IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Command & Conquer: Generals
Command & Conquer: Generals

Sneti zadovoljno sreblja sladki čajček vele­ek­splozij in omreženega dogajanja, ali tam spodaj ga nekaj nazarensko ščemi...

Velikopotezne obljube so ena osrednjih zna­čilnosti igričarskega posla. Trg je pač na­sičen z najrazlič­nejši­mi naslovi in eno od orodij, kako pri­vleči pozornost občinstva, je ropotanje z zvenečimi besedami. Za katere ni nujno, da se uresničijo. Kaj hočemo, denar ne smrdi. Bi pa nekaj poslovne etike v tem pogledu pričakoval od hiš, ki takega napihovanja (po angleško 'hype') spričo vna­prej znanih imen ne potrebujejo. Tako kot si Nintendu ni treba izmiš­lje­vati, da bo novi Mario v petih dimenzijah in bo zacvilil v štiriraz­sež­nem zvoku, če mu boste s pinceto povlekli brke, bi lahko EA glede na­da­ljevanja serije Command & Conquer, Generals imenovanega, manj naložili. Bi bili vsi bolj veseli.

Umetna pamet je zlasti v kampanji čisto nebogljena. V tole mojo past je zaporedoma poslala par ducatov enot.

Kot bržkone veste iz številnih predogledov in napovedi, so Generals namesto v napol ZF svet postavlje­ni v bolj resnično okolje. Zdaj si nasproti stojijo Zd­ru­­žene države, Kitajska in prepoznavno arabska te­ro­ristična organizacija GLA (Global Liberation Ar­my), zaplet pa ustreza sodobnosti - GLA ga bombaš­ko zariva tako Američanom kot Kitajcem, zato so oboji živčni in se odločijo, da bodo turbanovce vojaško zatrli, ti pa se ne dajo kar tako. Zanimiva vi­zija sveta, v katerem se spori rešujejo na buševski na­čin - vse dela big badabum in druge poti kot po­polni zgaz nasprotnika ni. Kljub zasnovi je vse skupaj precej pisano in risankasto, da bi špil slučajno ne fasal previsoke starostne omejitve, odlični 3D gra­fični motor SAGE pa poskrbi, da si bo slehernik, ki nas­ladno širi oči ob hollywoodskih akcionerjih, slino spod kolen odstranjeval z vedrom. Generals so prvi trirazsežni naslov v seriji C&C in čeprav je vpliv va­lo­vitega terena nekaj, kar bi postopek razsuvanja pre­več zapletlo, je naslov balzam za oko. Podrobne poligonske enote, rušebilne stavbe, titanske eksp­lo­zije in svetlobno učinkovje ustvarijo iz­vrstno destruktivno vzdušje, če le ima­­te spodobno računalo (za gladko poganjanje v 1024 sta obvezna dvo­gi­ga­herčnik in grafikulja moči gefor­ce 4). Kamero je mogoče po mili volji vrteti in pogled približevati ter oddal­je­vati; sicer ne toliko, kot bi si človek želel, a vseeno. Temu dodajte tri sa­mo­svoje, prepoznavne glasbene podlage in dobite kaj? I, izvedbeni cukr­ček. Žal lahko čez obljube malce zabentim že tu, zakaj vodne gladine, ka­kršno smo videli na promocijskih sli­kah, ne pri­čara noben senčilnik pik, kakor po­­­gon ne omogoča dinamičnega razsu­tja objektov, kot je jez. Po­dob­ni ultradogodki niso izvedljivi ka­darkoli, marveč so predpripravlje­ni. A naj bo s tem ka­korkoli, Ge­ne­ra­l­je so trenutno najlepša realno­ča­sov­na strategija na trgu. Pika.

Taktika iz Red Alerta 2, torej dokaj številčna, pisano sestavljena vojska, ki se premika skupaj in jo po potrebi dopolnjujete iz baze, deluje stoodstotno.

Command & Conquer: Generals
založnik: EA Pacific / Electronic Arts
objavljeno: Joker 116
marec 2003

81
zabavno večigralstvo
lepo uravnotežene st­ra­ni
spektakularna predstavitev
neiz­pol­­njene obljube
zanikrna umetna pamet
podpovprečno puščavništ­vo