IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Gears of War
Gears of War

Sneti spusti čelno hladilniku, si izbije zob na plišasti rački in se userje v skledico za čokolešnik. Naposled je pripravljen na igranje.

Človek bi si mislil, da bodo najbolj pravomoške igre na voljo predvsem za računalnike, ki s svojo zmogljivostjo in ceno ne sklepajo kompromisov. Toda oba najbolj mišičasto suvajoča špila zadnjih let, God of War in Gears of War, sta z abakov izostala, saj sta domovala na obtelevizorskih škatlicah. Vsaj glede enega se je to zdaj spremenilo.

Poveljevanje je omejeno, vendar sotrpini itak ne morejo umreti, ampak so le onesposobljeni. Med bojem jih lahko instantno pozdraviš, nakar ti zopet konkretno pomagajo, občutno bolj kot recimo v Call of Duty 4.

Koleslji vojne se odvijajo na Zemlji podobnem planetu Sera, na katerem več ne rastejo rožice. Iz njegovega črnega trebuha so na Emergence Day uleteli mišičasti, zobati, neusmiljeni in oboroženi Locusti, katerih cilj je iztrebljenje ljudi. Ne preseneča torej, da v svetu Gears of War ne prosperirajo jezični dohtarji, ampak možaki, kot se zagre. Soldatje - 'geari' so po vrsti grajeni kot ameriški fuzbalerji, ki zjutraj požrejo konjiča (ne morskega) in ga poplaknejo s koktejlom iz opilkov. Warhammerjevsko so ovešeni s kupi kovine, pripadajo pa armadi, ki bolj marinska ne bi mogla biti. Nič čudnega, da je igra v ZDA doživela tak uspeh, saj na svoj neandertalski način odseva čezlužno dojemanje spopada civilizacij. A preden se jamete zgražati, pomislite, kako bi pri nas vžgala 3D nažigačina, v kateri bi učili kozjih molitvic Hrvate. Isti šmorn.

Če ne tiščiš desnega gumba na miški, sploh nimaš merka. Nažiganje 'iz boka' je temu primerno kaotično in učinkovito le v bližnjih srečanjih.

Morda se zdi, da je najmočnejša plat igre grafika, ki je lep primer tega, kako spretno uporabiti Unreal Engine 3. Že na xboxu 360 je bila zunanjost odlična, močan PC pa jo z dodatnimi efekti in višjimi ločljivostmi potegne za obronek više. Pri tem niti ni važno, če špil poženemo v načinu za DirectX 9 ali DX10 (slednji deluje le pod Visto, prvi tudi pod XPji), saj je razlika minimalna. Hladna, neprijazna okolica, polna ruševin, cerkvaste arhitekture, ognja, razmetanih soban, vlažnega skalovja in mrakobe naredi izreden vtis, ki ga poudarijo učinkovita muzika, grčavo besedičenje ter mnoštvo kul zvočnih učinkov. Škoda le, da je okolica nekam enolična, saj je narejena izključno v omenjenem slogu in te zna s svojo pustostjo včasih zdolgočasiti namesto pretresti.
A zunanjost je le način, kako ustvariti vzdušje. Le-to se ne spusti v grozljivost Dooma in srhljivost Feara, zna pa nabijati adrenalin in zadovoljevati najbolj temeljne nagone. Natanko take, ki vodijo našega junaka Marcusa Fenixa. Marko mora s sotrpini v locustovske tunele zadegati napravo, ki jim bo zmešala štrene, pri čemer gre seveda marsikaj narobe. A dasiravno na nekaj mestih obrne kak ventil in ga na poti čaka par odločitev, če se bo odpravil levo ali desno, se mu ni treba matrati z razmišljanjem, saj je srž špila premočrtna nažigaška akcija. V njej je moč Locuste v mleto meso spreminjati s pištolo, granatami in oprtanima večjima orožjema. Mednje spadajo taka in drugačna hitrostrelka, šibrovka, magnumski revolver, bazuka, snajperka, eksplozivni lok ter nebeški laser. Ko zmanjka metkov, iz škatel dobimo novo zalogo ali zamenjamo orožje za eno od tistih, ki jih pustijo mrtveci. A hkrati se moremo poslužiti motorke na ustju 'marinskega' krepela, ki smrt deli na posebej ostuden način. Ko soldat pošastka med bolestnim rjovenjem prereže od glave do presredka, da kamero zalivajo potoki mastne rdeče tekočine, ti je jasno, zakaj imajo Gears of War oznako 'M', torej primerno samo za odrasle. Sploh ker se med temi sesekljanji izdatno rola smrt, zmešana s preklinjanjem, strahom in merjenjem otepačev.

PCjevo nadzorno shemo in sploh predelavo so Epic udejanjili v navezi s poljsko skupino People Can Fly (Painkiller). Dobro so opravili!

Gears of War
založnik: Epic / Microsoft
objavljeno: Joker 172
november 2007

90
prečiščena testosteronska pravomoškost
zanimiva skrivalno-strelska mehanika
akcija in vzdušje
spretno zastavljene težavnostne stopnje
dobro, samosvoje večigralstvo in spletni co-op
sveža vsebina glede na xbox 360
nov univerzum
okoliško nekam enolična
premalo šefov
štorijalno nedodelana
nadaljevalne točke znajo biti zoprne
kak hrošč

 
 
 
sorodni članki