IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Left 4 Dead
Left 4 Dead

Oni so bolezen. Štirje Aggressorji so zdravilo.

Da Ventilarji počno dobre igre, se menda strinjamo. A bolj zanimivo je, na kakšen način jih počno. Za razliko od raznih Bioshockov in S.T.A.L.K.E.R.jev nam namreč servirajo bodisi nekaj čisto iks, kot je Portal, bodisi ustvarijo biser iz za­deve, ki smo jo videli že neštetokrat, v slogu Team Fortress 2. Oziroma mislimo, da smo jo že videli. Left 4 Dead spada naravnost v drugo skupino. Tu je virus­na epidemija apokaliptičnih razsežnosti, ki iz pridnih mamic ter očkov naredi hordo zomboidnih podivjancev, ki si jako želijo našega drobovja. In tu je avtomatska puška, s katero jim damo vedeti, da je to drobovje samo naše in ga ne bomo delili, pa pika. Še ena zombijevščina torej, a ne? Ne.

Dinamična težavnost se določa glede na štiri začetne. Na najtežji se je treba presneto potruditi in vešče zadevati v glavo, sicer zmanjka streliva.

Priznam, ko sem prvič slišal za Left 4 Dead, sem ga odmislil kot še enega v vrsti gnilomesnih modov za Half-Life 2, ki jih je bilo sedem pod vsakim kamnom. Sveta trojica teroristi-zombiji-nuklearna vojna, ki je svojčas sestavljala devetdeset odstotkov vseh modifikacij, je povzročila, da jih ni hotel gledati nihče več. Toda L4D ni utonil v pozabo kot večina omenjenih modov, kajti to je bil resno zastavljen projekt. Na njem so delali Turtle Rock Studios, ki z Valvom tesno sodeluje že od leta 2002. Med drugim so udejanjili Counter-Strike: Condition Zero, kar jim ne more biti v ponos, a pri zombakljih so jim Ventili pozorno gledali pod prste, kar se pozna.
Da se malo popravim: v bistvu ne gre za zombije, vsaj ne v klasičnem romerovskem smislu. Masa mesa, ki juriša nad nas, niso nemrtvi, temveč nesrečneži, okuženi z mutirano verzijo stekline. Igra jih imenuje 'in­fected', za razliko od preživelih, 'survivorjev', ki so na virus imuni. Niso pa neobčutljivi na dobro staro pest po goflji, kar okuženi blazno radi delajo pre­ži­velim, zato se prizorišča epidemije spremenijo v vojno območje. Tu je praksa znana - na eni strani krdelo brezmožganskih bitij, ki jih žene samo še peščica primarnih instinktov, na drugi pa skupinice do zob oboroženih ljudi, ki morajo z rešetanjem napadajočih postaviti na kocko psihični del svoje človečnosti, da lahko ohranijo fizičnega.

Liki imajo precej posnetih vrstic govora in skozi nenehne komentarje razkrivajo različne karakterje. Temu navzlic pa njihovo ozadje ni razloženo.

No, igra se ne spušča v sociološke podtone, kot je to pravilo v zombijaških filmih. Eno­igralstvo nima razdelane štorije in glavna poanta Left 4 Dead je enostavna: krvava, adrenalinska, hiperbrutalna akcija. Ni toliko važno, kdo so štirje osebki, ki se družno & kooperativno prebijajo skozi valove nakaz, čeprav imajo ime­na. Tetovirani motorist Fran­cis, mlada študentka Zoey, sistemec Louis in za piko na i nek­danji zelena baretka Bill. Pomembneje je, da morajo trdno držati skupaj, če hočejo pre­ži­ve­ti. In seveda presneto natančno meriti. Boj v osnovi nima veliko fines. V rokah imamo že od samega začetka konkretne krepalice, ne lopat ali odčepnikov. Nosimo lahko do dve pištoli in eno večjo puško. Spočetka sta to šibrenica ali brzostrelka, ki ju kasneje zamenjamo za avtomatsko šibrenico, avtomatsko puško ali ostrostrelsko puško. Pištole so uporabne nenehno, saj jim nikoli ne zmanjka streliva.
To pa ne pomeni, da vseskozi le rešetamo. Slejkoprej naval postane prevelik za še tako gosto točo svinca in nakaze je treba konkretno po čebrih s čimerkoli, kar imamo v roki. Poleg tega lahko nosimo še po en kos eksploziva - bodisi molotovko, bodisi dinamit. Zadnja prostora v inventarju sta rezervirana za zavoj prve pomoči, s katerim lahko sebi ali drugu obnovimo osemdeset odstotkov zdravja (kar pomeni, da ima bolj premlaten od posega večjo korist), in protibolečinske tablete, ki obnovijo pol zdravja za omejen čas. Sem in tja so po kartah razpostavljene statične strojnice, kot nalašč pa najdemo tudi kako bombo s plinom, katere namen je samoumeven.

Dizajn kart se bo komu nemara zdel medel, toda gre za večigralsko igro in grafična lepota ni v ospredju. Poleg tega so prizorišča načrtno turobna in dogajanje omejeno na noč. No, kaka dnevna stopnja ne bi škodila.

Left 4 Dead
založnik: Turtle Rock Studios / Valve
objavljeno: Joker 185
december 2008

88
adrenalinska akcija
premetena umetna pamet
vzdušje
zvok
zna postati enolična

 
 
sorodni članki