|
Nikopol
LordFebo se v usranem Parizu ukvarja z božanstvi in mehkužcem.
Leta 2023, po dveh jedrskih vojnah, je Pariz propadajoče mesto, ki mu vlada fašistični samodržec. Nad Elizejskimi poljanami se pne vsevidni stražni nebotičnik, Eifflov stolp je postal črpalka zemeljskega plina, naokoli drvijo leteči avtomobili, na tleh pa se kopiči vsa mogoča živa in neživa svinjarija. Za piko na i življenjski nekakovosti Parižanov se nad mesto parkira leteča piramida z egipčanskimi bogovi, ki za svoje arhaično plovilo nujno potrebujejo gromozansko količino bencina.
V tak svet je postavljena pripoved grafičnega romana La Foire aux Immortels (Smenj nesmrtnih), prvega dela Nikopolove trilogije francoskega pisca-risca po imenu Enki Bilal. (Mimogrede, tip je v originalu Beograjčan Enes Bilalović.) Strip je zelo samosvoj, da ne rečem kar neprivlačen, tako zaradi nenavadne, nepovezane in slabo razumljive štorije kot degeneriranega risarskega sloga. Ampak tale pustolovščina z njim, razen štorijalne podlage, nima ničesar skupnega. Že videz je povsem drugačen - jasna, toda statična 3D grafika s podrobnimi teksturami niti približno ne spominja na Enkijeve dinamične ilustracije. Nadalje so stripovske sličice umazane, krvave in polne bitij, od vesoljcev prek mutantov do šemastih ljudi, špil pa ne vsebuje niti kaplje krvi in je videti kot pusti Myst, saj razen nekaj stražarjev srečamo vsega štiri like, od tega v igranem delu celega enega, Tem
Ne gre za klasično tretjeosebno avanturo, marveč zremo skozi oči Nikopola, v stripu le omenjenega sina istoimenskega fotra. Ker je slednjega telo za svoje nemarne božanske vzgibe prevzelo sokolje egipčansko božanstvo Horus, mi stopimo na stran tipa s šakaljo glavo, Anubisa. Koračno se premikamo po lokacijah, na vsaki pa se lahko prosto sučemo okoli osi ter s kazalcem prečesavamo okolico za koristnimi predmeti in vročimi točkami. Tak pristop se čuti utesnjen in starinski, vendar zaradi narave igre povsem deluje. Samo polovica problemov namreč temelji na standardnih uporabah predmetov, preostanek pa predstavljajo sicer docela umetne, a še kar posrečene logične puzle. Tako moramo v pravem zaporedju nanizati sličice, odšifrirati pismo, spraviti v pogon podzemsko železnico, razporediti stražarje po prostorih, prekodirati vstopno kartico ... Pretirano težaven špil ni. Prva množica zagonetk je kljub občasni omejenosti presenetljivo všečna, raznolika ter razumska, medtem ko je druga skupina orehov prav tako simpatična in izvirna, ne le vrsta izpeljank mnogokrat videnih hanojskih stolpov, premetank in sestavljank. Znajo pa biti zoprni časovno omejeni delčki. Mrakobnosti, nerazumljivosti in mrtvilu navzlic Nikopol celokupno ni zanič izdelek, vendar se igra bolj kot skupek miselnic, ne kot v pripoved vpeta, povezana celota. Presežek v žanru, s kakršnim se hvali spletni založnik Got Game, to pač ni. Od stripa, naj se v oglaševanju še tako šlepa nanj, kopira le fabulo, podoba in s tem vzdušje pa sta slična preostalim avanturam belgijskega umetnika ter igrotvorca Benoîta Sokala. Detajlna, a prazna. |
60
![]() |
|