IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Call of Duty 4: Modern Warfare
Call of Duty 4: Modern Warfare

Vsak terorist vabljen je na ples, igral mu bode Sneti na puškomitraljez!

Navdušenje iger nad filmi je od nekdaj veliko in bolj kot hardver napreduje, bolj so interaktivni izdelki slični onim iz kina. Ena od nosilk tega razvoja je prav serija prvoosebnih streljačin Call of Duty, ki s tem, ko se je iz druge svetovne preselila v moderno okolje, ni nič izgubila na filmu podobnem spektaklu. Nasprotno.

Obvezni snajperski del zajema tudi vzdušno skrivanje pred kanaljami, pri katerem boste čutili srce v grlu.

Enoigralska kampanja v Call od Duty 4: Modern Warfare ti natakne prešvicane gojzarje dveh soldatov, ameriškega marinca in pripadnika britanskih posebnih sil SAS (Special Air Service). Njuna zgodba z izmenjujočih se perspektiv osvetljuje isto napeto situacijo, ki vključuje zblojene ruske ultra nacionaliste in bližnjevzhodne fuknjence z atomsko bombo za pasom. Eno prizorišče je bivša Sovjetska zveza, ki te čez zelene gozdove in dolinice skozi temo pripelje do zapuščenega mesta Pripjat, do černobilske katastrofe doma delavcev v tej nesrečni jedrski elektrarni. Drugo je pak Bližnji vzhod, kjer prevladujejo ulice razdejanega puščavskega mesta. Toda zgodbovno ne pričakujte niti pogrošnega vojnega romana za štiri evre, saj za razvoj štorije in likov ni ne časa, ne volje. Studio Infinity Ward se je docela ravnal po receptu iz Call of Duty 2 in ti za razliko od trojke, ki so jo za konzole razvili Treyarch, ne pusti dihati. Od prvega "go go go!" tečeš naprej, streljaš kot blesav in umiraš kot zajec, oživiš pri zadnji nadzorni točki (te so na srečo gosto in večinoma premišljeno razporejene), spet tečeš, spet streljaš ... Ob vsem poudarjanju arkadnosti za taktičnost ni ne prostora, ne volje, saj ne moreš nikomur poveljevati, medtem ko se nasprotniki na dosti mestih plodijo v neskončnost. Kajpak brez čepenja v zaklonu ne gre, toda nekatere materiale krogle predrejo, nadalje pa ti želvaštvo preprečujejo številne, natančno plasirane granate, ki ti dajo le po nekaj sekund, da spakiraš kufre. Lahko jih mečeš nazaj, ampak kasneje fašeš po dve ali tri naenkrat. Tisti sotrpini, ki niso bistveni za štorijo, krepujejo v valovih in se ponavadi sproti obnavljajo, medtem ko so glavni liki čudežno nesmrtni, razen če si igra izmisli, da lahko crknejo. Oboji ti kljub divjemu rešetanju znajo otipljivo pomagati le v skriptanih prizorih, ko odprejo vrata in vpadejo v prostor. Resda nosiš le dve orožji, a streliva je obilo, če ti ga zmanjka, pa pobereš katerokoli pokalico s tal. Pri tem je itak važno le, da znaš pravi konec nameriti proti sovražniku in tiščati strel - bodisi 'z boka', bodisi med zijanjem čez muho. Ker imajo krepela malo povratnega sunka in se obnašajo zelo slično, najsi gre za marinsko rešetalo z laserskim namerilnikom ali kalašnikovko, je še največji hakeljc velikost nabojnikov. Zato stalno drezaš gumb za reload, da ti ne bi v ključnem momentu zmanjkalo krogel, kar je le še en prispevek k butanju adrenalina.

Rešetanje iz letala A-130 je morda najsilovitejši del Call of Duty 4. Ne skrbite, z eno ubogo sliko vam nisem pokvaril ničesar.

Vseeno sta za big badabum najbolj odgovorna druga elementa. Eden je ogroženost z vseh strani. Dostikrat imaš hrbet krit, a ni malo situacij, v katerih se znajdeš v spletišču ulic in prostorov, kjer sovražniki uletavajo z vseh strani. Tako v toči krogel begaš po zaklonih ali sobah, med molitvijo na ustnah čakaš, da se ti zdravje samodejno obnovi, in hrčkasto cviliš, ko se zaveš, da izhoda ni. Dodatno stvari razgiba nekaj prizorišč, v katerih nisi omejen na premočrtno napredovanje, temveč lahko pot do očiščenja področja izbereš sam. Boš krenil po tej ali oni ulici, najprej napadel prednjo ali zadnjo stavbo, preiskal zgradbo za dodatna krepela ali se kanalj lotil z obstoječimi? Seveda ne gre za noben Grand Theft Auto, niti za Mercenaries, so pa to že mini peskovniki, v katerih imaš več možnosti, kot je običajno za zvrst, in v katerih se nasprotniki ne zanašajo docela na skripte.

Call of Duty 4: Modern Warfare
založnik: Infinity Ward / Activision
demo: natlačenka 172
objavljeno: Joker 172
november 2007

82
kinematografičen spektakel in nepopustljivo vzdušje
nevarnost preži z vseh strani
realistično protivojno sporočilo
psi
dobro večigralstvo
zelo kratka kampanja tisočerih smrti
prežvečenost situacij in sumljiva podobnost drugi svetovni
mnjeh umetna pamet
ni furanja vozil