IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Silent Hunter 4
Silent Hunter 4

Če bi obstajali pisemski torpedi, bi Aggressor enega koj poslal Ubisoftu.

V enem smo si navdušenci nad vojnimi ladjami precej edini: višek elegance so dosegle ob koncu druge svetovne vojne. Danes so v želji po manjši radarski opaznosti barkače vedno bolj oglate. Zato imamo igre, kot je Silent Hunter 3 (J141, 89), da se gremo vanje cmerit nad neljubo usodo. Poučeni vedo, da je bil vrhunec pomorskih bitk spopad na Pacifiku (glej vedež v Jokerju 139). Medtem ko so se Britanci in Nemci bolj kot ne igrali skrivalnice, so se Japonci ter Američani udarjali v megalomanskem slogu. V dežju bomb in granat so izginjale cele flote, od letalonosilk do bojnih ladij. To je akcija, ne pa nek Bismarck, pffft. Zato je jasno, da smo bili vsi slinasti, ko so napovedi naslednjo v seriji podmorniščin poslale nazaj na Pacifik.

Japonci se hočejo iti Midway že januarja. V redu, saj imajo postrani oči, ampak da niti na koledar ne vidijo ... (tepen bom). Če imate SH3, raje še malo počakajte na izboljšave.

Silent Hunter 4 je jako podoben predhodniku. Prvi vtis je pravzaprav SH3 v tihooceanski preobleki. Prvoosebno se lahko razgledamo po nekaj prostorih v svoji podvodni konzervi, koder ždi posadka, sicer pa smo kot prej v vlogi kapitana: ne ukvarjamo se z vrtenjem ventilov, temveč načrtujemo patruljne trase, strmimo skozi periskop in žulimo trigonometrične enačbe, ko je treba poslati torpeda v Japonce. Kampanja sestoji iz patrulj, na katerih skušamo uzreti rumence, ne da bi oni uzrli nas, in jim poslati torpedo, ne da bi oni nam nazaj globinsko bombo. Vse to na kvalitativni ravni SH3 in z množico nastavitev realizma, ki napravi igro primerno tako za neukeže kot za stare morske volkove. Standard, skratka. A tu so še detajli.
Začnimo z dobrimi platmi. Pacifiško vzdušje je dobro ujeto: morje je videti precej d

Nekdo na tisti ladji se preveč igra z vžigalicami. Eksplozije so ogromne, pa torpeda sedaj dejansko delajo vidne luknje.
rugače od turobnega Atlantika, saj nas dosti časa žge sonce in vsa zadeva ima bolj rumene odtenke. Čez celotno podobo so vrgli rumenkast efekt, saj tudi možje v posadki spominjajo na tiste iz starih ameriških filmov. Nasploh je občutek ameriško megalomanski. Njihove podmornice so bile večje in razkošnejše od nemških, zato že na začetku vojne dirjamo okoli z desetimi torpednimi cevmi in drevjem protiletalskih topov na krovu. V igri najdemo vse tipe ameriških tub z izjemo velikank razreda narwhal. Enako je na sovražni strani. Japonci ne skoparijo z železjem in treba je imeti presneto smolo, da že na prvi patrulji ne naletiš na pol imperialne flote. V Silent Hunterju 3 smo preganjali predvsem trgovske ladje in srečanja z velikimi vojaškimi plovili so bila kaj redek pojav, tule pa sem se koj skoraj zaletel v letalonosilko. Ko dobiš radarski signal bojne flote, je ta konkretna: cela kolona Akagijev, Kongov in Mogamijev, da se ti milo stori, ker nimaš dovolj torpedov zanje. Zaradi tega je dogajanje bolj živo in pestro. Poprej si zaman iskal polna pristanišča; tu je pristaniški promet tak, da vozijo čez tebe. Medtem ko so Britanci ladje skrivali po konvojih, tule srečujemo vse polno osamljenih, našim topovom na milost in nemilost prepuščenih barkač (kar je resnica, saj so bili Japonci na podmorniško vojno povsem nepripravljeni). K temu dodajmo naravo nalog izven kampanje, ki pokrivajo posamezne bitke. V tisti pred zalivom Leyte denimo spremljamo boj Kuritove skupine z invazijskim ladjevjem; vse naokoli se spopadajo ladje in letala, morje je polno kadečih se razbitin. Tudi misije, ki nam jih daje poveljstvo, niso več omejene na dolgočasno patruljiranje, temveč so bolj raznolike, od izvidovanja do vtihotapljanja diverzantov na otočke. Namera, da bi spravili v igro več dogajanja, jim je vsekakor uspela. Nerodnega upravljanja s posadko iz predhodnika so se lotili z uvajanjem izmen - sedaj so možje realistično porazdeljeni v tri izmene, ki samodejno odrejajo dežurstvo in spanje, zato je težav z utrujenimi mornarji manj. Še vedno se pojavljajo problemi, ko smo dolgo časa v boju, kjer so vsi pod pritiskom, ampak tako je bilo navsezadnje v resnici. Naši možje imajo štiri lastnosti, ki jih pridobivajo ali izboljšujejo z izkušnjami. Od njih je odvisno, kako učinkoviti so na določeni poziciji v podmornici.

Možje v posadki so poleg prej znanih lastnosti dobili še lokalno in (izjemoma) globalno sposobnost. To recimo pomeni bič, s katerim priganjajo kamerade v oddelku. (Prosta primera.)

Sedaj k zameram. Pisana navodila so praktično neuporabna. Če bi ne bilo skupnosti na spletu, bi še sedaj ne vedel za polovico funkcij, in to kot nekdo, ki ima dosti izkušenj iz trojke. Vmesnik so namreč spremenili na slabše. Podmornice se ne da več upravljati iz 3D pogleda oziroma klikati na posadko, saj je vse stisnjeno v gumbe ob spodnjem robu. Možje stoično zrejo predse in sem in tja zamomljajo kak ukaz, drugače pa so kot voščene lutke, zato je občutek, da si kapitan, šibkejši kot prej. Trirazsežnih prostorov je manj: zdaj sta tu le poveljniški prekat in stolpič, moralo pa bi iti ravno v obratni smeri, proti prostemu sprehajanju po vsej podmornici. Pač niso imeli časa? Očitno res, saj je igra kratko in malo nedokončana. Dva dni po izidu je prišel obliž, velik nad sto mega, ki je dodal take stvari, kot so celotni deli vmesnika. Kljub temu je hroščev ostalo kot sampanov okoli Tokia. Ladje se ne potopijo niti, ko jih s torpedom prelomiš na pol. Nekaterih tipk se je bolje ogibati, ker te vržejo na namizje. Japonski rušilci meditirajo, ko šibaš mimo njih. Zgodovinska natančnost nalog šepa, ker vanje ni šlo dovolj dela. Ubisoftu je zopet uspelo: po Ghost Reconu in kompaniji so vnovič izdali nedokončan izdelek.
Kljub temu ima SH4 vse možnosti, da postane vrhunska. Dogajanje in kontekst sta navdušujoča, grafika je še bolj bleščeča kot v predhodniku. Tako, zdaj pa grem pognat torpedo v peti Jamato na prizorišču. V resnici sta bila zgolj dva.

Silent Hunter 4
založnik: Ubisoft
objavljeno: Joker 165
april 2007

80
elegantna prilagodljivost
izdatna globina (nora besedna igra!)
akcija brez meja
Jamatoooo!
hroščata in nedokončana
ni več interaktivne posadke
švoh navodila

 
 
 
sorodni članki