IGROVJE
stranka » igrovje » pc » SBK 08
SBK 08

Sneti za spremembo ne faše karpalnega sindroma od norega bezanja miške, ampak od slično divjega privijanja plina.

Dirkačin je malo ... simulacijskih dirkačin manj ... motorščin še manj ... simulacijskih motorščin pa najmanj. Nenavadno torej, da se je italijanska grupa Milestone odlo­čila, da obnovi svojo, na prelomu ti­­soč­letja priljubljeno serijo Superbike. La­­ni je SBK, kot se glasi novo ime, priš­la na PS2 in PSP, letos pa tudi na PC, xbox 360 ter PS3. A velikopotezni projekt ne doda plina dovolj, da bi zmagovalno zdrvel po ciljni ravnini. (Ja, to je bila huda dirkaška prispodoba. Vruuum, je rekla.)

Dočim je MotoGP bolj razpreden po svetu, se Superbike WC raje drži doma v Evropi.

SBK se kajpak osredotoča na istoimens­­ko svetovno prvenstvo razreda Superbike - razlika med njim in bolj znanim MotoGPjem je, da slednji uporablja namensko izdelane motocikle, dočim v Superbiku tekmujejo prirejeni modeli iz obi­čajne prodaje. V ta namen igra ponudi uradno licenco za dvokolesnike, moštva, proge, proizvajalce in voznike. Govorimo o Maxu Biaggiju in Troyu Baylissu (lanski prvak James Toseland je skočil v Moto­GP), o modificiranih produkcijskih mašinah v slogu yamahe YZF-R1 in ducatija 1098 RS 08, pa o Brnu, Monzi ter Magny Coursu. Toda licenca ni popolna: na­mesto štirinajstih stez jih je vdelanih dvanajst (manjkata Portimao ter, šmrc, kultni Nurburgring), in namesto osemnajstih moštev, kolikor jih je v resnici, jih je le ducat, kar pomeni ustrezno manj voz­­nikov od oficielnih tridesetih.

Priporočam igrator, ki omogoča analogno dodajanje plina, recimo joypad za xbox 360. Igro so ustvarili s takim v mislih – digitalno (tapkajoče) dodajanje plina s tipkovnico je nezanesljivo.

Kar se igranja tiče, je SBK 08 manj namenjen ljubiteljem takojšnje dostopnosti kot Climaxov MotoGP '07 (Joker 171, 71). Nima akcijskega modusa, v ka­­­terem si z enostavnimi kontrolami pičil po izmiš­ljenih pistah, in čeprav se trudi s petimi nivoji rea­lizma in kupom izbir ustreči vsem sortam igralcev, ne more sk­ri­ti resnobnosti. Če vključiš vsa pomagala in izklopiš težje reči, se ti ne bo treba noro truditi, mi­mogrede pa tudi ne boš zma­goval. No, prave bar­ve se raz­krijejo na najvišjih nas­tavitvah. Tam si kaznovan za vsako sla­bo pospeševanje, zaviranje, na­gibanje in šlatanje peska ali trave na­mesto asfalta. Motocikli se izka­žejo za občutljive živalice, ki zahtevajo nenavadno intimno poznavanje zavojev. Nanje se je treba pripravljati dosti prej, kot če bi sedel v avtu, prostora za popravljanje napak je malo, v gneči letiš po zraku ob količkaj pretiranem dotiku, ob pospeševanju je treba paziti na oddrsavanje zadnjega kolesa in neljubo postavljanje nanj vsled prehude sunkovitosti. Poleg tega so vdelani ločene zavore za zadnje in prednje kolo; dež, v katerem je treba biti orenk pazljivejši; potrošnja goriva; obraba gum; spodobno podrobne nastavitve motocikla; in telemetrija. Zanimivo je, da imaš v garaži inženirja, ki ti streže z nasveti (škoda, da le v obliki seznama tekstovnih okvirčkov), ponovljeni posnetki pa so sestavljeni iz najbolj vznemirljivih trenutkov. Te reči so kul in ljubitelj dvokolesnikov, ki hoče rezljati stotinke z rekordov na podlagi vse boljšega obvladanja kar zah­tevnega voznega modela, ne bo razočaran.

Drobnejših pomanjkljivosti v voznem modelu je še: slaba dinamika koles pri zaviranju, nekam umetno postavljanje na zadnje kolo, ni izbire ...

SBK 08
založnik: Milestone / Black Bean
objavljeno: Joker 181
avgust 2008

66
motorščin manjka, zlasti na raču­nal­­nikih
le 30 EUR
poudarek na realizmu
uradna licenca ...
... ki pa ni popolna
preveč sterilna in nedodelana, da bi sekala
luknje v voznem modelu

 
sorodni članki