IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Eschalon: Book 1
Eschalon: Book 1

Vandrovec

Eschalon je prvi podvig podjetjeca Basilisk Games, ki želi zrasti v tridelno serijo starokopitnih frpjev. Obljublja nelinearnost, razvejan raz­voj lika, metanje kock in neskončno premlevanje sta­tistik za dostavo nepomehkuženo globokega igranja domišljijskih vlog. Nič čudnega, torej, da je lanskoletna prva izdaja v nizu med zagrizenimi ljubitelji zvrsti dvignila obilo prahu.

Nekateri se bodo pridušali, da bi moral biti v dobi Mass Effecta nor, da bi igral tole. Drugi pa bodo med našli ravno v tem.

Prvi vtis je za starošolca dober, saj bo ob pogledu na zaslon za stvaritev lika odobravajoče prikimaval. Na voljo je obilo statistik in celo etično-verska usmeritev lika, njegov razvoj pa je povsem prost. Škoda torej, da je vse to precej brez pomena, saj hitro postane očitno, da je Eschalonov svet primeren edino za bojevnika ali lovca z nekaterimi drugimi znanji, da se čudodelno nabilda in pokolje vse pred sabo, za predah pa zleze v najbližjo špranjo. Vse ostalo tenko piska, saj je Eschalon čistokrvna klavščina s kvesti tipa pobij-prinesi, v kateri je nasilje odgovor na vse, napadalne čarule in lahka orožja pa smrdijo.
Potezni boj je zelo popreproščen, saj se praktično vse vrste sovragov obnašajo do pičice enako neumno. Višek taktike predstavlja izkoriščanje površ­nosti in čudnosti v pravilih, ki olajšajo za­čet­no za­te­ženost, kasneje pa ubijejo kakrš­no­ko­li te­žav­nost sploh. Zanimivejše so le večje bitke, ki pa jih je za okus. Dodatno zamori kupek bedastoč, od slabega vmesnika in za­nič nak­ljuč­nega določanja uplenjene robe do polžje hoje lika. Klišejska in zvečine ne­pri­sotna štorija je izgovor za odprto hlačanje po nekaj različnih okoliših generične fantazijske pro­vin­ce in lazenje po fino oblikovanih temni­cah. Te so najboljša plat igre, saj dobro izmenjujejo zagonetke, raziskovanje ter boj in vlečejo k igranju. Puzle drugače niso te­žav­ne, a so razgibane in segajo od pretikanja stikal do enostavne manipulacije z okoljem in odgovarjanja na uganke. So dobrodošel oddih od siceršnje klavs­ke dejavnosti.
Ravno zaradi oblikovanja temnic je Eschalon kljub na­pakam zvečine kar igralen, marsikdaj celo za­ba­ven, čeravno namesto globoke, premiš­ljene izkušnje, na kakršno cika, servira dvajset med­lih ur poteznega Diabla. Če se Kuš­čar­jevci zbrihtajo, lahko v nadaljeva­njih iz tega recepta zvarijo odlično igro. Toda za pr­­venec dvajset zelencev ni priporočen izdatek.

Eschalon: Book 1
založnik: Basilisk Games
objavljeno: Joker 181
avgust 2008