IGROVJE
stranka » igrovje » pc » TimeShift
TimeShift

Izjemna zamisel, izpeljana površno, se pri­du­ša Quattro, ko se mu raketa ustavi tik pred nosom.

Izmisliti si novo idejo za igro v bistvu ni težko. Ozreš se po uspešnicah, pobereš iz njih dobre zamisli, spremeniš imena in prizorišče, pa je. Evo TimeShifta, ki je po frankensteinovsko zlepljen skupaj iz delov Half-Lifa, Hala in Maxa Payna. Ni pa to nujno slabo!

Špricanje krvi po zaslonu je sicer špilovni stereotip, a znatno pripomore k vzdušju nizkoproračunske ZF-akcijade.

Torej, v TimeShiftovem svetu so znanstveniki nare­di­li obleko, ki omogoča potovanje skozi čas. Ker spodbujajo tekmovalnost, je druga ekipa že izdelova­la izboljšan model, beto. A šefu celotnega projekta napredek konkurentov ni dišal, zato jim je pričel ote­že­vati delo, nakar je lepega dne pograbil svojo oblekico in izginil v času. Fante, zadolžen za beto, se odloči, da se bo podal za njim, toda laboratorij iznenada strese eksplozija. V zadnjem trenutku preskoči v času - in se znajde v alternativni preteklosti, kjer div­ja vojna. Oblekica izdavi, da se ne more več vrniti v svoj čas in prostor ter aktivira lokalno manipuliranje ure ...

Človek si težko predstavlja, da bi koga do smrti povozil z ATVjem. Toda hitrost vseeno ubija :).

Jep, pred nami je prvoosebna streljanka, ki kla­sič­nim strelskim sposobnostim doda novo dimenzijo up­ravljanja s cajtom. In ta se brž izkaže za hudo potrebno, saj običajen pristop iz vas v trenutku naredi pašteto. Za razliko od drugih iger, kjer vas napada dosti brezmožganskih beštij ali malo pametnih, so tu nasprotniki številčni, premeteni in nevarni, nekateri celo neranljivi. Umetna pamet, ki jih vodi, takisto ni od muh. Znajo se iz­mi­kati in iskati zaklon, delati skaarjevske premete, klicati na pomoč in si poiskati drugo orožje, če jim ga iz­pu­lite iz rok. S tem, da tu govorim le o navadnih vojaceljnih, v katere bos­te natrosili največ svinca.
Kako jih torej premagati? Preprosto: ustavite čas. Za razliko od Maxa ali Princa, kjer se je upočasnila oziroma previla nazaj vsa igra, TimeShift upo­časni zgolj dogajanje okoli vas. Lah­ko ga tudi ustavite ali ga celo zavrtite nazaj, vse to s pritiskom na tip­ko. Obleka bo izbrala situaciji naj­bolj primeren časorez, če želite, pa lahko sami uporabite drugega. Koliko ure lahko zlorabite, določa po­ka­zatelj, ki se hitro izprazni, a se rav­no tako brzinsko napolni nazaj, da vam omogoči nove vragolije. Kmalu postane jasno, da je upravljanje s časom ključnega pomena, da pos­pra­vi­te kanalje. Da reč ne bi postala enolična, kasneje uletijo nasprotniki, ki prav tako režejo čas, medtem ko kanonfuter dobi ščite. Za nameček so tu miselni orehi, ki zahtevajo ča­sotresk (tek skozi nevarnosti, po ne­stabilnih površinah ali odpiranje prehodov). Je pa res, da jih je nekam ma­lo in so docela enostavni.

Spektakularnih eksplozij, kot se za streljanko spodobi, ne manjka. Tole napravi ena sama raketa.

Pokalic je devet. Od običajnic so tu piš­tolica, primerna za samomor, avtomatska puška in šibrovka (najboljše orožje za boj od blizu), ostrostrelka, težki mitraljez ter metalnik ra­ket. Med energijska krepela pa sodijo EMP-puška (bah), lok z eksplozivnimi puščicami (seka) in 'sur­ge­gun', ki se izkaže za koristnega samo na koncu. Vse streljajo na dva načina, s sabo pa lahko vlačite največ tri, po­dobno kot v Halu. Nabor zaključujejo granate, do katerih pridete redko. Okolje je tipično pos­tapo­kali­p­tič­no, z razrušenimi zgradbami, jaški in tuneli, ob­čas­no se znajdemo tudi na odprtem. Zanimivo je videti, da lahko določene objekte uničimo, recimo stražni stolp z metalcem raket (seveda pa na enak način ne moremo sesuti vrat). Ker - huh? - ne moremo teči, so nam za premagovanje večjih razdalj na voljo raz­ve­seljivo hitri in okretni štirikolesniki. Med vožnjo ne moremo streljati, lahko pa še vedno režemo čas.
A prav ubadanje z uro, ki je bistvo TimeShifta, se sčasoma izkaže za njeno hibo. Kakor je prvih nekaj ur zabavno, se človek naveliča gle­danja sveta v počasnem posnetku ali celo ustavljenega. Od približno dva­­najstih ur, ki jih potrebuješ za do­­kon­čanje na normalni težavnosti, jih gotovo deset preživiš v sivem me­hurju. Več običajne strelske ali ce­lo skrivalne akcije bi vse skupaj precej uravnotežilo. K očitkom pa lahko dodam še nekaj tečnih hroš­čev, zaradi katerih je namestitev po­pravka nujna.
Vem sicer, da je šlo dete skupine Saber skozi hude porodne težave, in ava Sierri, da jim je dovolila špil spisati skorajda na novo, brez teženja o zamudi. Toda igra se še vedno zdi nedokončana. Morda jim uspe v nadaljevanju, ki ga konec ne le napove, temveč kar zahteva.

Večino igre boste prebili v časovnem mehurčku, kar pomeni, da bo svet modrikast ali celo rjavkast. Sčasoma postane tečno.

TimeShift
založnik: Saber Interactive / Sierra
objavljeno: Joker 174
januar 2008

71
skorajda neomejeno poigravanje s tokom časa
omejitev pokalic
so­lidna zgodba
pametni sovragi
prelahki miselni deli in premalo njih
časorez postane dolgočasen
površnost pri izdelavi