IGROVJE
stranka » igrovje » pc » IL-2 Sturmovik
IL-2 Sturmovik

Vodka v babuški v zraku v letalu v Snetega vzburjenih očeh.

Igričarski posel je naphan s postavljači. Ne le, da skušajo založniki iz razvijalcev narediti zvezde, kar jim sicer redko uspe (najpogosteje zato, ker se jim deca strga z vajeti in nato vobče počne neumnosti, kot kaže primer Romera pri Ion Stormu), a vendarle - zdi se, da ima vsakdo s petimi minutami časa za programiranje in kravžljanje površin v 3D Maxu polno gofljo besedi o tem, kako bo njegov špil rulal čez vse inu vsakogar, preden je na voljo prva sličica.

Sturmovik je ena najlepših iger doslej. Količina podrobnosti je fantastična, učinki zijanja vredni. Max Payne, pojej se.
Primerov je dovolj na vsakem sejmu in v revijah, ki se vunmečejo z ogromnimi predogledi, polnimi mlatenja prazne slame. Enako zoprno je, ko določene naslove povzdigujejo v višave navdušenci, ki bi, recimo, za e-verzijo Gospodarja prstanov dali proč nožne prste, bradavičke ter moda in zatrjevali, da špil seka, dasiravno bi šlo za navaden košček govna. Tolikanj lepše je zategadelj ugledati špil, ob katerem se, a), razvijalec ne hvali kot zjahana lajdra, potrebna strank, marveč se dokazuje s trdim delom, in b), ki ima trdno, kritično bazo pristašev z venomernimi dobronamernimi predlogi. Dama in gospodje, dobrodošli v IL-2 Sturmovik, letalsko simulacijo dvajurjevega plus ena in hkrati eno najboljših iger dotičnega obdobjeca.
Ja, poziranja okrog Sturmovika nikdar ni bilo. Njegov osrednji ustvarjalec, tihi Rus Oleg Maddox iz Maddox Games, je od samega začetka razvoja pred kakimi tremi

Da se bo zeljejedno letalo takole vžgalo, boste potrebovali kar nekaj nažiganja. In to natančnega, ne tjavdan.
leti izustil zelo malo obljub, zato pa je ljubitelje simulacij vzburjal z rednim dotokom sličic, omenjanjem dobrot, ki so že našle mesto v programu, in sodelovanjem z bazo uporabnikov. Po odpovedi Jane's Attack Squadron in dokaj povprečnem B-17 Flying Fortress II (J90, 74%) se je rulja, ki je podolgem in počez obrnila odlično Rowanovo Battle of Britain (J91, 89%) in si je želela no-vega drugosvetovnovojnega letalskega izziva, tolikanj bolj slinila prav okrog Sturmovika, ki je obetal vedno več. In končni proizvod je izpolnitev želja, sijajen predstavnik zvrsti ter iger v splošnem, ki daje toliko, kolikor si pripravljen vanj vložiti, vendar na cedilu ne pusti nikogar. Za začetek nadvse spretno žonglira z osnovnima dvema pogledoma na letalske simulacije: arkadnim in realističnim. S poljubnim nastavljanjem te-žavnosti je mogoče IL-2 spremeniti v arkadno izkušnjo (ne sicer na nivoju večine Novalogicinih stvaritev in Comancha, a vendarle), za kar dodatno poskrbijo trenažne naloge in priročnik, dočim bo špil z zviševanjem zahtevnosti zadovoljil vedno strožje in izkušenejše sobne pilote. Na najvišji stopnji je letalni model tako izjemno zahteven in naravnost fantastično realističen. Sam v praksi pač nisem letel z nobenim od poštenih enaintridesetih frčoplanov in njihovih izpeljank, kolikor jih domuje v tem skupku babušne kode, od vseh mogočih variant Iljušinovega IL-2 sturmovika (glej okvir) prek malo znane serije laGG3 do jakov 1, 3, 7 in 9 ter nato še nemških bf 109 in fw 190, vsako s svojimi lastnostmi, videzom in kabino. A če sodim po občutku, ki temelji na mnogih

Po kabini lahko premikamo pogled, neinteraktivnost pa odtehtajo taki položaji, ko dihamo za življenje.
letih preigravanja tovrstnih naslovov, je Sturmovik, kar se tiče letalnega modela, zelo blizu popolnosti. Občutek je resnično neverjeten in kljub temu, da tudi na nizkem nivoju zahteva privajanje ter pazljivost, da ne omahneš v prevlečen let, treščiš ob tla ali prevrtiš motorja, je užitek vrhunski. Z roko v roki z letalnim pleše poškodbeni model, ki takisto seka. Bojna sredstva (tanki, ladje), predvsem seveda letala, so v tem pogledu skupki točk, povezanih z drugimi: če recimo zadenete vrh krila, škoda ne bo taka, kot če spustite rafal vzdolž stičišča krila s trupom. Rane, ki jih utrpijo frči, so včasih sicer zapretiravane, saj se ob vseh tistih luknjah človek zgolj popraska po glavi in se vpraša, kako se konzerva drži v zraku, dočim okvar zavoljo slabe proizvodnje ni (morda nerealistično, toda, kar se mene tiče, dobrodošlo). A če je kdaj obstajala simulacija, ki je nazorno predstavila poškodbe, je to prav Sturmovik.
Kot ste opazili, je mogoče v Sturmoviku leteti z ruskimi in nemškimi letali. Bogati nabor strojev lahko preizkusite v treh načinih: posameznih nalogah, večigralstvu in kampanji na ruski fronti. Mimogrede, Sturmovik je prva letalska simulacija, ki se odvija tu - deset točk za izvirnost! Samostojnih misij je kakih dvajset, v njih se preizkusite kot nemški lovski pilot (fw 190, bf 109) oziroma kot ruska lovska ter bombniška zračna nemeza (IL-2, jak, laGG3...). Večigralstvo pozna tako deathmatchiranje kot sodelovalno letenje v istem letalu in podpira v areni do dvaintrideset igralcev naenkrat, kar je gromozansko število (temu primerna mora biti zmogljivost strežnika!). Meso igre je trodelna kampanja, v kateri lahko letite kot lovski pilot za Nemce ali Sovjete oziroma

