IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Portal
Portal

Sneti ima v steni velikanski portal v drug prostor. Kliče ga VRATA!

Opis Portala je del širšega članka, katerega branje je za celovito sliko jako priporočeno.


Česar si Valve niso sposobni sami izmisliti, poiščejo in kupijo - z namenom ali po naključju. Slednjemu gre bržda pripisati zgrab nič manj kot sedmih mladeničev in mladenk, ki so leta 2005 za svoj diplomski projekt na tehnološkem inštitutu DigiPen vkup dali izvirno igro z nazivom Narbacular Drop (poglejte na natlačenko). Nenavadna 3D miselnica je temeljila na ustvarjanju dveh med seboj povezanih portalov v stenah, skozi katere je hodila junakinja, princesa No-Knees. Tako ji je bilo ime, ker ni mogla skakati. A še preden si je Narbacular Drop mogel pridobiti kultni sloves med spletnimi obskurnicami, so ga zapazili Valvovci. Nekaj jih je prisostvovalo sejemčku, ki ga inštitut DigiPen vsako leto priredi za svoje diplomante, da bi jih službodajalci laže opazili. Mesto Redmond v zvezni državi Washington, kjer domuje DigiPen, je zelo blizu Valvovemu štabu v kraju Bellevue, zato je bila njihova prisotnost samoumevna. Urno so se navdušili nad Dropom in izdelovalce povabili v firmo, po kake četrt ure dema pa jim je Gabe Newell enostavno ponudil službo. Mu je že moralo nekaj klikniti, premetencu.


Tipična sobana v Portalu: vzeti je treba kocke, z njimi obtežiti stikala, vključiti dvigalo in odpreti duri. Poznejši nivoji obsega več med sabo povezanih sob.


Da je Narbacular Drop temelj Portala, je logično. Kar navdušuje, je to, kako prečiščen in učinkovit proizvod je iz njega nastal v kratkih dveh letih. Iz pravljično fantazijske okolice se v koži mladenke po imenu Chell preseliš v mrzlo, ZF-futuristično stavbo, kjer ti glas sprevržene umetne inteligence pove, da te čaka niz preizkušenj. A te niso strelskega značaja, temveč zahtevajo drugačne spretnosti. Zvezda igre je namreč puški podobna naprava, ki v običajnih zidovih ustvarja pare medsebojno povezanih duri. Rdeča in modra vrata, ki

V več kot dvajsetih letih igranja iger se mi je le dvakrat zgodilo, da mi je bilo ob 3D prizorih slabo. Prvič je bil za to odgovoren Descent, zdaj Portal. Ko skočiš v tla in nato priletiš iz njih, možgani kaj hitro zabuljeno pogledajo in se pripravijo na reset.
jih onegaj izvrta, so vedno povezana z izvendimenzionalno črvo luknjo ničte debeline (domače povedano, greš v ena in takoj prideš iz drugih, kjerkoli že so) in zmerom je moč imeti narejen samo en par. Z zaporednim odpiranjem in zapiranjem portalov tako premaguješ ovire v 3D prostoru, pri čemer lahko vsaj miniaturno skačeš, da princesa Brez-Kolen rdi od sramu. Takisto grabiš zaboje in jih postavljaš na rdeča stikala, žokaš gumbe, odpiraš vrata, prečiš bazene radioaktivne tekočine, se ogibaš topovom in se bližaš izhodu.
Ja, tako preprosta je osnovna mehanika igranja, če jo dobro pogledaš. Kar navduši, sta njena temeljna briljantnost in to, kako je uporabljena za spretno zastavljene puzle, ki izprašajo tvojo človeško prilagodljivost. Spočetka bo proces dokaj jasen: naredil boš moder portal v en zid, pomeril drugam in tam naredil rdečega, nakar boš šel v modrega in prišel iz rdečega. Če nekje ni stopnic, narediš en portal ob sebi in drugega nad previsokim zidom za skok. A ne mine dosti časa, da se stvari zakomplicirajo. Kako zleteti čez prepad? Takole: zvrtaš en portal v tla daleč pod sabo in drugega pravokotno nad prepadom, nakar skočiš v prvega. Ker nabereš hitrost, ko padaš, brzinsko priletiš iz drugega, le da se tedaj ne giblješ več navzdol, temveč premočrtno naprej. Norišnica. Ali pa skočiš v tla in priletiš gor iz drugega portala, ki si ga naredil v tleh. Ko bereš, se zdi zapleteno, ko že nekaj časa igraš, pa samoumevno. Vendar je resnica vmes med obojim. Nadalje igra doda zidove, kjer ni mogoče vrtati portalov, krogle energije, ki jih je treba z bolj ali manj zapletenim sistemom tunelov odpeljati do vročih točk, da usposobijo dvigalo, morilske kanone, električne prepreke, ki izključijo portale, ko se jih dotakneš ... Začetne puzle imajo praviloma eno rešitev, toda z onimi proti koncu ni tako.


Ker pod temile topovi zaradi vrste materiala ni mogoče ustvariti portalov, je rešitev tele uganke malo zahtevnejša od njih vdiranja v pod.


Portal
založnik: Valve
objavljeno: Joker 172
november 2007

87