|
Imperium Romanum Yohan spet veselo preprodaja sužnje in skrbi, da ima njegovo mesto dovolj kurtizan. Ko le ne bi zgorel kurbenhaus.
Bržda ste opazili, da zadnje čase izhaja vse več na pol končanih iger. Nagnjenje k temu je posebej vidno pri založbah in skupinah, ki se še uveljavljajo. Zato me je vnaprej stresla mrzlica, ko sem vstavljal plošček z Imperium Romanum, izdelkom založnika nizkocenovnih izbljuvkov Kalypso Media in skupine bolgarskih (res!) programerjev Haemimont Games. Sploh ker se oboji preizkušajo tam, kjer sta medlela profesionalna Caesar 4 (J158, 66) in CivCity: Rome (J157, 69). Nadalje je špil v bistvu nadaljevanje dokaj plitkega Glory of the Roman Empire (J156, 66). A čeprav je videti malodane enak kot slednji, se igra bolje ter predvsem drugače. Kdo bi si mislil.
Opravka imamo seveda z upraviteljsko simulacijo v času starega Rima, med letoma 509 pred našim štetjem, ko je postal republika, in 120 našega štetja. Znajdemo se v vlogi diretoreja zaselka, ki ga je treba dograditi, razviti in braniti. Klasika. Uporabniški vmesnik je ostal od predhodnika, kar je dobro, saj mu ni manjkalo nič. Vse je hitro dostopno z desnim gumbom in nekaj ikonami. Dediščina originala je prav tako več kot spodobna grafika, le da je izpiljena in razžužkana. Trgovski sistem in delo z dobrinami sta v osnovi povzeta, čeprav nekaj sprememb je. Najprej moramo poskrbeti za temeljne potrebščine, se pravi za les, kamen in glino. Te nucamo za gradnjo in vzdrževanje vseh stavb, sicer kratko in malo pogorijo. Kot v sorodnih igrah imajo objekti vsak svoje območje, kar pomeni, da morajo za delovanje v okolici običajno imeti vir(e) določenih dobrin. Ko smo preskrbljeni z osnovami, sledi tolaženje plebejskih želodčkov. Njiva žita s pekom, prašičja farma z mesarjem in ribič poskrbijo za to težavo. Prebivališča se nato kmalu začno širiti, od koč prek domusov do vil, njih patricijski okupanti pa zahtevati dodatne ugodnosti, ki so na voljo, ko postavimo namenske stavbe:
V nasprotnem primeru sledi upor, ki ga je moč zatreti le z dovolj pretorskih mirovnih sil ali če ustrežemo zahtevam rulje. Trgovina temelji na tem, da lahko ena postojanka kupuje ali prodaja samo določeno dobrino. Nič kompliciranja. Finančni model so močno prenovili in nadgradili, saj se z denarjem ne ukvarjamo zgolj mi kot upravitelj, pač pa je hkrati statusni simbol prebivalcev. Tako brezposelna gospodinjstva tolčejo revščino ter producirajo kriminalce in piromane. Glavni vir dohodka ostajajo davki, trgovanje in občasni prispevki senata. Poklici so zdaj ločeni na ženske (krojačice), moške (drvarji) in uniseks (kmetje / kmetice), kar ravno prav zagama dogajanje. Vse prigarano je treba tudi braniti in občasno napasti barbare. Vojaški model je enostaven, a ne tako kot v predhodniku. Zdaj lahko vojsko pešakov (hastati), lokostrelcev oziroma konjenikov prosto premikamo in jim določamo osnovno postavitev. Boj pa še vedno sloni na sistemu pokaži in klikni na ravni cele čete. Kar je pri tej igri zamišljeno in izdelano nadpovprečno, so kampanja, scenariji in podnaloge. Kampanja je maskirana v časovnico s šestnajstimi nepremočrtno razporejenimi scenariji, ki se razkrivajo glede na že končane. Scenarij se konča, ko opravimo vse linearno zastavljene podnaloge v njem (ponavadi jih je okrog dvajset). Te segajo od postavitve določene stavbe prek ozdravitve kuge in grabljenja denarja do uničenja barbarske vasi. Izberemo lahko celo tri naenkrat, vmes pa najdemo tudi povsem zgodovinsko korektne dogodke (prenova Rima po hudem požaru, na primer), opremljene s kratko nevsiljivo lekcijo. Naloge so lepo uravnotežene, za težkimi, ki jih lahko izpolnjuješ pol scenarija, pridejo lahke. Pet jih pade v par minutah, če si dobro zasnoval selo, in obratno. Tudi zaradi tega igra vleče kot hudir.
Seveda pa na Imperium Romanum leti tudi par zamer. Prva je ta, da gre samo za izpopolnjen star špil z zasičeno tematiko, pri Jupitrovi streli. Manjka mu nalinijsko udejstvovanje, čeprav je res, da tega v dotični zvrsti ni tako lahko vnesti. Vprašljiva je vloga cest, ki gibanje niti ne pohitrijo, ampak bolj usmerjajo promet. Do izraza pride splošna težava nelinearnih kampanj, da znajo hitro biti prekratke. In kak poklic več ne bi škodoval, kaj šele stavba ali dobrina. Kljub temu pa je igra dober korak v pravo smer. Če se bodo avtorji odločili narediti dodatek samo z novo kampanjo ter novimi stavbami, nemara postavljen v drugo zgodovinsko obdobje, in pustili ostalo pri miru, ne bodo bankrotirali. |
75
sorodni članki
![]() |
|