IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Battle Mages
Battle Mages

LordFebo lebdi nad brigado sabljenoscev in odredom orkovskih pračarjev tamani kostkote.

Hecno, kako so v razmaku par mesecev prišli med nas kar trije slični naslovi, fantazijske strategije s poudarkom na izpopolnjevanju lika. Mešanice med klasičnim, bolj akcijsko usmerjenim igranjem domišljijskih vlog v slogu Dungeon Siega in realnočasovnim vojskovanjem, torej. Prvi je bil Once Upon a Knight, zmes vandranja z izbranim likom, vodenja enot in gradnje baze; sledil je Spellforce, bolj zapletena izvedba enakega recepta; sedaj pa karavani sledijo še ruski Battle Ma

Vsaka razvalina, vsaka votlina, vsako pokopališče ima svoje stražarje. Žal gre po večini za kostkote in zombake.
ges. Ti so hudo poprepreščena pravljična igrica, v kateri se moramo skozi vrsto premočrtnih misij zoperstavljati vojskam neumrlih, ki jih je nad sicer idilično deželo priklical hudobni nekrofil. Kot v omenjenih naslovih tudi tu spočetka izberemo lik, konkretno enega od štirih čarovnikov, ki se razlikujejo samo in le po portretu ter začetnih atributih. Abrakadabra-striclja ne šibamo okoli kot otipljivo figuro, temveč je predstavljen kot neranljiv plavajoč duh, skozi čigar oči spremljamo dogajanje. V boju lahko neposredno sodelujemo z metanjem urokov, drugače pa se moramo zanesti na enote, skupke istih bitij oziroma činov fantazijskih soldatov. Število enot je odvisno od vodstvenosti, ki je ena od štirih nadgradljivih lastnosti. Ostale tri so coprniško in vojaško znanje ter zaloga mane. Te sposobnosti višamo in uroke pridobivamo z izkušnjami, ki pridejo od uspešnega mlatenja sovragov.

Tale slika z oddaljenim pogledom je najbolj resničen obraz igre. Tako namreč z vojstvom raziskujemo všečno, razgibano in zelenopisano deželico.

Battle Mages se od sorodnih iger razlikujejo po tem, da se ne ukvarjamo z gradnjo česarkoli ali z urjenjem armade. Soldate, ki segajo od vilinskih lokostrelcev in gnomovskih bombašev prek človeških konjenikov ter vitezov do orkovskih volčjih jezdecev in čarodejev, kupujemo v mestih, dočim cekine najdemo pri poraženih nasprotnikih ali jih dobimo za opravljene kveste. Misija je videti tako, da pričnemo z nekaj četniki in osnovno nalogo, katere cilj je označen na zemljevidku. Ponavadi je na karti mesto ali več njih, kjer si izboljšamo oborožene sile in fašemo obrobne kveste, denimo čistko pokop

Nekatere enote združujejo osem kmetičev, druge tri vargovske jezdece, zopet tretje so posamični čarodeji. Moremo jim dodajati bonitetno opremo.
ališča ali izgon roparjev. Po poti spucamo par brlogov ali gradov (pustolovščina se odvija samo zunaj, nič znotraj) in najdemo kak artefakt, ki izboljša napadalne zmožnosti. Bojevalni sistem je preprost kot vse ostalo in ne ponuja formacij, obnašanja in morale. Na srečo napredni elementi niti niso potrebni, za kar se imamo v prvi vrsti zahvaliti dobri pameti lastnih vojakov. Ti nimajo prav nobenih težav pri iskanju poti na drug konec ozemlja, medtem ko je pohvalno, da sovraga, če ga med pohodom srečajo, pohabijo, nakar pot samodejno nadaljujejo. Tudi v bitki se znajdejo zadovoljivo. Žal (in včasih na srečo) tega ne morem trditi za pripadnike nasprotne strani, ki se jih da z malo potrpežljivosti pogosto pobiti z uroki na daljavo. Čarovnije so treh barv in so napadalne ali obrambne sorte. Da ne bi kot duhec vandrali po pokrajini in s coprnijami zlagoma pobili vseh pošasti, so avtorji vstavili varovalk

Vojska z izkušnjami napreduje, lahko jo zdravimo, blagoslovimo, uročimo ali magično zaščitimo.
o, Mano namreč črpamo iz vojakov in če se preveč oddaljimo, gre čarovniška energija pa-pa.
Četudi te špilek sprva drži, zlasti zaradi luškanega, pravljičnega okolja, v katerem domujejo magija, vilinci, velikani, prašičje krače, vitezi in princeske, ter čeravno se ponaša z dobrim vmesnikom, postane kmalu ponavljajoč se in s tem dolgočasen. Razlogov je več. Na prvem mestu je gotovo dejstvo, da Battle Mages razen linearnega skupka misij ne nudi nobene postranske možnosti (dodatne kampanje, posamičnih misij ...). Zgled Spellforca? Drugi problem je v omejenosti, ki izhaja iz ozkega nabora možnosti, in v enih in istih okostnjaško zombijastih nakazah. Tretji minusek pa je relativno počasno premikanje, pri čemer moramo često večkrat prehoditi celotno območje. Nižja cena sicer nekaj odtehta, a gre vseeno za eno tistih iger, ki hitro zagrabijo, obdržijo pa le najbolj vztrajne igralce.

Battle Mages
založnik: Targem / Buka
objavljeno: Joker 129
april 2004

63
všečna, barvita podoba
preprostost včasih sede
nepritožljiv vmesnik
nudi premalo možnosti in načinov igranja napram ostalemu žanru
ponavljajoči se sovražniki in igranje