IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer
Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer

Rogue

Zgodba drugega dela Neverwinter Nights se je vrtela okrog drobca kristala v telesu glavnega junaka. S pridobljenim srebrnim mečem smo sicer porazili gos­podarja senc, vendar so stvari ostale odprte, vključno z našimi tegobami. V nesamostojnem dodatku Mask of the Betrayer nas neznane sile rešijo med veliko bitko in znajdemo se v mistični deželi Rashemen, kjer so meje med svetom živih in senčno dimenzijo duhov zelo tanke.
Novi svet na prvi pogled ni zelo različen od starega okolja, toda povezovalni element smo ravno mi. To pri­de do popolnega izraza šele v drugem poglavju, ko spoznamo, kaj v resnici smo - požiralec duš duhov. Nekdo je namreč šušmaril po naši notranjosti in prebudil skrivnostno in temačno lakoto. Lahko jo sku­ša­mo zatirati ali pa se ji vdamo in zlobno po­ži­ra­mo du­še. V take dobre ali zle namene imamo na razpolago nove sposobnosti. Njihova uporaba vpliva na potek zgodbe in na to, kakšni smo v očeh drugih. Za pre­živetje je nujno najti večno odrešitev temne lakote, pot do tja pa nas skozi različne dimenzije.
Bela cesta nas hitro pripelje v glavno mesto Mulsantir. To ni enolično, saj poleg navadne raziskujemo še senčno dimenzijo, v katero lahko prestopimo ponoči na določenih mestih. Za nameček imamo opravka z manjšim številom stranskih nalog, a bolj osredotočeni smo na glavno nalogo, zaradi katere potujemo po deželi. Ta je glede števila lokacij manjša kot v izvirniku, a so te ravno tako raznolike. Zgodba sicer omejuje, kdaj jih na zemljevidu prvič odkrijemo, lahko pa izbiramo vrstni red obiskovanja. Poleg sen­č­ne­ga sveta obiščemo še dom boga mrtvih. Da se okoliša preveč ne naveličamo, igra v pravšnji meri kombinira med lazenjem po temnicah in pohajkovanjem pod milim nebom.

Novi element vmesnika sporoča zalogo energije in stopnjo tem­ne lakote. Če je ne potešimo, oslabimo ali celo obležimo mrtv­i. Vmesnik se drugače še vedno ne prilagaja ločljivosti zas­lona, kar lahko z modifikacijami enostavno rešimo sami.

Mask of the Betrayer tako kot izvirnik uporablja D&D-pravila izdaje 3.5, prinaša pa številne novosti, povezane z desetimi dodatnimi nivoji izkušenj. Kampanjo lahko začnemo z uvozom starega lika in obdržimo večino opremljenih predmetov. Če ustvarimo novega, nam igra dodeli dva nivoja izkušenj manj, kot bi jih dosegli v izvirniku, in nekaj opreme. Dodatno lahko izbiramo nove poklice, kot je vrsta klerika, imenovana favored soul, ki ji coprnij ni treba pripravljati vnaprej. V vsakem primeru se lahko nadejamo novih prestižnih poklicev, med katere spada tudi menih sacred fist, ki bojne sposobnosti ojača z dostopom do bož­jih urokov. Od 21. nivoja dalje se lahko učimo epskih sposobnosti. Bojevniki imajo tako dostop do boljše specializacije za orožja, ki zadano ško­do poveča za dodatnih šest točk, magično naravnani pa izbirajo med edinstvenimi uroki, kamor spada vam­pirska pojedina. Sovražniki pod vplivom le-te bodisi umrejo, bodisi izgubijo polovico vseh življenjskih točk, nakar izkupiček dobi čarodej.
Precej novih sovražnikov je povezanih s svetom senc. To so lahko velikanski hrošči umber hulki, pot pa nam prekrižajo mogočna bitja, kot je duh medvedjega boga. Glede na to, ali izberemo dobro ali zlo pot, v deželi najdemo do šest spremljevalcev ter jih v odpravo vklju­či­mo tri. To je manj kot v izvirniku, a imajo zato bolj dodelane osebnosti. Njihovo zvestobo meri naš vpliv, ki nam ga vmesnik zdaj sporoča bolj neposredno. Mehanika igranja prinaša še dve manjši, dobrodošli novosti. Ustvarjanje magičnih predmetov je poenostavljeno, saj potrebujemo le še esence, prenosno magično malho in ustrezne spretnosti. Počivanje pa ni več le nekajsekundno klečanje, pač pa si kot pravi pustolovci postavimo tabor in si oddahnemo za navideznih osem ur. Če smo v sovražnem okolju, sprejmemo tveganje napada. Špil seveda ni bil brez hroščev, a medtem je izšlo že dosti popravkov.

Prehod v senčno dimenzijo se kaže kot temačen, z nevarnostmi bogat svet, ki ne pozna lepot, barv in zvokov narave.

Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer
založnik: Atari
objavljeno: Joker 184
november 2008