IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Prototype
Prototype

Če so rezultati takšni, se Case virusa nove gripe ne boji več.

Je v tretjeosebnih akcijskih igrah odprtega tipa sploh kaj bolj zabavnega od nošenja superherojskih cot? Jazst pravim, da bore malo. Enakega mnenja so očitno tudi avtorji in založniki, ki so do včeraj trmasto vztrajali pri čefurskem modelu peskovniškega udejstvovanja. Kraja bolidov in obi­čajno orožarsko ugonabljanje kanalj nista brez čara, a tovrstna igrarska preslikava urbane kvazi resničnosti kar malo zbledi, če jo postaviš ob bok preskakovanju nebotičnikov in mešetarjenju z uničujočimi nadnaravnimi močmi. Se strinjamo? Dobro. Potemtakem dob­ro­došli v Prototype.

Vojački se bolj kot na inteligenco zanašajo na številčnost in oborožitev. Ko jih premlatimo, si lahko odpadle pokalice oprtamo. Bati se gre zlasti supersoldatov, ki znajo videti skozi našo krinko.

Zamislica o velejunakih, ki si moderno metropolo podjarmijo, jo terorizirajo in / ali ščitijo ter jo naposled rešijo pred tekočim apokaliptičnem scenarijem, v špilih seveda ni najnovejša. So pa bile naslovov tega kova, odštevši par pozabe vrednih stripovskih licenčnih poskusov, deležne zlasti konzole. Zadnji primer je Infamous (J191, 80) za playstation 3, ki ima s Prototipom nemalo skupnega. Le da so v slednji umotvor kanadski ustvarjalci Radical Entertainment zamesili še tri lončke steroidov! Glavni protagonist Alex Mercer je namreč žival posebne sorte, saj ga je okužba s strašljivim virusom prelevila v nekaj, kar zelo spominja na idealnega slaboritnega mamojebca. Sodite sami: na vratolomne padce z nebotičnikov Manhattana je imun, po pročelju poslopij lahko ne le pleza, pač pa kar šprinta (sorči, gravitacija!), in lasti si odriv proti nebu take magnitude, da bi mu bil Sergej Bubka kvečjemu za nosača torbe z brisačami. Kaj mu bo prevažanje z avti, če lahko po zraku za nekaj blaženih trenutkov polzi kot jastreb?

Rožnati lovci so v začetnem delu špila presneto nadležni nasprotniki. Kjer je eden, sta v bližini obi­čajno vsaj še dva, sledenje Alexu po vrhovih newyorških stolpnic pa jim ne povzroča posebnih težav.

A vse to je le predjed, tako rekoč telovadna podlaga, ki nam v Alexovi osebi omogoča, da na spektakularen način uporabljamo ostale dobrote sožitja z mikrobi. Pritikline so brihtno razdeljene po kategorijah, do svežih pa postopoma pridemo z vlaganjem točk, ki jih prejmemo v plačilo za službovanje po mestu. Tiste, ki se tičejo gibanja, nadgradijo že omenjene moči (hitrost teka, domet skoka, ...), še bolj pomembne pa so one, ki širijo tepežkalno obzorje. Heroju iz zgornjih okončin tako najprvo zrastejo wolverinski kremplji, sčasoma pa se nauči priklicati ogromno rezilo, s temno maso odeti macolasti roki in biču podoben izrastek, s katerim sovrage kaznuje z razdalje. Vsako naknadno vlaganje puntov v odklenjene morilske telesne podaljške in ostala razvojna področja prinese še več (pod)sposobnosti oziroma napadov. Kremplje lahko denimo uporabimo tudi za nabadanje nasprotnikov na konice, priklicane iz tal, dočim je najhudejša karafeka pri mikastenju z rezilom navpični zamah iz skoka. No, odštevši boleče 'devastatorje', a te je moč izvesti samo tedaj, ko smo prepolni življenjske energije, oziroma tik pred crkotom. Med obrambnimi virusnimi priboljški imata dalje mesto ščit in organski oklep, ki Alexovo obličje v celoti prekrije ter ga zaščiti pred izstrelki in udarci, moč pa je tudi večkrat pojačati zalogo zdravja in poskrbeti za urnejše obnavljanje življenjske črte. Skratka, cela štala. Vseh talentov je blizu sto in vse je moč udejanjiti s preprosto kombinacijo dveh ali treh tipk ter miške. Pohvalno, čeprav se rado zgodi, da namesto želenega sprožimo nek drug napad.

Spor med vojaškimi in virusnimi silami, ki nadzorujeta vsaka svoje predele mesta, je moč izkoristiti tako, da zastopnike ene ali druge zrajcamo do te mere, da nam sledijo do nasprotnikove utrdbe.

Prototype
založnik: Radical / Activision
objavljeno: Joker 192
julij 2009

83
svoboda mestnega gibanja
kul superherojske moči
visokooktans­ka akcija
raznolikost pristo­pov
številčnost izzivov
prežvečena virusna fabula
rahlo neizvirne misije
šefovski spopadi niso na ravni
delno kamera in nadzor

 
 
 
sorodni članki