IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Tomb Raider: Underworld
Tomb Raider: Underworld

Odin! Tvoj sluga Sneti te prosi, da Lari vzameš nekaj masti iz oprsja in z njo podmažeš napredek! (Ima je več kot dovolj.)

Ali Playboy bereš ali zgolj gledaš slikice? Odgovor na prvo žogo se glasi, da je cajtung namenjen le slinavemu buljenju v oblinasta, do nezavesti photoshopana ženska telesa. A pod tem se skrivajo članki, ki dostikrat niso tako butasti kot v večini revij za dece (saj veste - Trideset načinov, kako v enem dnevu dobiti radiatorčke! Navduši jo v postelji! Magično se userji, ne da bi si slekel gate!). Enako je s serijo ploščadnic Tomb Raider. Jozeljnasta junakinja Lara Croft je sicer videti idealna, da jo avtomehaniki - ali mlekarji - obešajo na stene. A pod tem leži premišljena ploščadna akcijo, kjer moraš pretehtati vsako dejanje in imaš za to običajno dovolj časa. Brezglavo poskakovanje prinese crkot v neznanskih globočinah, tako kot nezbranost zaradi buljenja v Larine balkone, na katerih bi lahko vzgojil za cvetličarno bujnih hortenzij.

Igra je utemeljena z arheloškimi razlagami, ki so seveda privlečene za lase. A kljub temu junakinja v vmesnih sekvencah pohvalno opiše mite in legende.

Taistemu kredu se podreja Underworld, osmi del niza in po Legend (J153, 81) pravo nadaljevanje začetka nove trilogije v varstvu Crystal Dynamics, saj je bil Anniversary (J167, 79) le obnova prvenca iz devetdesetih. Lara nadaljuje z iskanjem matere in odkrivanjem očetovih skrivnosti, kar jo odvede v presenetljive kraje. Arheološka zapuščina Majev in prebivalcev Tajske se meša z nordijsko mitologijo, kar se naveže na vohljanje okrog Avalona, pripovedkastega otoka, od koder se bo vrnil kralj Artur. Zasnova pomeni, da se Lara poda na Tajsko, v južno Mehiko, pod morsko gladino, na ladjo, v svojo graščino in na daljni sever. Kot veli sprejeti načrt, jo čaka kup skakalnih preprek, miselnih orehov in sovražnikov za nafilanje s svincem.
Škoda, da je zgodba, ki vse to drži skupaj, slabotna. Iz nordijske mitologije in nove, bolj človeške Lare, kakršno je uvedel Legend, bi se moralo razviti več od klišejske, zmedene pripovedi o ženski, ki se trudi obelodaniti svojo preteklost. Prijetni nastavek iz Legende je komajda izkoriščen, saj se za puhlo izkažejo tako iskanje mame kot ruvanje s polboginjo Jacqueline Natlo in vez z Amando Evert, likoma iz širše zgodbe o lady Croftovi. Zlasti je rutinski iztek, naposled pa Underworldu ne uspe niti dobro zaključiti prejšnjih niti fabule, niti ustvariti zanimivih novih za nadaljevanje, za katerega ne gre dvomiti, da prihaja.

Crystal Dynamics so trdili, da bodo 'integrirali boj, skakanje in razmišljanje'. A Underworld se igra domala identično kot predhodnice.

Očitno je, da so Crystal Dynamics levji delež truda vložili drugam - v oblikovanje velikanske mašinerije. Ko Lara postavi reči na njihova mesta, premakne prava stikala oziroma kaj porine, potegne ali obteži, se speče naprave zbudijo in preoblikujejo okolico. Na osamljenih krajih, daleč od ob­ljudenih predelov Zemlje, spijo gromozanski onegaji iz petdesetmetrskih kamnitih blokov, večtonskih uteži, orjaških kipov, bazenov velikosti manjših jezer in stolpov nad brezdanjimi prepadi. Te titanske ancient­nosti Underworldu dajo največ vzdušja, saj je protagonistka bolj kot kadarkoli v seriji (in igrah!) drobčkana ter izgubljena med samotnim, brezbrižnim kolesljem izgubljenih templjev. Ne­katera prizorišča so tako zajetna, da se mora po njih furati z motociklom, ki ima tako primernejšo vlogo od golega dirkanja iz Legende. Ob spremljavi veličastne glasbe, ki se iz ti­šine spretno budi ob ključnih trenutkih, opazovati, kako se vnovič zaženejo srca pozabljenih kiklopskih gizmov, domnevno izdelanih v božjih rokah, so trenutki čistega strahospoš­to­vanja. Sploh si navdušen, ko uvidiš, kako so razložili mitološko kačo Jörmungandr, in tedaj, ko Lara v roke dobi nadvse zabavno hladno orožje.

Ob ugankah imaš dostikrat občutek predpripravljenosti – kot da so pas­ti nalašč ustvarili tako, da jih Lara reši. Več organskosti ne bi škodilo.

Tomb Raider: Underworld
založnik: Crystal Dynamics / Eidos
demo: natlačenka 185
objavljeno: Joker 185
december 2008

74
luštno skakalno-možgansko ugankarstvo
dobro vzdušje
gromozanska mašinerija
elegantna Lara ...
... ki je že naslednji trenutek hlod
spet umetna linearnost
spet tečna kamera
spet švoh štorija
spet hrošči
spet isto