IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Guild Wars: Eye of the North
Guild Wars: Eye of the North

Luni

Ne, ne zehajte in obračajte strani! Eye of the North ni še eden v vrsti istokopitnih dodatkov za Guild Wars, marveč je nekaj posebnega. Ne samo za dosedanje oboževalce Arenanetove polmasovščine ali večigralske podzvrsti, temveč za vso špilavno industrijo. Prvič se je namreč pripetilo, da je tako visokoprofilen naslov dobil razširitev, katere namen je povezati zgodbovne niti, zaokrožiti izkušnjo in igralca pripraviti na nadaljevanje. Kot zaključno poglavje dobre knjige, bi lahko rekli.  Oko severa je zategadelj že na prvi klik orenk drugačno kot Factions (Joker 156 / id 3120) in Nightfall (Joker 160 / id 3461).
Za začetek ne vpeljuje lastnega sveta in samostojne štorije, ampak igralca vrača na domače poljane izvirnega Guild Wars: Prophecies. Kvesti, ki začnejo severnjaško kampanjo, so na voljo iz glavnega mesta, če posedujete lik maksimalne dvajsete stopnje. Tedaj se prične razkrivati dobro razdelana fabula, ki govori o prebuditvi najstrahotnejših nasprotnikov škratov, skrivnostnih Uničevalcev. Mestoma klišejska, a privlačna pravljica je podana skozi trojico kvestovskih rdečih niti, ki se združijo tik pred velikim finalom. Vsaka pot ponuja kup stranskih opravil in te ne veže nase, zato Eye of the North daje vtis svobode in nepremočrtnosti. Največji del tlake je treba opraviti v gromozanskih raziskovalnih temnicah, sprva pod površjem Tyrie in kasneje v zasneženih severnih prostranstvih. Misije so nedvomno najboljše v seriji in dajo vedeti, česa je v resnici sposoben dve leti star Guild Warsov srček, tako s stališča dinamike kot navdihnjenih okolij ter čeljust-spuščajočih arhitekturnih umetnin. Špil nenehno preseneča: en trenutek s katapulti seješ radostno destrukcijo po sovragih, takoj nato se skušaš obdržati v zaščitnem polju nenehno premikajočega se golema in podobno. Izzivi so po GWjevsko daleč od trivialnih in proti koncu si praktično primoran poiskati sposobne žive soigralce, saj ne zadostujejo niti maksimalno opremljeni heroji ter pomagači. Res pa je, da temu navkljub ni moč reči, da je EotN zajetna reč. Kvečjemu nasprotno - uigran obsedenec z dobro gildo bo kampanjo brez večjih težav končal v enem samem vikendu, kar je glede na ne prav nizko ceno 33 evrov orenk hitro.

Fino je vnovič srečati neigralne like iz prvega Guild Wars. Deklica s piščalko je odrasla v slaboritno bojevnico.

Nasploh razširitev ne prinaša niti približno toliko novosti kot Factions in Nightfall. Umanjkala je doslej obvezna dvojica novih poklicev, nekaj ozemlja je recikliranega iz Prophecies, število svežih sovragov in opreme je manjše ... Vsaka klasa je dobila le po deset novih urokov, s tem, da je na voljo petdeseterica skupnih, ki so uporabni zgolj v PvE (Player versus Environment oziroma tepežkanje pošasti). Morda največje razočaranje je manko kakršnekoli popestritve za medigralske boje. Dodali niso ene same sveže arene, da o novih načinih udejstvovanja ne govorim. Glede na to, da je ravno PvP razlog, da so Guild Wars dve leti po izidu tako priljubljeni, je ohrnost razvijalcev presenetljiva. Najbolj opevan novi fičr je Hall of Monuments, instancirani muzej dosežkov posameznega igralca. Sprva prazno stavbo je z veliko truda in grindanja moč napolniti s hudimi oklepi, orožji ter uroki in tako materializirati svoje dosežke v Guild Wars. Glede na to, da je najvišja stopnja omejena na 20 in da boljša pločevina ter krepela prispevajo zlasti k videzu likov, je to najbrž edini način, da igralce zmotivirajo k vnovičnemu lazenju po temnicah. Muzej ima še eno funkcionalnost: ko prihodnje leto izidejo Guild Wars 2, boste lahko svoj tamkajšnji lik razglasili za potomca, nakar bo imel dostop do nekaterih shranjenih dobrot.
Za Eye of the North je jasno, da v Gildne vojne ne bo privabil novih igralcev, a navsezadnje njim ni namenjen. Zasnovan je za veterane, ki bodo z nostalgično solzico pozdravili obujene like iz prvenca in si hoteli zagotoviti čim lažji začetek v GW2. Lahko ste prepričani, da takih ni malo.

Arenanet kaže dobršno mero oblikovalskega talenta. Severna prostranstva so kljub osivelemu pogonu videti odlično.

Guild Wars: Eye of the North
založnik: NCSoft
objavljeno: Joker 172
november 2007