IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Silverfall: Earth Awakening
Silverfall: Earth Awakening

Vandrovec se prebudi zehajoč in v blatu.

Earth Awakening je samos­tojna razširitev za povpreč­ni akcijski frp Silverfall (J165, 67), ki je dosti obljubljal s prostim razvojem lika in bojem med naravo in tehniko, a so ga francoski avtorji Monte Cristo utopili v površnosti in nepretresljivosti. Zgodovina se ponavlja ...

Dežurni zlobci so tokrat kulske, a ponav­ljajoče se frankensteinovske nakaze.

Špil se ne ukvarja z razlaganjem zgodbe za nazaj in te rukne naravnost v opanke novopečenega kralja, ki brani prestolnico Silverfall pred klišejskim megalomanskim negativcem. Itak je štorija šibko sp­letena in za to medlo izkustvo poznavanje izvirnika niti ni pot­reb­no. Igranje je moč nadaljevati z likom, s katerim si dokončal Silverfall, oziroma začneš z na novo ustvarjenim junakom 45. stopnje, usmerjenim k naravi ali znanosti. Na izbiro sta dve sveži rasi - trpežni škrat in gibčni kuščar - od sedaj skupno šes­tih, Awakening pa ponudi še pošten nabor usmeritev, ki jih lahko v štartu poljubno priredimo. Takoj spo­četka lahko izbiraš med vsemi osmimi pomagači od prej, od katerih moreš s sabo hkrati vlačiti dva. Novih ni sploh.

Šefi so kar impresivni in domišljijski. Žal pa je njih pomor le vprašanje potrpežljivosti in maratonskega klikotanja.

Ko se lotiš igranja, najprej opaziš nov vmesnik: slabo kopijo Diablovega je zamenjala slaba preslikava onega iz World of Warcraft. Na srečo so ubili zanič kamero, ki je sedaj povsem pod tvojim nadzorom, in uredili zblojen kompas. Drugje je najočitnejša pridobitev klepanje predmetov, ki obsega celo novo drevo sposobnosti. Opremo tvorimo iz materiala, ki ga puščajo tepeni sovragi, in je na­če­loma močnejša od tiste, ki jo najdemo. A da ustvariš kaj res uporabnega, moraš v izdelavo vložiti nesorazmerno veliko točk, med vso igro pa naletiš na bore malo materialov, zaradi katerih bi bilo krepelo sploh vredno kovanja. Gre za prisiljeno kopiranje obrtništva iz spletnih masov­š­čin, ki mu v take baže igri ni mesta. Pridodanih je še nekaj pretežno nekoristnih veščin, namenjenih pobijanju, in tu so demoni, ki jih pripopaš na opremo, nakar naj bi se razvijali in prinašali vse večje bonuse. A ne glede na ves trud mi jih nadgraditi ni us­pelo. Sta­ri beri opreme Earth Awa­ke­ning doda skupek friš­ne, ki pa ne pomeni nobene spremembe igranju.

Vaša gnada s podaniki uslužno deli neprilike vsakda­na. Ta kovač vas pošlje po svoje kladivo. Smeh.

No, težave se tu šele začnejo. Zahtevnost je recimo enako zmedena kot prej. Tvoj zvečine neuničljivi trolovski bojevnik bo krepnil takoj, ko se ga resneje lotijo sovražni coprniki, kar se zgodi na morda treh mestih, dočim bo čarodejski lik piskal dosti više. Čeprav ukrajinska izpostava Monte Crista boja ni čisto zavozila in je nekaj srečanj dobro izpeljanih ter zabavnih, mlatež preveč niha med dolgočasno rutino ter sitno zateže­nostjo. Za nameček ima čisto preveč rad do­ločene poklice. Višek tumparije so še­fovski stvori, ki so domiselnega videza, a so daleč od strahospoštovanje vzbujajočih Diablovih poslovodij ali ugankarsko zastavljenih šefetin iz Dungeon Siega. Vse namreč v prvem poskusu odstraniš z enostavnim, tumpastim dolgotrajnim praženjem in vmesnim lokanjem napitkov. Zehalno. Kar se kvestov tiče, je tvoj kralj blazno neizkoriščen. Ne počne namreč ničesar, kar bi se vladarju spodobilo, saj te vsak nizkotnež pošilja po dolgo­čas­nih opravilih. Udinjanje naravi ali tehnologiji skozi odprave ponikne domala takoj po začetku igre, medtem ko lahko na naprednosti v slogu upravljanja kraljevine ali celo diplomacijo kar pozabiš.
Še sreča, da nova glasba manj najeda in da področja, po katerih se pojaš, niso več pusti enobarvni zmazki, tem­več pisana, lepo oblikovana, raznolika ozemlja ter temnice, ki segajo od tropske obale prek kristalnih goz­dov do uročene knjižnice, kjer se spopadamo z oži­velim pohištvom. Nasploh se prizorišča odlično skla­­dajo s stripovskim videzom likov in šele zdaj je Sil­verfall slogovno enoten ter očesu prijazen. Lokacije so odprte narave in jih lahko prosto raziskuješ, za kar si nagrajen s kakšnim dodatnim kvestom ali vsaj skrinjo z opremo.

Okolja, nabrana z vseh vetrov, so pisana in lepa. Na nalagalnih zaslonih jih boste občudovali še predolgo :).

No, kljub temu in nekaj drugim odlikam (instantno potovanje in brzinsko zdravljenje po boju, ki pripomoreta k gladkosti, za frpjke tipična privlačnost zaradi kves­tanja ter bildanja lika) je Earth Awakening podpovprečno akcijsko igranje vlog z dosti neizkoriš­če­ne­ga potenciala. Zdi se, da so ustvarjalci leto dni delali zlasti na bogatem okolju, saj so novi elementi vpeljani površno, prevod v angleščino je katastrofalen, štorija pa mizerna. Nadalje je igra strojno dosti pre­zah­tev­na, včasih se sesuje, nalagalni časi se znajo povzpeti do več minut (!), medtem ko ljudi stradajoče več­igralst­vo trpi za lagom. Obliža ni, igre pa Monte Cris­to na svoji vsemrežni strani niti omenja ne. To pove zadosti.

Silverfall: Earth Awakening
založnik: Monte Cristo
objavljeno: Joker 179
junij 2008

54
mestoma spodoben boj
pisane lokacije
samosvoj slog
šibke novosti
kilava zgodba
neurav­no­­te­ženost
rutinskost
kup tehničnih neprilik