IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Universe at War: Earth Assault
Universe at War: Earth Assault

Sneti si za spremembo ne obrabi dlani, a si jo zlomi, ko nenavdušen pade s stola.

Nobenega dvoma ni, da postajajo realnoča­sov­ne strategije vse bolj kompleksne. Razvoj gre v tako smer, da se ljubitelj dotičnih začenja počutiti kot garaški žongler v ruskem cir­ku­su, saj mora naenkrat paziti na sto stvari. Besni klikot je posledica silnega upravljanja z drobnarijami, 'mikro­me­ned­ž­menta', na katerega je na­mig­nil že Warcraft 3, dokončno pa se je utelesil v Company of Heroes in Supreme Commanderju. Dotična izdelka so gotovo financirale skrivne lože zlobno hehetajočih se ortopedov in kiropraktikov, ki ra­ču­najo na šejkovski dobiček od montiranja opornic ter ma­za­nja žavb. Le nekaj tednov orenk igranja SupComa in CoH je namreč potrebnega, da je tvoja dlan nared za od­pad, saj nima miru niti za sekundo, zaradi česar ti lahko skozi karpalni tunel kmalu zapelje tramvaj.

Takale masa je običajna. Zahakljaš vojsketino in se napotiš proti sovragu, na poti posiljujoč kozle. Štos je v tem, kdo bo sestavil učinkovitejšo armado.

Grupi Petroglyph, sestavljeni iz mnogih bivših članov Westwooda, velja načeloma nagniti klobuk, da se niso dali kupiti dohtarskim ložam. Universe at War ne mara za nove fante na bloku, temveč upošteva ža­nrske zapovedi, kot so bile napisane včeraj. Drugače rečeno, je staromoden RTS, ki se v marsičem opira na svojega predhodnika, Star Wars: Empire at War (J152, 70), ta pa je obilno kopiral iz Command & Conquerja. A medtem ko je slednji zlasti s Tiberium Wars napredoval v relativ­no zamotano akcijsko realno­časovko s številnimi mo­dernimi elementi, Universe at War samozadovoljno biva v časovni zanki. Ne pozna izkušenj. Ne omogoča razpostavljanja v formacije. Ne šmirgla skrivanja v stav­be. Minimalno se zanima za vpliv terena. Pozna le naj­bolj osnovna povelja enotam, med katerimi je attack move, ni pa stand ground. S čistega strateškega vidika ostane na rav­ni Empi­re at War, ne­ka­ko se poravna z War Front: Turning Point in delno z Rise of Legends, lulat ga pelje velika ve­či­na no­vejših preds­tav­­nic zvr­­sti, od Ti­be­rium Wars prek Dawn of War do Mark of Cha­os. CoH in Sup­Com pa sploh.

Masariji štartajo kot tajinstvena, skoraj nadnaravna bitja, a kmalu se izka­že, da so na ravni ostalih dveh frakcij. Aja, špilu manjka urejevalnik kart.

To je zlasti očitno, če omejiš pogled na puščavniško kampanjo. Slednja vpelje nov futu­rističen univerzum, v ka­te­rem se za nadzor nad Zemljo spo­pa­dejo tri strani: plemeniti No­vu­si, zlobna Hierarhija in skriv­nostni starodavneži Ma­sa­riji. Odbitim Rise of Legends svet po raznolikosti in izvirnosti ne more konkurirati, saj se frakcije omejujejo na ZF-kli­še­je. Le-te so avtorji našli v šundovskih romanih iz petdesetih let prej­š­njega stoletja, medtem ko je še dosti bolj očitno nas­lanjanje na sodobne vire, kot so Dan neodvisnosti, Brezno, Vojna svetov ter, aha, Starcraft. Hierarhija se nakani modri pla­net izsesati in ga spremeniti v puščavo, ker to pač počne; Novusi, ki so jim že dolgo trn v peti, pri­sko­čijo na pomoč ljudem, ki se jim brez uspeha upirajo; nakar se pojavijo Masariji, ki so pred tisočletji ustvarili Hierarhijo. Uf, uf! Štorija, ki teče skozi debatne krožke in s srčkom narejene ter nato v video slabo stisnjene vmesne sekvence, je temu dometu ustrezna. Zanaša se na nekaj splošnih herojskih likov in se jemlje preveč resno, da se iz nje bi mogli delati norca. Če bi vedela, da je trapasta, kot oni v Act of War in Tiberium Wars, bi bilo dosti bolje. Prav tako je polna logičnih lukenj in najbolje je, da ob njej ne razmišljaš preveč, ampak da se ji prepustiš, kot bi se prepustil filmu B-kakovosti, ki je šel naravnost na video. Je pa res, da na svoj brezmožganski način po­nuja nekaj zabave in dolgotrajnosti, saj neutrudno na­p­leta praktično med vsako misijo.

Universe at War: Earth Assault
založnik: Petroglyph / Sega
demo: natlačenka 173
objavljeno: Joker 174
januar 2008

69
tri zanimive, dejansko samosvoje strani
svež ZF-univerzum
zani­mi­vo, dokaj globoko večigralstvo
nedomišljijske puščavniške misije
velika poe­nos­tavljenost
slaba umetna pamet
za poln multiplayer hoče zlati Games for Windows Live
tečna hroščatost