fazi igranja prevesijo tehtnico pri mlatenju v našo korist in nam prihranijo nalaganje položaja.

Še ne tako pozno v igri nas zrajca orožarna, kjer je kup fantastičnih krepač, a do njih seveda ni moč priti. Vidimo pa, kaj nas čaka kasneje.

Par besed o znanjih - strujah razvoja sem že zapisal, vendar je reč nekolikanj bolj globoka, kot si bržda mislite. Sistem napredovanja je razvejan in dokaj nov: različnih šol, kamor vlagamo pridobljene točke in ki jih odlikujejo številne podkategorije glede na izbrani poklic, nas naučijo človečki, ki jim naredimo kako uslugo (podobno kot pri Gothicu), oziroma širom sveta najdemo ustrezne učne knjige. Zanimivo je, da lahko sami sestavljamo uroke. Vložimo denimo nekaj pik v ognjeno moč in nekaj v strele in že imamo kombinirano coprnijo, ki pa seveda požre več mane, kot če bi bildali le en element. Podobno velja za vihtenje mečev (tu nadgrajujemo pasivna znanja), nastavljanje pasti, alkimijo za mešanje čarobnih napojev ... In še nekaj je dobrodošla noviteta. To so bojišča (battlefields), ki z osrednjo fabulo nimajo nobene zveze in rabijo le nabiranju izkušenj ter kopičenju opreme. Dostop do njih dobimo, če najdemo posebne ključe (v slehernem poglavju so na razpolago novi), do njih pa moremo skočiti kadarkoli in so hkrati dober vir napitkov.

Beyond Divinty
založnik: Larian Studios / Digital Jesters
demo: natlačenka/tlačenka 129
objavljeno: Joker 131
junij 2004

80
poštena frpjka z obilico podrobnosti
postaja vedno boljša
res zatežena prva četrtina
nered v rukzaku
hrošči