IGROVJE
stranka » igrovje » pc » X-Men Origins: Wolverine
X-Men Origins: Wolverine

Sneti živalsko skoči k hladilniku in si z ada­mant­nim sredincem odpre novo pivo. Aaaah.

Saj je res, da v igrah dobesedno bro­dimo po prestreljenih, razčrev­lje­nih, obglavljenih in še kako dru­gače iznakaženih trupelcih. Klanje je pač eden temeljnih smislov digitalne zabave. A redkokje ga opravljaš s tolik­š­nim užitkom kot v tejle tretjeosebni hodi-naprej-in-tepi akcijadi na podlagi istoimenskega filma. Wolverine sovrage luk­nja kot blazinice za bucike, jih meče v pre­pade, obglavlja, ločuje po udih, natika na osti in seka na polovice, pilotom helikopterjev pa glave vtika v rotor, kar botruje škrlatnim gejzirjem. Pri tem se ču­dovito animiran premika kot divja zver, cepljena s homo sapiensom, dogajanje pa se upočasni pri pokončanju zaključ­ne­ga capina iz trenutnega vala. Tedaj se pogled za dobro merico še zasuče okrog junaka, razkrivajoč mano-a-mano karna­žo v polnem sijaju.

Kjer se film Loganovega afriškega udejstvovanja v Strykerjevi ekipi le dotakne, je v igri teh nivojev precej. Vseh ne izkusiš naenkrat, saj so v obliki spominov vtaknjeni med \'zdajšnje\'. Takrat je imel Wolvie še koščene kremplje.

Ja, novi Wolverine na PCju, PS3 in xboxu 360 (to verzijo ocenjujem, za wii, PS2 ter PSP je na voljo drugačna) je vizuelno sijajen ter zvočno kul. Raven Software so pogon Unreal 3 dobro zapregli in dostavili lepa, raznolika, čeprav klasična okolja, kot so vojaška baza, džungla in ledene planjave. Takisto so poskrbeli za do­ži­vet govor ključnih zvezdnikov, kot sta Hugh Jackman in Liev Schreiber. Ko Rosomah med akcijo mahedra s kremplji, se vse bliska, nasprotniki pa se zdaj pridušajo, da mu bodo pokazali hudiča, zdaj cvilijo v strahu, ko skoči nanje, jih zbije po tleh in prefuka kot merjasce. To lahko stori z velikih razdalj, nakar jih zakolje z mogočnim sunkom, sklofuta, da rajajo zobozdravniki vseh dežel, ali vrže poljubno kam. Pod temi skoki padajo sol­dati različnih vrst, črnci z mačetami, ro­botje in teleportirajoče se modre babe. Hkrati je to način, kako efektivno opraviti s še­fovskimi bitji, kot sta magmatski velikan in mutantski orjak.

Živalski čut zamenja svetlobo in važne objekte obarva zeleno. Če je prizor videti croftovski, je to zato, ker se džungelski nivoji silno napajajo pri Tomb Raiderju.

S poudarjanjem skakanja na kanalje no­čem reči, da borilnemu sistemu manjka elementov. Rosko, kot Wolverinu pravim, ko greva zvečer na kebap, poseduje ši­bek in močan udarec, ki ga je moč z dr­ža­njem gumba še ojačati, prestrezanje ta­koj po blokadi, preval, prijem in vklop živalskega čuta, ki obarva skrite sov­raž­nike ter ključne objekte. A če skoka ne uporabljaš, imaš z nasprotniki ob­čut­no več dela. Za tehnično igranje itak ni raz­loga, saj je povezovanje udarcev v ma­­sa­kratorske kombinacije enostavno kot pasulj. Če približno drkaš po knofih, bo Wolvie protivnike demoliral skoraj ena­ko učinkovito, kot če se greš fajterskega sladokusca. Zlasti če uporablja štiri še moč­nej­še napade, recimo ciklonsko vrtenje, za katere ener­gijo nabira s tepežem in lomljenjem okoliških pred­metov. Res je, da sta vdelana nabiranje izkušenj, ki jih prelivaš v nekaj postavk (kremplji, zdravljenje, jeza, specialke), in menjavanje značk, ki izboljšajo nekatere lastnosti. A oboje je lišp, ki je tam zato, da je. Niti stopnja hard, ki jo odkleneš s končanjem približno deseturnega špila, od tebe ne zahteva pazljive izbire zamahov, premišljenega postavljanja v prostoru in de­lovanja v skladu z nadgradnjami, kot je značilno za vrhunske predstavnice zvrsti.