Brez besed. Sturmovik seka in žge!
kot pilot bombnika za slednje. Kampanja zajema ključne dogodke v Veliki domoljubni vojni, kot spopad na vzhodni fronti imenujejo Rusi: Smolensk 1941, Moskvo 1941, Stalingrad 1942, Kursk 1943, Kuban 1043, Krim 1944 in Berlin 1945. Naloge so odlično sestavljene in neokostenele, saj se dogodki v njih ne ponavljajo, kljub temu, da je sosledje linearno in da je treba misijo vedno opraviti, če želiš v naslednjo. To, da kampanja ni dinamična, ni ravno ugodno in napredno, ni pa tudi katastrofalno, posebej glede na to, da imajo nekateri tak pristop rajši. Vzdušje najbolj ustvarita omenjeni poškodbeni model, ki vas prisili, da se za vsak 'kill' pošteno potrudite (rešetanje tjavdan odpade, letal, ki bi se v slogu japonskih zerov vnela po treh prejetih zadetkov, tu ni), in sijajna umetna pamet. V sorodnih špilih prepogosto srečamo računalniške nasprotnike, ki so bodisi nebesni bogovi, bodisi popolni moroni. V Sturmoviku tipi (in tipinje?) obvladajo napredne manevre, ustrezno se odzivajo na streljanje in znajo nadzorovati hitrost, podobno sposobni pa so vaši soletalci, ki se izkažejo s timskim delom ter ne varčujejo z energijo in ognjem, ko je treba. Povrhu je nadzor nad njimi zelo preprost in učinkovit, podoben onemu iz European Air War: kolege, od katerih ukazujemo vsakemu posebej, če smo vodja, je moč poklicati na pomoč, jim ukazati, koga naj napadejo... Ne, v zraku niste sami, niti se tako ne počutite.

'Padlock view' je v Sturmoviku po mojem mnenju izveden bolje kot običajno, saj je omogočen le, ko bi lahko sovražnika res ulovili s pogledom.
Še ena bleščeča točka igre je njena podoba. Grafika je naravnost spektakularna, in to ne le zaradi natančnih modelov vseh letal s sleherno premično površino vred, čistih tekstur, navdušujočega števila talnih podrobnosti, posebej gozdov inu vode, ter zadovoljujočih eksplozij. Sonce, ki ti privabi solze v oči tako zavoljo lepote kot svetlosti, je nadvse uporabno, če želiš koga naskočiti 'out of the sun' (to taktiko smo doslej srečevali veliko premalokrat ravno zaradi slabe predstavitve luči), dočim so oblaki res oblaki, v katerih se je mogoče skriti, ko gre za nohte. Če imaš dobro kartico, močan procesor in dovolj pomnilnika, je Sturmovik pravzaprav eden najlepših špilov, kar so jih bili doslej ustvarili. Večjega poklona si ob mogočni konkurenci 3D streljačin ni mogoče zamisliti. Na koncu gre pak pohvaliti mogočni urejevalnik

Dvosedežne izvedenke šturmovika so opremljene z nevarnim kanonom v riti. Smrtonosni prdci, na plan!
nalog in kampanj ter odprto zasnovo špila, ki je porok za veliko število novih misij, popravkov, letal, kožic ter sploh vsega mogočega. Modovski material se je začel na spletu pojavljati borih nekaj dni po izidu in če Sturmovik ne bo že v nekaj tednih povsem drugačna igra, naj me vražič pocitra.
Napak IL-2 Sturmovik nima dosti, niti morilskih in pravzaprav niti ne kaj preveč manjših. Edini žalbesedi je moč izustiti okrog nedinamične kampanje, ki se za svojo staromodnost odkupi z dolžino, vznemirljivostjo zračnih bojev in odprtostjo za popravke navdušencev (http://campaigns.il2center.com), ter ne ravno impresivni, tanki, neprivlačni priročnik (le kdaj se bodo založniki naučili, da hočemo ljubitelji simulacij bukvo za vola ubit, ne pripravice za pahljanje svoje drage v poletni sopari?!). A to je vse. Poletite s šturmovikom še danes - ali pa strmoglavite v Volgo.

IL-2 Sturmovik
založnik: Maddox Games / Ubisoft
demo: natlačenka/tlačenka 93
objavljeno: Joker 93
2001

92
izvirno okolje
odlična UP
nepredni letalni in poškodbeni modeli
primerna za začetnike in izkušene
grafika
pripravljenost na razširitve
pehar dobrot
kampanja ni dinamična
priročnik bi bil lahko boljši
okvirčki:

Še več o vsem