|
Devil May Cry 4 Sneti ne ve, kam bo šla serija od tod, ga pa veseli, ko vidi, kako trdno (ji) zdaj stoji.
DMC4 je nebrzdan tretjeoseben sekljaški kažin z meči, pištolami in peklenščki. Taki so bili že prvi trije deli, a štirica vsled zglancane podobe, ki se na peceju povzpne v urnebesne ločljivosti in je v DX10-gvantu opremljena s slastnimi učinki, preide na nov nivo impresivnosti. Uzreti plamenečo kentavrsko pošast z mečem proporcev mojega otepača je eden prizorov, ki se za vedno vtisnejo v spomin. Isto velja za druge šefe, od gromozanske krastače prek angelskega kopjanika do oživljenega velekipa. Šefi so bili vedno zaščitni znak serije in štirica rada postreže z evolviranimi starimi. Isto velja za običajne gomazljivce, med katere je zadegano nekaj platformskih izzivov in miselnih lešnikov. Vse skupaj pa objema štorija o starcu, ki odpre hudičevska vrata, da bi postal rešitelj sveta. Fabula, polna hudih animacij, je zopet narejena animejsko, cveti na zapretiravanosti in resnobnost še ostreje meša s smehom.
No, vse ni v pripovedi in izvedbi. DMC4 se ponaša z enim najbolj popolnih borilnih sistemov, ki je z mnogimi detajli in združevanjem potez v imenitne kombinacije v zvrsti na drugem mestu, za Ninja Gaidenom. Za to sta zaslužna glavna lika - dobri stari človekodemon Dante ter novi protagonist, mrki Nero. Dihotomija rabi večji dvojnosti zgodbe in hkrati botruje svežini tepežkanja. Nero je namreč oborožen s samosvojim mečem, ki pozna tri stopnje jačanja udarcev, revolverjem in demonsko roko. Ta njegovo bojevanje jasno loči od Dantejevega, saj spake z njo povleče k sebi in jih treska ob tla, odgovorna pa je tudi za mega specialke. Razliko najbolj občutiš, ko v zadnji tretjini igre, ki z dvajsetimi misijami traja prav toliko ur, opustiš Nera in prevzameš Danteja. Ta se vrača s štirimi slogi, rezilom ter več strelnimi krepeli, od pištolarskega para ebony & ivory do bazuke v kufru. Izkušnja ti tokrat ne bo okrnjena, čeprav si levak, ki bi rad le razbijal po gumbih. DMC4 je, za razliko od nadzahtevne trojke, prijaznejši do pekov: ne le, da sprva ponudi le srednje težavni in preprosti modus, maveč omogoča tvorjenje sicer zapletenih verig udarcev z drkanjem enega gumba in samodejno prilagaja zahtevnost šefov. Pravi moški bodo upravičeno zgroženi, a poanta Devilov je bila vedno obvladancija sistema na višjih težavnostih, ki se odklepajo sproti, pri čemer so najzahtevnejše orenk izziv. Ponavljanje enih in istih gibov ter kombinacij ti ne prinese visokih ocen in točk, zaradi česar se ti mati odpovedo in te vaščani zasmehujejo. Vsaj na Japonskem.
Špil kajpak ni idealen, na računalu mu očitam isto kot na konzolah. Platformski elementi so dodani malce na silo in uganke so kvečjemu solidne. Izkušenca bo zmotilo, da mora preigrati vso igro na dokaj nizki zahtevnosti, če hoče odkleniti višjo, in enako storiti za vsako naslednjo. Začetniki pa bodo zgroženi nad par hudobnimi nadaljevalnimi točkami, ki mejijo na vračanje na začetke nivojev iz DMC3. Vsakogar bo motila nekam okorna kamera, zahtevalce epskih proporcev svežine pa bo negativno presenetila reciklaža iz prejšnjih delov, tako šefov kot gnusobic, Dantejevih stilov in orožij. Ne seže pa to do kolen drugi ekološki potezi: v zadnji tretjini se kot Dante vrneš po vsej poti, ki si jo prej od mestnih ulic prek zapuščenega gradu in snežnih planjav do džungle opravil kot Nero (s tem, da je lažja kot prejšnja!), ter se spopadeš z vsemi šefi. Nakar jih SPET fašeš v glavo. Poleg tega bistvenih nadgrajenosti glede na xbox in playstation ni. V modusu legendary dark knight naletiš na še večjo maso sovragov, medtem ko turbo hitrost pohitri dogajanje. V redu, a pogrešam spletne lestvice s konzole, katerih odsotnost pri igri, ki je usmerjena v rezultat, ni tako majhen minus. Drugače sta izvedenki za PC in konzole enaki, vsaj če imaš na računalu plošček v slogu onega za xbox 360, se pravi z dvema gobicama za nadzor lika in kamere. Igranje s tipkalom (miška je mrtva) je v naslovu, tako prirejenem joypadu, namreč precej nepraktično.
A temu navzlic štirica dostavi, kar se je namenila. Sicer upravičene kritike se pretežno razkrojijo v mamojebni energiji in dobro načrtovanih spopadih, kjer spoštuješ malodane vsakega capina ... predvsem pa v mlatenju, ki je obenem dostopno in globoko. DMC4 lahko tako traja mesece, saj mojstrovanje zahteva dosti časa, po udarnem zaključku kampanje pa čakajo arena Blood Palace in višje težavnosti, ki subtilno spremenijo pristope. Še dobro torej, da je zadeva prišla na računalnike. Tisti, ki pravijo, da to 'ni igra za PC', naj gredo raje jarke kopat, kot da kvarijo užitek poštenim ljubiteljem še bolj poštenih akcijskih pokolov. |
86
sorodni članki
![]() |
|