Wolverine takele šefe ubije tako, da jim skoči na hrbet, jih zabada, odskoči, ko ga hočejo udariti, jih zvabi v zgrešen udarec in jih znova zajaha. Rodeo, bejbi!

Je pa to logično, saj je Origins igra po filmu, namenjena najširšemu krogu občinstva. In glede na to, kakšne so ponavadi licenčnice, so Raven udejanjili vzoren izdelek. Akcija je vznemirljiva, kri brizga, Rosomah renči, učinki dežujejo, tempo je napet, s kamero ni težav, vdelana so adrenalinska presenečenja, kot je prestrezanje zrakomlatov v luftu, in skrivnosti, ki odklenejo izzive v ločeni areni. Štorija je načeloma ona iz filma, a je preurejena, saj polovico časa spremlja Loganovo afriško odpravo, polovično pa se bavi z maščevanjem poveljniku Strykerju in bratu Viktorju. Ob tem je rdečine in nasilja občutno več kot na platnu. Predahe v klanju nudijo enostavno ploščadenje in samoumevni miselni oreščki, udarjeni na stil Tomb Raiderja (vlečenje zabojev na plošče v tleh, obračanje koles ...). Špil je načeloma sicer dokaj lahek, če uporabljaš preizkušene taktike in ne tvegaš, saj se ti energija samodejno obnovi. Zna pa s kakim bojem presenetiti in na stopnji normal že kaznuje pretirano lahkomi­selnost ter nespretnost. Devil May Cryu in Ninja Gai­denu ne seže do kolen, niti ne ogrozi Force Unleas­hed. Ga je pa zanimiveje igrati kot sorodna Heavenly Sword in Afro Samurai.

Igranje s tipkovnico in miško ni docela enako udobno kot s ploščkom, saj Origins za nekatere manevre, recimo izmike, zah­­teva stisk treh knofov naenkrat, dveh akcijskih in smeri. Moč jih je redefinirati, a kljub temu je joypad boljši igrator.

A licenca vzrokuje tudi glavnemu minusu - pomanjkanju raznolike vsebine, ki je posledica kratkega razvojnega časa. Špil namreč kmalu pade v rutino vračanj po enih in istih stopnjah, mlatenja enih in istih sovražnikov v očitno predolgih valovih ter rabi enih in istih prijemov za utiranje poti naprej. S še pol leta na koledarju bi bil lahko Origins: Wolverine izreden, tako pa se ravno toliko ponavlja, da pokvari vtis. Igre, v kateri je treba v eni uri trikrat obračunati z enakim medšefom, kar storiš na identičen način, in kjer sovra­gi ne preprečujejo enakih prijemov z novimi sposob­nostmi ter oblikami, ne morem pretirano hvaliti. Boš pa z njo zadovoljen, če nisi zahteven in bi rad v interaktivni obliki izkusil krvavo ihto, ki iz Wolverina puhti v stripih, risankah ter filmih.

X-Men Origins: Wolverine
založnik: Raven / Activision
objavljeno: Joker 190
maj 2009

70
čista živalska pobijalska sla
spektakularna kožica
solidna ob­rav­nava licence
veliko reciklira­nje stopenj in sovražnikov
ozek borilni sistem