IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Penumbra: Requiem
Penumbra: Requiem

Navi se zvleče iz teme in naredi nad Penumbro križ. Olajšanja ne čuti.

Requiem je tretji in poslednji del mračne sage o človeku, ki gre v grenlandsko podzemlje iskat sledi za pogrešanim očetom. Posebnost teh prvoosebnih avantur je dovršen fizikalni model. Mišji potegi botrujejo odpiranju vrat, vrtenju ventilov, potiskanju škatel in podobnemu. Ker Rekviem ni samostojna igra, ampak šesturni dodatek k predhodniku Black Plague, je posedovanje slednjega nujno.

Menjavanje baterij v svetilki tokrat ni potrebno in inven­tar je bolj za okras. Goltaš le analgetike, ki blažijo stres po globokih padcih ali srečanjih s takimi preprekami.

Tokrat je srž igranja drugačna in se ne naslanja toliko na preživetveno grozo. Čeprav je vzdušje še zmerom zlovešče, je strah bolj votel kot v prejšnjih delih. Iz senc ne uleti niti ena spaka, saj so prizorišča opustela kot še nikoli. Vlogo sovražnika prevzamejo temačni hodniki z golimi kabli, brezni, sikajočo paro in laserji. Philip je postavljen v sosledje devetih stopenj, povezanih s portali. Da jih odklene, mora najti ključe, kar je združeno z obiljem mehanskih ugank. Ob­čas­no je treba pokazati tudi skakalne spretnosti, čeprav to ni močna plat igre. Nerodni skoki redno odvezujejo du­šo in k sreči je shranjevanje pogosto ter pri­jazno.

l Pri uganki s kroglo je treba razmišljati izven ustaljenih okvirjev. Modrih laserjev se ni treba bati, niso nevarni.

Tega pa ne morem reči za splošen tok in us­mer­­janje, saj elementa redno stavkata. Sobe so zato težaški labirinti, po katerih se res ni užitek potikati. Nekoliko jih rešuje prostorska omejenost, zaradi česar je nevarnost za brezciljno tavanje manjša. A vseeno je prebijanje skoznje trdo in raskavo, čeprav se je marsikatere prepreke moč lotiti na več načinov. Dosti je vla­čenja zabojev na talna stikala, sestavljanja raztreš­čenih mehanizmov, potegovanja ro­čic in po­dobnega fizikaljenja. Vmes Filip zakuri v peči, okrog kotali elektrificirano kroglo, čofota po kanalizaciji in še kaj.
S tem, ko so ga postavili v deratiziran svet, so verjetno želeli nakazati umiritev ob sklepnem delu štorije. A vseeno je rezultat preveč rjast in pust, da bi prepričal. Tudi od obljubljenega pojasnjevanja zgodbe ni kaj dosti, kar Pog­rebni maši posebej zamerim. Če si jo vseeno želite, jo v digitalni ob­liki dobite za de­set evrov. A ker je tik pred vrati Penumbra Collection, DVD z vsemi tremi nas­lovi, ki bo stal dvajsetaka ali še manj, je investicija v slednjega bolj smiselna.

Vsaka stopnja ima nekje skrit misteriozen artefakt. Če zbereš vse, lahko prideš do drugotnega konca.

Penumbra: Requiem
založnik: Frictional Games / Paradox ­
objavljeno: Joker 187
februar 2009

60