IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Chicago 1930
Chicago 1930

Tangica spet pozabi napisati to vrstico, zaradi česar jo prerešetamo glavičima.

Chicago, 1930. Ampak to ste že vedeli. Amerika je zabredla globoko v finančno krizo, državljani pa tolažbe ne smejo iskati v kozarcu. Poleg gospodarske krize sodrga tako trpi alkoholno sušo, ki je posledica prohibicije. Edini kraji, ki točijo prepovedano pijačo, so skrite pivnice pod nadzorom mafijskih šefov. 1930 vetrovnemu mestu vlada najmogočnejši med zločinci - 'Brazgotinec' Al Capone, ki mestu poveljuje z železno roko. Ker ima v žepu večino mestnih politikov in policistov, je nedotakljiv, vsaj dokler se nadenj ne spravi vsa moč ameriške finančne policije. Vse je pripravljeno za veliki spopad, ki pa se hitro razvodeni v brskanje po davčnih prijavah in iskanje utaj. Namesto vojne dobimo

V spopadih ne gre računati na pomoč olesenelih kolegov, katerih možganske votline so polne olivnega olja in kanelonov. K sreči so sovragi enaki.
dolgočasno lekcijo o upravljanju zločinskega podjetja, ki jo prekinjajoizpadi gangsterskega mačizma in nadutosti. Kar nikakor ni tisto, kar smo pričakovali.
Enako velja za igro Chicago 1930, ki so jo spisali pri podjetju Spellbound, avtorjih odličnih Obupancev (Desperados: J93, 89). Ako ste pričakovali zahtevno taktično strategijo v stilu Komandosov, Chicago ni igra za vas. Pravzaprav je težko vedeti, komu bi bilo to skropucalo pisano na kožo, saj nima niti kančka igralnosti, ki smo je vajeni od povprečnega klona omenjene uspešnice. Začetek je skorajda obetaven, zakaj na prvi pogled je vse tako, kot mora biti. Dvorazsežna izrisana ozadja so lepa na pogled in rahlo risankasti liki povsem všečni. A iluzija zabave se razblini s klikom na miškin gumb. Vaša naloga je uspešno opraviti deset nalog v vlogi zlikovcev in dodatnih deset v hlačah zvezne policije. Odvisno od naloge imate pod nadzorom skupinico možicljev, ki jih sprehajate skozi ne pretirano raznolike in dokaj nedomiselne zemljevide, večinoma pokradene iz velikih gangsterskih filmov. Skrivnost uspešne komandov

Boj poteka, kot teče ura. Ker ni moč načrtovati spoadov ali si vzeti minutke za premislek, se bitke rade sprevržejo v brezumno klikanje.
ščine je v zlovešče zastavljenih ugankah, ki jih je pogosto moč rešiti s spretno kombinacijo pameti, hitrih prstov in kančka sreče. Te spretnosti so v Chicagu odveč. Čeprav vašo grupico sestavlja več posameznikov, ki so bojda strokovnjaki v izbranih disciplinah, je njih umetna pamet obupna, saj sami ne postorijo popolnoma nič pametnega. Kar je nadvse nadležno v bojih, ki potekajo v resničnem času. K sreči sovragi niso nič bolj pametni, saj napadejo takoj, ko ugledajo vaše kriminalčke. Vendar se to ne dogaja pogosto, saj je treba sovragu največkrat stopiti dobesedno pred nos, da vas opazi. Podobno površna je vsa umetna pamet, ki se največkrat ne odzove na dogodke, ki jih programje ni pričakovalo. Iz tega razloga lahko mirno pretepate osumljenca meter za njegovim pajdašem, ne da bi ta trznil.
Takim traparijam navkljub bi se Chicago 1930 skorajda dalo igrati, če bi nam programerji ne zaupali nadzora nad četico vojakov, ki so v bitkah docela neuporabni. Čeprav je orožja na prizoriščih dovolj, svoje stričke pa lahko dodatno opremite pred misijo, je upravljanje z orožj

Vsaj raziskovanje ličnih stopenj je zanimivo, saj tako odkrijete bližnjice in skrite predmete, kar vam lahko pomaga k uspešnemu končanju naloge.
em po nepotrebnem zapleteno in okorno, medtem ko boste o uporabnosti večine objektov, ki jih lahko poberete, le ugibali. Takisto upajte, da vam med bitko ne bo treba napolniti orožja, zakaj vaši podaniki te nadvse zapletene naloge ne morejo opraviti sami. K sreči je menjava streliva izvedena na najbolj naporen in neprimeren način, tako da se nikakor ne razlikuje od površnega programiranja, ki zaznamuje ta izdelek absurdne umetnosti. Ko vam gre za nohte, lahko s pritiskom na gumb hitrost prepolovite in noro klikanje opravite dvakrat učinkoviteje. A to žal ne pomaga dosti, saj besno udrihanje po miški ni tisto, čemur bi strategi rekli dobro programiranje. Še dobro, da se ima vaš glodalec priložnost odpočiti v dolgih minutah igranja, ki se, zahvaljujoč počasnim gibom, pogosteje zdijo kot ure.
Površnost, slabo oblikovanje in pomanjkanje izvirnosti so smrtni udarci naslovu, ki je pravzaprav obetal. Igralec se med duhamornim premikanjem skozi stopnje boleče zaveda, da izdelek, ki ga je kupil, nikoli ne bi smel uiti z diskov, na katerih so ga pred očmi javnosti skrivali avtorji. Pri tem nič ne pomagajo brihtnosti, kot so ikonice z občutki nad glavami vseh likov, spodobna, a v končni fazi ponavljajoča se glasbena podlaga in pokazatelj nevarnosti za aretacijo, ki rabi kot moralni kompas, ko se odločate, katerega nasprotnika poslati na drugi svet in katerega v bolnišnico. V slednjo, še raje pa na prvega bi bilo treba poslati tudi tole skropucalo.

Chicago 1930
založnik: Spellbound / Wanadoo
demo: natlačenka/tlačenka 127
objavljeno: Joker 128
marec 2004

48
spodobno vzdušje
lična grafika
času primerna glasba
igrati je moč za obe ekipi
nadvse duhamorna
obupna umetna pamet
okorno vodenje likov in upravljanje z inventarjem
ni gumba za premor